روش نصب و راه اندازی وای باکس تابا + ویدیو

اکنون که آنلاین بودن به یک نیاز تبدیل شده است، دربازکن های تصویری می بایست در اولویت این ویژگی قرار گیرد تا هیچ تماس و زنگ بی پاسخ نماند و از طرفی امنیت منزل یا آپارتمان نیز تا حدود زیادی حفظ شود. شرکت سیماران قبلا از آیفون های تصویری وای فای رونمایی کرده بود که قابلیت آنلاین بودن دائم را به وسیله خطوط اینترنت داشت اما تابا راه دیگری را رفت و با رونمایی از وای فای باکس کاری کرد که تمام محصولات این شرکت حتی ارزان قیمت ها نیز قادر به آنلاین شدن داشته باشند و حتی خریداران قبلی تابا هم بتوانند از این قطعه استفاده نمایند.

با وای فای باکس به چه چیزهایی دسترسی دارید؟

همه ی موارد زیر از راه دور و به وسیله اینترنت قابل دسترسی است:

  • زنگ خوردن تلفن همراه در صورت فشردن زنگ واحد از پنل
  • نمایش تصویر پنل اصلی و پنل دوم یا دوربین مدار بسته
  • انتقال صدا از پنل و پخش صدای خود از بلندگوی پنل
  • باز کردن درب ساختمان
  • عکس گرفتن و یا ضبط تصویر در گوشی

وای فای باکس چطور به مانیتور متصل می شود؟

 ابتدا باید بدانید که هر وای فای باکس قادر است یک مانیتور را به اینترنت متصل نماید. پس هر واحد باید برای خود یک وای فای باکس مجزا خریداری کند و بهتر است این قطعه داخل واحد نصب گردد. قطعه وای فای باکس به صورت موازی سر راه پنل و مانیتور قرار می گیرد. حالا سوال پیش می آید در صورت استفاده از سوئیچر داخلی مانیتور یا سوئیچر مرکزی این سیم بندی به چه صورت است که ما سیم بندی را در هر دو صورت در تصویر زیر به نمایش گذاشته ایم.

سیم بندی وای فای باکس ب سوئیچر پشت مانیتور

سیم بندی وای فای باکس ب سوئیچر پشت مانیتور

سیم بندی وای فای باکس در روش سوئیچر پشت پنل

سیم بندی وای فای باکس در روش سوئیچر پشت پنل

راهنمای ویدیویی راه اندازی وای فای باکس تابا

طریقه اتصال وای فای باکس به تلفن همراه

1- نصب اپلیکیشن اندروید و یا IOS روی تلفن همراه.

در اولین مرحله نیاز است که اپلیکیشن Taba VDP را از اپ استور و یا گوگل پلی دریافت نمایید. اگر گوشی شما اندرویدی است و دریافت این برنامه از استورها برایتان امکان پذیر نیست می توانید از طریق لینک زیر آن را دریافت کنید.

بهتر است پس از نصب دسترسی این اپ را در پس زمینه باز گذاشته و دسترسی های کاملی به آن دهید تا این اپلیکیشن به درستی کار کند. چرا که اپلیکیشن در حالت استندبای می بایست به نوتیفیکیشن ها دسترسی داشته باشد تا زنگ پنل را انتقال دهد.

2- برنامه VDP Taba را باز نموده و گزینه + را لمس کنید. پس از آن از دو گزینه ای که به شما پیشنهاد می کند New Device را انتخاب کنید. 

3- در این مرحله دوربین تلفن همراه شما باز می شود و قصد شناسایی بارکد را دارد. پشت وای فای باکس بارکدی وجود دارد که حاوی اطلاعات وای فای باکس است. آن را اسکن کنید.

4- در این مرحله تلفن همراه شما به وای فای باکس متصل شده و حالا باید از بین شبکه های وای فای، وای فایی که برای ساختمان خودتان است را انتخاب کنید و پسورد آن را وارد کنید تا وای فای باکس تابا به آن متصل گردد.

5- اگر پسورد را درست وارد کرده باشید به مرحله بعد می روید و  در اینجا باید یک پسورد برای وای فای باکس خود تعیین نمایید و در کادر بعدی دوباره آن را تایید کنید. این رمز برای امنیت بیشتر وای فای باکس و رمز باز کردن درب نفررو و همچنین رمز اتصال دیگر تلفن های همراه مجاز است.

6- پس از انتقال تصویر و مشاهده تصویر پنل زنگ وارد تنظیمات شده و Ring Alert را روشن کنید تا در صورتی که زنگ واحد به صدا در آمد همزمان تلفن همراه نیز زنگ بخورد.

چگونه تلفن همراه جدید به آیفون تصویری تابا اضافه کنیم؟

بسیار اتفاق می افتد که در یک واحد چند نفر می خواهند از این اپلیکیشن استفاده نمایند. برای این کار نیاز نیست تمام این مراحل دوباره طی شود.کافیست در مرحله دوم بجای گزینه New Device گزینه دوم که Configured Device را لمس کرده و Scan QR-Code را انتخاب کنید و در نهایت پسوردی که در تلفن همراه اول تعیین نموده اید را اینجا وارد کنید تا این گوشی نیز به وای فای باکس تابا وصل شود.

ریست کردن وای فای باکس

ممکن است واحدی خرید باشید که از قبل دارای وای فای باکس است یا به هر دلیلی می خواهید وای فای باکس را به تنظیمات کارخانه برگردانید. برای این کار که دکمه کوچک که در قسمت راست وای فای باکس و زیر کلید روشن و خاموش قرار گرفته را به وسیله سوزن یا وسیله ای که قادر باشد آن داخل برود، بفشارید و 5 ثانیه نگه دارید، پس از آن دستگاه ریست شده و شما باید از اول مراحل تنظیم را انجام دهید.

وضعیت چراغ LED در وای فای باکس:

Led قرمز روی دستگاه: اتصال وای فای برقرار نیست.

Led  آبی چشمک زن سریع: دستگاه در حال اتصال به نرم افزار است.

Led آبی و چشمک زن کند: دستگاه به شبکه متصل است اما به سرور وصل نیست.

Led آبی ثابت: اتصال به شبکه وای فای و سرور برقرار است.

Led آبی و قرمز چشمک زن: بیانگر مشاهده تصویر توسط کاربر توسط تلفن همراه است.

جمع بندی

وای فای باکس ایده ای خارق العاده بود که قادر است تمام محصولات آیفون تصویری تابا را به یک سیستم هوشمند تبدیل کند. این قطعه به دلیل جدا بودن از مانیتور تابا قابلیت اتصال به دیگر برندها را نیز دارد و آن را می توان یک دیوایس هوشمندی دانست که می توان در بسیاری از برندها از آن استفاده نمود.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
اید
اید
4 months ago

ممنونم از آموزش

چگونه میشه دوربین مداربسته را به وای فای باکس وصل کرد
لطفاً توضیح دهید

1
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx