دوربین مداربسته سولار چیست و در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

دوربین های سولار وایرلس، از جمله دوربین های مداربسته ای هستند منبع انرژی خود را از تابش نور خورشید تامین می کنند. از آنجاییکه از انرژی خورشیدی برای کارکردن استفاده می کند، لذا نیاز به سیم کشی نداشته و به این ترتیب شما را از پیچیدگی فرایند نصب راحت می کند.
این قابلیت همچنین شما را از تامین برق مورد نیاز برای راه اندازی دوربین مدار بسته بی نیاز کرده و دیگر برقی نیست که مصرف شود و شما را محتمل صرف هزینه نماید. در ادامه ی مقاله به کاربردهای دوربین مداربسته سولار همچنین معرفی اماکنی که برای نصب آن مناسبند می پردازیم.

دوربین های سولار وایرلس از چه لحاظ برای ما سودمند هستند؟

هنگامی که می خواهید یک دوربین مداربسته نصب کنید، باید این دوربین ها را به اینترنت متصل نمایید. اما در دوربین های مدار بسته سولار، نیازی به این کار نیست. دوربین های سولار از پنل خورشیدی برای تبدیل نور خورشید به جریان مستقیم DC استفاده می کنند. در صورتیکه نور کافی از خورشید در محیط وجود نداشته باشد، با استفاده از چند باتری می توان انرژی این دوربین های مداربسته را تامین نمود.

دوربین سولار

بهترین اماکن برای استفاده از دوربین های سولار وایرلس

همانطور که در بالا اشاره کردیم، دوربین های مداربسته سولار، از جمله دوربین هایی هستند که برای نصب شدن نیازی به کابل کشی آنچنانی ندارد. منبع این دوربین های مداربسته از پنل های خورشیدی که به صورت پکیج یا جداگانه فروخته می شوند تامین می گردد و همین، برتری آن ها را به نسبت دوربین های مداربسته کلاسیک که نیاز به سیم کشی دارند نشان می دهد.
دوربین های سولار وایرلس برای اماکنی مانند منازل، اداره ها، و همچنین مکان های وسیع و روباز مانند مزارع، اماکنی که مشغول ساخت و ساز هستند و همچنین انبار و کابین، گزینه ی مناسبی برای حفاظت و ارتقای امنیت می باشد.

ویژگی های یک دوربین های سولار وایرلس خوب

قبل از خرید یک دوربین مداربسته ی سولار خوب برای منزل یا ساختمان خود، باید ویژگی هایی مانند میزان رزولوشن، میدان دید، توان پنل خورشیدی، دید در شب، قابلیت تشخیص حرکت، نظارت از راه دور و همچنین قابلیت پشتیبانی از گوشی های هوشمند را در نظر گرفت.
میدان دید مشخص می کند که دوربین های سولار وایرلس، چه مسافتی را می تواند برایتان پوشش دهد. توان پنل خورشیدی که با دوربین سولار سِت می گردد، نشان دهنده اینست که چه میزان از انرژی برق توسط خورشید توسط پنل تولید می شود.
پنل خورشیدی ای که میزان وات آن بیشتر باشد، باتری ها را زودتر شارژ کرده و در نتیجه انرژی بیشتری برای دوربین مداربسته سولار فراهم می کند. رزولوشن تصاویر نیز میزان شفافیت آن ها را مشخص کرده و قابلیت پشتیبانی از گوشی های هوشمند نیز به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در مواقعی که دور از ساختمان یا منزل هستید، آن مکان را تحت نظارت خود داشته باشید.

ویژگی های دوربین سولار

عملکرد خوب دوربین های سولار وایرلس در آب و هوای نامطلوب

شاید برای شما جای سوال باشد که این دوربین ها چگونه کار می کنند و محدودیت های آن ها چیست؟
یکی از سوالاتی که معمولا پیش می آید اینست که آیا دوربین های مداربسته سولار در باد و طوفان و یا هنگام بارندگی عملکرد خوبی دارند یا خیر؟ جواب بله هست. دوربین های سولار وایرلس به دلیل اینکه انرژی زیادی هنگام تابش نور خورشید می گیرند و همیشه مقداری اضافی از انرژی در باتری ها ذخیره می گردد، لذا در روزهای بارانی و ابری، دوربین مدار بسته سولار با خاصیت ضد آب خود می تواند به کار خود ادامه دهد، حتی اگر هیچ نوری از خورشید با چشم دیده نشود.

 دوربین های سولار وایرلس در آب و هوای نامطلوب

نحوه انتخاب باتری مناسب در دوربین های مداربسته سولار

باتری موجود در دوربین های مداربسته سولار وایرلس، به این دلیل اهمیت دارند که نشان می دهند دوربین مداربسته تا چه میزان در مواقعی که نور خورشید وجود ندارد، می تواند به کار خود ادامه دهد. بهترین باتری ها، انواعی هستند که تا حدود 12 ساعت شارژ برای دوربین مداربسته تامین می کنند. برخی از مدل ها هستند که باتری آن ها تا 3 روز دوام دارد. اگر در ناحیه ای زندگی می کنید که آفتاب در آنجا مدت زیادی می تابد، باتری ای که حدود یک روز دوام داشته باشد برای دوربین های سولار وایرلس شما کافی است.

جمع بندی

بهترین جایی که می توان برای دوربین های سولار وایرلس در نظر گرفت، مکانی است که بیشترین میزان تابش نور خورشید را دارد و بیشترین مسافت را در محیط پوشش می دهد. برای نواحی ای ک میزان دریافت نور خورشید در آنجا کم است، بهتر است که دوربین های سولار وایرلس، روی دیوار رو به جنوب نصب شود؛ چرا که نور خورشید را به مدت 6 ساعت به خوبی جذب می کنند.

محل نصب اگر در بالاترین نقطه دیوار باشد بهتر است، چرا که مزاحمان به راحتی نمی توانند به آن دست پیدا کنند. همچنین استفاده از دوربین مداربسته سولار که اندازه ی جمع و جور داشته باشد، کمتر توسط مزاحمان دیده می شود. حالا که در مورد دوربین های سولار وایرلس اطلاعات لازم را کسب نمودید، می توانید فرایند خرید را راحت تر طی کنید. این محصولات برای خرید در وبسایت دی سی ای کالا موجودند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx