5 مزیت استفاده از آنتن مرکزی

آنتن مرکزی در ساختمان های نوساز به یک الزام تبدیل شده و تقریبا نمیشه ساختمان تازه سازی را دید که از آنتن مرکزی بی بهره باشد. استفاده از آنتن مرکزی این امکان را به واحدها خواهد داد که خیلی ساده و بدون نیاز به هیچ قطعه اضافی به شبکه های آنالوگ و دیجیتال داخلی دسترسی داشته باشند. اما خب اگر بخواهیم 5 مزیت استفاده از آنتن مرکزی را مرور کنیم به موارد زیر میرسیم.

1- کمترین فضا با بیشترین بهره

بزرگترین مزیت استفاده از آنتن مرکزی سروسامان دهی به پشت بام است و از نصب متعدد آنتن بر روی بوم جلوگیری میشود. ساکنین تنها با یک آنتن تصاویر را با بهترین کیفیت دریافت میکنند و فضای اشغال شده از بام تنها به یک آنتن خلاصه خواهد شد. البته در کنار آنتن ، آمپلی فایر و اسپلیتر نیز مورد نیاز هست که همه ی آنها در باکس کوچک جا می شود.

2- کیفیت بالاتر و همسان

در سیستم سنتی نوع آنتن بسیار مهم بود و بسیار میدیدم که گیرندگی برخی از آنتن ها پایین بود و مشتری در بالای ساختمان در حال چرخاندن آنتن به امید دریافت سیگنال بهتر وقت میگذراند. اما در سیستم آنتن مرکزی به واسطه آنتن های بهتر و  تقویت کننده های سیگنال تصاویر با کیفیت بالا و همسان برای همه ی واحد ها قابل دستیابی است.

3- هزینه تعمیرات و نگهداری پایین تر

استفاده از سیستم آنتن مرکزی باعث می شود که به علت خرد شدن هزینه های تعمیر یا تعویض هر واحد هزینه ی کمتری بابت آن بپردازد و عیب یابی خرابی هم خیلی پیچیده نباشد. آنتن های ساده معمولا تعمیر نمی شوند و باید تعویض شوند و همه ی هزینه ها باید توسط یک واحد انجام شود این درحالیست که معمولا آنتن مرکزی قابل تعمیر است و هزینه ها تقسیم می شود.

4- اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی

بسیاری از ساختمانهایی که از دوربین مدار بسته استفاده نموده اند آن را به آنتن مرکزی متصل میکنند تا همه ی واحد ها بتوانند آن تصاویر را روی تلویزیون خانه خود داشته باشند. این امکان بدون بهره بردن از آنتن مرکزی امکان پذیر نبود و تنها راه مشاهده گروهی با هزینه ی کم استفاده از همین روش است.

5- استفاده از چند تلویزیون در یک واحد

وقتی از آنتن مرکزی استفاده میشود، فروشند می تواند بنابر نیاز واحدها سیگنال قویتری به آنها اختصاص دهد تا بتوان چند تلوزیون برای هر یک از واحد ها استفاده کرد بدون اینکه مشکلی در دریافت تصویر ایجاد شود. برای این کار در آنتن های معمولی نیاز به آنتن های متعدد است که در سیستم آنتن مرکزی همه ی آنها تجمیع می شود.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx