معرفی محصولات آنتن مرکزی سیماران

آشنایی با محصولات آنتن مرکزی سیماران

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت و ساز اپارتمان‌ها و برج‌های بزرگ از یک وسیله بسیار کاربردی برای اینکه شبکه‌های تلویزیونی یک ساختمان به طور همزمان به یک آنتن تلویزیونی متصل شوند از آنتن مرکزی استفاده می‌کنند. به وسیله آنتن مرکزی دیگر نیازی نیست که هر واحد ساختمان یک آنتن مجزا برای تلویزیون داشته باشد. به وسیله آنتن مرکزی از تجمع تعداد زیاد آنتن در پشت‌بام می‌توان جلوگیری کرد. آنتن مرکزی دارای مدل‌های مختلف می‌باشد‌ که ما در این مقاله قصد داریم به معرفی محصولات آنتن مرکزی سیماران بپردازیم.

آنتن مرکزی چیست؟

آنتن مرکزی در واقع همه آنتن تلویزیون است که امروزه کاربرد بسیاری دارند و از مهمترین محصولاتی است که توسط دو شرکت فاریاب و سیماران تولید می‌شوند. آنتن مرکزی دارای انواع مختلفی در مدل و جنس‌های متفاوت هستند. به کمک آنتن مرکزی می‌توان تمام امواج رادیویی و تلویزیونی را دریافت کرد و با تمام سیگنال‌های گیرنده به اشتراک گذاشت. به عنوان مثال تمام واحد‌های یک ساختمان یا آپارتمان به کمک آنتن مرکزی می‌توانند به شبکه‌ها متصل شوند و دیگر نیازی نیست هر واحد یک آنتن مجزا داشته باشد و باعث نامرتبی و شلوغی پست بام ساختمان‌ها یا آپارتمان‌ها شوند.

معرفی تجهیزات آنتن مرکزی سیماران

آنتن مرکزی که از شرکت سیماران تولید می‌شود دستگاهی پیچیده اما نحوه کار با آن بسیار ساده است. آنتن مرکزی سیماران از اجزای تک و به صورت مجزا و پرکاربرد تشکیل شده است. هر کدام از این اجزا وظیفه جداگانه‌ای به عهده دارند که باید سیگنال را از آنتن اصلی و مرکزی دریافت کنند و با تمام واحد‌های متصل به آنتن به اشتراک گذارند. زمانی که سیگنال‌ها را با تصاویر باکیفیت از آنتن مرکزی دریافت می‌کنند توسط امپلی فایر میکسر تقسیم و به گیرنده‌ها منتقل می‌شود.
گاهی اوقات ممکن است سیگنال دریافت شده برای تمام گیرنده‌ها کافی نباشد به همین دلیل باید از ابزار و تجهیزات دیگر برای تقویت و گسترش سیگنال‌ها استفاده کرد. تجهیزات آنتن مرکزی سیماران شامل آنتن اصلی، تقویت کننده آنتن اصلی، امپلی فایر یا میکسر، دستگاه جداکننده و تقسیم کننده، دستگاه سوییچ‌های جهت‌دار و کابل‌های انتنآنتن و اتصالات کابل و پریزهای دیواری می‌باشد.

انواع آنتن مرکزی سیماران

آنتن مرکزی سیماران با توجه به کاربرد و شیوه استفاده انواع مختلفی دارند.

آنتن مرکزی ثابت سیماران

این نوع آنتن باید در پشت بام با استفاده از سیم و کابل با فاصله از تلویزیون نصب شود. این نوع آنتن برای سیگنال‌های قوی و با به راحتی سیگنال دریافت می‌کنند قابل استفاده هستند. ابن نوع آنتن بعد از جهت گیری و تنظیم باید ثابت شوند.

آنتن مرکزی ثابت سیماران

آنتن مرکزی گردان سیماران

آنتن گردان سیماران سیگنال‌های دریافتی را از طریق سیم به گیرنده انتقال می‌دهند. در مکان های که دریافت سیگنال ضعیف باشد باید از سیگنال چرخشی استفاده کرد. زمانی که ما از آنتن چرخشی استفاده می‌کنیم این آنتن در مکانی تنظیم می‌شود که سیگنال‌های دریافت را به بهترین کیفیت به گیرنده انتقال دهند. این نوع آنتن خود مدل‌های مختلفی دارد.

آنتن مرکزی گیرنده دیجیتال سیماران

این نوع آنتن بهترین گزینه برای جایگزینی آنتن گردان می‌باشد. آنتن گیرنده دیجیتال سیماران کوچک و کاربردی هستند و دارای یک منبع تغذیه بسیار قوی هستند و برای انواع دستگاهای گیرنده مناسب هستند. این نوع آنتن‌ها نیازی نیست در پشت بام نصب شوند و نیازی هم به تنظمات دستی و خرید کابل هم ندارند.

آنتن مرکزی هوایی دیجیتال سیماران

این نوع آنتن مرکزی مناسب برای تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی می‌باشد. میزان حساسیت و ضربت تقویت این نوع آنتن مرکزی بسیار بالا است. شرکت سیماران آنتن مرکزی هوایی دیجیتال را با دوسال گارانتی به بازار عرضه می‌کند.

آنتن مرکزی اکتیو سیماران

این نوع آنتن در شرایط جوی نامساعد بسیار مقاوم است و همچنین تقویت کننده بالای سیگنال، نویز کم از ویژگی های این آنتن می‌باشد. آنتن مرکزی اکتیو سیماران قابلیت این را دارد که دو دستگاه گیرنده به طور همزمان را دارد.

آنتن مرکزی اکتیو سیماران

ویژگی‌های آنتن مرکزی سیماران

آنتن مرکزی سیماران در برابر شرایط جوی نامساعد مقاومت بالایی دارند. این نوع آنتن دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و تصاویر با‌کیفیتی را به سیگنال‌های گیرنده انتقال می‌دهند. آنتن مرکزی سیماران یک موتور گردان داخلی دارند که بسیار قدرتمند می‌باشد و توانایی چرخش ۳۶۰ درجه را دارند. یکی از قطعات آنتن مرکزی سیماران کابل آن است که وظیفه آن سیگنال‌های یک ساختمان را انتقال می‌دهند. کابل آنتن مرکزی سیماران دارای دو قسمت است یکی قسمت مغزی آن که از جنس مس است و وظیفه آن انتقال سیگنال است و دیگری شیلد است. شیلد به دور مغزی بافته شده است. وظیفه شیلد جلوگیری از افت ولتاژ آنتن می‌باشد.

مزایای استفاده از آنتن مرکزی سیماران

تجهیزات آنتن مرکزی سیماران یمیاز معروف‌ترین تجهیزات آنتن مرکزی ایران محسوب می‌شود. به همین دلیل طی سال‌های اخیر محبوبیت زیادی دربین مردم به‌دست آورده است. از مهمترین مزایای استفاده از آنتن مرکزی سیماران عبارتند از:

  • در تمام نقاط کشور و بازار در دسترس هستند.
  • نسبت به دیگر برندهای آنتن مرکزی قیمت مناسب‌تری دارند.
  • دارای گارانتی دو ساله
  • دارای نمایندگی‌های فعال و معتبر در تمام نقاط کشور.
  • دارای خدمات پس از فروش
  • دارای قطعاتی با عمر بالا
  • دارای قطعاتی با کیفیت بالا
  • محصولات متنوع
  • قابل نصب به روی سایر تجهیزات آنان مرکزی

برای نصب آنتن مرکزی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در صورتی که برای ساختمان خود تصمیم گرفتید از آنتن مرکزی استفاده کنید هنگام نصب آنتن به دو نکته مهم باید توجه کنید :

کیفیت مهمتر از هزینه است : آنتن مرکزی یک سیستم بسیار حساسی است سعی کنید با توجه به بودجه خود برندی معتبر و باکیفیت‌ انتخاب کنید. چون در صورتی که شما محصولی با هزینه کم انتخاب کنید بدون شک این محصول نامعتبر و غیر‌اصل است.

هنگام نصب آنتن مرکزی حتما از نصاب حرفه‌ای و باتجربه کمک بگیرید : در صورتی که شما یک آنتن مرکزی معتبر و اصل انتخاب کرده باشید برای نصب آن اگر به یک نصاب با تجربه نسپارید ممکن است به آنتن شما آسیب رساند و آن کیفیت تصویری که انتظار دارید را ارائه ندهد. بنابراین حتما برای نصب آنتن مرکزی به افراد باتجربه بسپارید‌. همچنین شما می‌توانید با افرادی که در این زمینه فعال هستند و تجربه زیادی دارند مشورت کنید تا بتوانید یک آنتن مرکزی پایدار و اصولی برای ساختمان خود طراحی کنید.

نکات نصب آنتن مرکزی سیماران

    قیمت آنتن مرکزی سیماران

    یکی از اولین شرکت‌های ایران که در تولید تجهیزات الکترونیکی فعالیت داشته شرکت سیماران است. شرکت سیماران توانسته در صدر جدول در میان تولید کننده‌های ایرانی و خارجی باشد چون توانایی ارائه محصولات و قطعات باکیفیت و کاربردی را دارند. آنتن مرکزی سیماران به عنوان یکی از بی‌نظیرترین و بهترین محصولات ایرانی می‌باشد و چون جنس، کیفیت و کارایی بالایی دارند با قیمت مناسب تولید و عرض

    ه می‌شوند. همچنین محصولات آنتن مرکزی سیماران دارای گارانتی دو و نیم ساله می‌باشد..

    سخن پایانی

    بهترین راه برای کاهش هزینه تعمیر و نگهداری آنتن برای ساکنین یک ساختمان این است که یک آنتن مرکزی خریداری کنند. به کمک آنتن مرکزی سیماران می‌توان تصاویر بسیار باکیفیت به طور همزمان به چند گیرنده انتقال داد بدون اینکه کیفیت تصویر دچار مشکل شود. شرکت سیماران به دلیل اینکه از محصولات خود اطمینان بالایی دارند در تمام نقاط ایران برای رفاه حال مشتریان نمایندگی دارند. در صورت تمایل برای خرید آنتن مرکزی می‌توانید شرکت سیماران را انتخاب کنید و در هر جای کشور که هستید می‌توانید با مراجعه به سایت بهترین خرید را داشته باشید. همچنین در صورتی که اطلاعاتی درباره محصول مورد نیاز ندارید می‌توانید از مشاوران سایت به طور آنلاین اطلاعات لازم را کسب کنید.

    نوشته قبلی
    نوشته بعدی
    0 0 امتیاز
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک گذاری
    اطلاع از
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد داخلی
    مشاهده همه نظرات
    0
    فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx