بهترین محل نصب دستگاه ضبط DVR دوربین مداربسته

همانطور که می دانیم دوربین مداربسته یکی از بهترین سیستم های نظارتی و امنیتی در ساختمان است که در حفظ امنیت محیط زیست انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر اهمیت نوع دوربین مداربسته، انتخاب DVR مناسب نیز جزو الویت هاست. دستگاه ضبط دی وی آر جهت ثبت و ذخیره سازی اطلاعات در سیستم های دوربین مداربسته نقش مهمی دارد که در نصب آن باید دقت لازم را بکار برد چراکه سارقان براحتی با تخریب دستگاه های نظارتی به اعمال مجرمانه خود می پردازند.

نقش دستگاه ضبط تصویر DVR دوربین مداربسته

سیستم های امنیتی و نظارتی به ویژه دوربین مداربسته نقش مهمی در حفظ و ارتقاء امنیت اماکن ایفا می کنند. این سیستم نظارتی از بخش های مختلفی تشکیل شده که می توان دستگاه ضبط را یکی از مهم ترین و کلیلدی ترین بخش های این سیستم برشمرد چراکه منبع اصلی ثبت و ذخیره اطلاعات دوربین مداربسته هستند، ازینرو نیاز به مکانی امن و حفاظت شده جهت نصب دارد. به طور کلی بر اساس نیاز می توان از دو نوع دستگاه ضبط کننده تصویر NVR در سیستم های نظارتی تحت شبکه و DVR در سیستم های نظارتی دیجیتال جهت ثبت و ضبط تصاویر می توان استفاده کرد.
از مهمترین مزایای استفاده از دستگاه DVR پوشش دهی چندین دوربین با یکدیدگر است که به ساده ترین شکل ممکن امکان کنترل و مدیریت تصاویر دوربین مداربسته را در دست خواهید داشت، همچنین ایجاد تغییرات در تنظیمات تصاویر دوربین نیز در این دستگاه امکانپذیر می باشد.

 نقش دستگاه دی وی آر در سیستم های دوربین مداربسته

مکان های مناسب برای نصب دستگاه DVR در ساختمان

نصب سیستم های ضبط تصاویر DVR از حساسیت بالایی برخوردار است و باید با دقت در محل مناسب نصب شود که علاوه بر حفظ اطلاعات ثبت شده همواره در دسترس باشد. محل نصب دستگاه ضبط باید از امنیت بالایی برخوردار باشد و از ضربه های فیزیکی مصون شود؛ زیرا در صورت وارد شدن آسیب به سیستم، تصاویر ثبت شده با اختلال مواجه شده و از دسترس کاربر خارج می شوند. هم چنین به هزینه کم و سیم کشی آن نیز باید توجه کافی داشت و تهویه آنرا به خوبی در نظر گرفت.
مکان های امن قابل نصب دی وی آر در ساختمان را بررسی کرده ایم:

1- نصب DVR در واحد نگهبانی ساختمان

اگر ساختمانی دارای اتاقک نگهبانی باشد، بهترین محل برای نصب ضبط کننده تصاویر این مکان است. اتاق نگهبانی بجز امنیت مناسب یک ویژگی خاصی دارد که دیگر مکانها از آن برخوردار نیستند. مدیر ساختمان می تواند با نصب یک تلویزیون بزرگ و اتصال آن به دی وی آر یا NVR آن را به یک مرکز نظارت 24 ساعته تبدیل کند تا در صورتی بروز هر مشکلی نگهبان سریعا متوجه آن شود و اگر نیاز به کاری بود آن را انجام دهد. از سوی دیگر چون اتاق نگهبانی معمولا در طبقه همکف یا کنار ورودی است، مقدار سیم به کار رفته برای دوربین ها بسیار کمتر از موارد دیگر می باشد.

2- نصب DVR در اتاقک آسانسور (جهت دسترسی به آنتن مرکزی)

خیلی از ساختمان ها به دلیل نداشتن مکان مناسب برای نصب دی وی آر و به جهت اینکه میخواهند تصاویر را روی شبکه ای از آنتن مرکزی بیندازند، دستگاه را به اتاقک آسانسور منتقل میکنند. این مکان به لحاظ امنیتی برای حفاظت از دستگاه می تواند مناسب باشد اما به جهت متراژ زیاد سیم کشی و نویزهایی که آسانسور می تواند روی تصویر دوربین ها بیندازد خیلی توصیه نمی شود.

3- نصب DVR در رک (صندوق امنیتی موجود در پارکینگ یا لابی)

استفاده از رک برای حفاظت از دی وی آر و NVR دوربین مدار بسته

خیلی از مدیران ساختمان ها نیز رو به استفاده از رک و قرار دادن آن در لابی یا پارکینگ آورده اند که در صورت کیفیت مناسب رک می تواند گزینه مناسبی باشد چرا که هزینه سیم کشی را به شدت کاهش میدهد و از سوراخ کاری زیادی در ساختمان به جهت سیم کشی جلوگیری میشود. اما با این حال این روش نیز بی نقص نیست چرا که صندوق رک نسبت به سایر موارد از امنیت پایینتری برخوردار است زیرا در دسترس قرار دارد و امکان تخریب و آسیب آن توسط ناشناس یا سارق وجود دارد و در صورتی که کیفیت رک پایین باشد دستگاه ضبط کننده بسیار آسیب پذیر است.

4- نصب DVR در یکی از واحد ها

ما بسیار دیده ایم که مدیر ساختمان ترجیح داده که دستگاه ضبط کننده در واحد خودش نصب شود. این مورد مزیتش این است که به مانند نوع اول دستگاه امنیت بالایی دارد و نظارت بیشتری روی تصاویر است اما اینکه در دسترس بودن دی وی آر و تصاویر آن برای همه ی واحدها فراهم نیست و هر واحدی هر چیزی بخواهد باید از مدیر ساختمان کسب اجازه کند و از او بخواهد مورد قبول همه افراد نیست و ممکن است خیلی ها این روش را نپسندند.

مزایای نصب دستگاه دی وی آر در ساختمان

راهکارهای نصب DVR در بهترین شرایط

در متن بالا به موارد نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته ساختمان که اغلب دیده می شود اشاره کردیم. قصد داریم بطور کلی بهترین شیوه و بهترین مکان نصب را توصیف کنیم:
از مهم ترین موارد که جهت نصب DVR باید به آن توجه داشته باشید، بررسی موقعیتی مناسب با کمترین فاصله با سیستم های دوربین مداربسته است. نصب دستگاه DVR باید در قسمت هایی از ساختمان است که کمتر دیده و در دسترس باشند صورت گیرد. مکان هایی نظیر زیر سقف و یا اتاقک های پنهان ساختمان، مناسب ترین گزینه ها جهت نصب دستگاه ضبط هستند که می توان با کاور کردن و قرار دادن پوشش های ایمنی کاذب آنرا مخفی کرد. البته که باید تهویه دستگاه را در نظر بگیرید که منجر به خسارات و آتش سوزی نشود.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx