دلایل از کار افتادن ریموت کرکره برقی

باتوجه به فراگیر شدن سیستم های کنترل از راه دور، ریموت ها بسیار مورد توجه واقع شدند. ریموت ها در انواع و اقسام مختلف توسط برند های متنوع در بازار موجودند که استفاده بالایی در زمینه باز و بسته نمودن درب های کرکره ای دارند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی مختصری از ریموت کرکره برقی و دلایل از کار افتادن ریموت ها اشاره کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ریموت های پرکاربرد کرکره برقی

ریموت درب های کرکره ای نقش مهمی در اتوماتیک شدن سیستم های امروزی داشته اند که در سه مدل لرنینگ، دیپ سوئیچ و بلوتوثی با فرکانس 315 و 433 مگاهرتز در بازار موجودند. تنوع ریموت ها با توجه به فرکانس و نوع موتور درب های کرکره ای متفاوت است که با شناخت هریک می توان انتخاب هوشمندانه ای داشت. اشاره ی مختصری به برند ریموت های کاربردی کرکره برقی داریم:

  • ریموت درب اتوماتیک ایتالیایی comunello
  • ریموت بتا
  • ریموت سیماران
  • ریموت تابا
  • ریموت استیل میت
ریموت کرکره برقی

بررسی علت های کار نکردن ریموت کرکره برقی

امکان ایجاد اختلال در ریموت های کنترل کرکره برقی امری طبیعی و رایج است که بر اساس استفاده طولانی مدت در سیستم ها ایجاد می شود. این علت می تواند مربوط به خود ریموت یا سایر قطعات سیستم کرکره برقی باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد. رایج ترین دلایل کار نکردن ریموت کرکره برقی را مختصر توضیح خواهیم داد:

ضعیف شدن باطری ریموت

اولین مورد که در صورت کار نکردن ریموت باید بررسی کرد باطری ریموت است. اگرچه باطری ریموت های کرکره برقی با قدرت و کیفیت بالایی هستند؛ ولی هریک طول عمر مفید خود را دارند که اکثرا 2 سال بهترین عملکرد باطری آنهاست.

آسیب دیدن برد الكترونيكی ريموت بر اساس شرایط متفاوت

ریموت ها با استاندارد مقاومتی متفاوت طراحی شده اند و نیاز به نگهداری و حفاظت در برابر شرایط محیطی نامناسب، رطوبت زیاد و ضربه دارند. بر اساس وارد شدن ضربه، فشار و یا پاشش آب بر روی دکمه های ریموت کنترل، فرکانس ریموت ها دچار اختلال شده و عملکرد ریموت را مختل می سازد. برد ریموت قطعه ای حساس در ریموت است که با بروز خسارت دچار عیب فنی شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

ایجاد اختلال در کارت گیرنده مدار فرمان

مدار فرمان مهم ترین بخش سیستم ریموت کنترل است که وظیفه دریافت سیگنال های ریموت را بر عهده دارد. مدار فرمان درب اتوماتیک، درب کرکره ای و … جهت دریافت سیگنال ها نیاز به کارت گیرنده دارد که رابط بین ریموت و مدار فرمان است. در صورت ایجاد اختلال در این بخش نیاز است که با تعمیر کار متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا مشکل زا برطرف سازد.

عیب فنی در چشمی (فتوسل)

چشمي قطعه ای است که با دریافت سیگنال از ریموت درب را باز یا بسته کرده و در قسمت پایینی درب تعبیه می شود. دلایل تخریب چشمی درب متفاوت است و می تواند بر اساس ایجاد ضربه، آلودگی و … سیگنال ها با اختلال مواجه شوند. . در این صورت باید چشمی را تعمیر یا تعويض كنيد.

اختلال در موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی از مهم ترین بخش کرکره است که با دریافت دستور از سیستم مرکزی، شفت های کرکره را به حرکت درمی آورد و به باز و بسته شدن درب می انجامد. در صورت ایجاد اختلال در موتور که ممکن است بر اساس سوختگی، ضعف برخی قطعات و فشار به سایر قطعات، عبور جریان بالا و سایر موارد باشد؛ موتور کرکره برقی مستلزم چک آپ و تعمیر توسط متخصص مربوطه است.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx