معایب و مزایای جک یال

شرکت جک پارکینگی یال را اگر نگوییم بزرگترین تولید کننده ایرانی در این بخش است، قطعا بین دو تولید کننده برتر کشور جا دارد. محصولات یال آنقدر فراگیر شده که حتی در دور دست ترین شهرهای ایران نیز این برند به عنوان برندی قوی و قابل اطمینان شناخته می شود. با این حال یال را نمی توان بی عیب دانست به همین دلیل ما جک های این برند را هم از لحاظ نقاط ضعف و هم نقاط قوت بررسی می کنیم.

معایب جک یال 

در این مقاله بیشتر بررسی معایب و مزایا روی دو جک پرفروش X1 و X2 انجام می پذیرد. پس سری مدل های پرایم و دیگر مدل ها را در جای دیگری بررسی خواهیم کرد.

صدای موتور

یکی از مزایای جک یال موتور تخت آن است. اما همین موتور تخت باعث می شود این جک به نسبت جک هایی که موتور به اصطلاح گلدانی دارند صدای بیشتری تولید کند. این صدا منحصرا در بازوهای یال نیست و جک پروتکو ACE ایتالیایی که ظاهری مشابه دارد نیز از این مشکل رنج می برد. البته یال در چند سال اخیر تلاش زیادی کرده تا این صدا را به حداقل برساند و در نظر داشته باشید این مقدار صدا به نسبت بازوهای دیگر کمی بالاست و آنقدری زیاد نیست که نگران کننده باشد.

اندازه شفت

شفت جک های یال خیلی استاندارد نیست. یعنی جک X2 که کمی ارزانتر از X1 است شفت مفیداش 32 سانتیمتر و x1 هم 42 سانتیمتر اندازه شفت بازو شان است. با این حساب مدل X1 را می توان استاندارد دانست و مدل X2 را صرفا برای دربهایی تا حداکثر عرض 1.70 متر توصیه نمود. همچنین این جک اصلا مناسب درب های رو به بیرون هم نیست و ترجیح ما این است که از بازوهایی با شفت 40 تا 50 سانتیمتر استفاده شود.

خلاص کن سوئیچی بدون مغزی

خلاص کن سوئیچی بدون مغزی

یکی از دلایلی که خیلی ها جک یال را به جک های خلاص کن آلنی ترجیح می دهند خلاص کن سوئیچی آن است. اما آنها این را نمی دانند که این خلاص کن به ظاهر سوئیچی با یک پیچ گوشتی دو سو و یا یک کلید می چرخد و بازو خلاص می شود. شرکت یال ادعا می کند این کار را به علت خدمات و هزینه زیادی که به خاطر گم کردن کلید خلاص کن از طرف مشتری ها ایجاد می شد انجام داده تا تعداد برگشتی ها و تعویض قطعه را پایین بیاورد.

 باکس نه چندان ضد آب

یکی دیگر از مشکلاتی که مصرف کنندگان شهرهای بارانی با آن مواجه هستند، باکس نه چندان ضد آب یال است که برد یا مرکز فرماندهی جک پارکینگی درون آن قرار می گیرد. این باکس برای پیچ شدن به دیوار محفظه جداگانه ای ندارد و همین امر باعث می شود آب یا رطوبت به داخل نفوذ کند. در حال حاضر تنها راه استفاده از باکس اضافی یا پوشاندن باکس و واتر پروف کردن به وسیله چسب آکواریم می باشد. البته این مورد تنها در شهرهای شمالی بیشتر گزارش شده است.

مزایای جک یال

مزایای جک یال

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که با توجه به معایبی که گفتیم چرا جک یال جزو پرفروش ترین محصولات جک پارکینگی است. پس در ادامه مزایای آن را بازگو می کنیم تا خودتان سبک سنگین کنید.

سیستم بی نقص و کم استهلاک

جک یال مخصوصا مدل X1 و X2 بیش از ده سال سابقه نصب در ایران دارد و آنهایی که قبلا از این سیستم استفاده کرده اند می دانند که خرابی در این جک پارکینگ تعریف نشده است و به ندرت مشکل و یا از کار افتادنی در این سیستم ما دیده ایم. به همین دلیل هم فروشندگان و هم مصرف کنندگان با خیال راحت از یال استفاده میکنند.

مدار کنترل کارا و پر آپشن

برد شرکت یال جک پارکینگ

یکی از موارد مهمی که در جک پارکینگی استفاده می شود مدار فرمان است که بیشتر شرکت های ایرانی از مدل MS1 و یا رامونا که جزو مطرح های بازار هستند استفاده می کنند. اما یال از همان ابتدا روی توسعه مدار فرمان خود کار کرد و اکنون چند سالی ایت که مدار فرمان اختصاصی یال یکی از بی نقص ترین و با دوام ترین مدار فرمان های بازار است.

ابعاد کوچک بازوها

خیلی از ساختمان ها فضای کمی برای نصب بازو دارند و نمی توانند از هر جک پارکینگی استفاده کنند. بازو یال سری X ابعاد کوچکی دارد و نیاز به کنه کاری زیادی برای نصب این جک روی دیوار و درب نیست. از این سو خیلی ها تمایل دارند و یا مجبورند از یال برای درب پارکینگ خود استفاده نمایند. البته محل قرار گیری خلاص کن بازو نیز مزید بر علت می شود که در بدترین شرایط نیز در دسترس باقی می ماند.

گارانتی لایتناهی

گارانتی محصول یال

یال روی محصولات خود دو سال گارانتی اختصاص داده، اما تجربه ما نشان داده که شرکت یال روی این موضوع سخت گیر نیست. در مواردی حتی شکستگی بازو را نیز گارانتی داده و یا بسیار دیده ایم که خرابی های جک هایی با کارکرد 4 ساله را نیز بدون هزینه برطرف نموده است.

متعلقات بی نقص

خیلی از جک های پارکینگی ایرانی با مشکل چشمی، فلاشر یا ریموت دست و پنجه نرم می کنند و یکی از اینها باعث می شود که سیستم کارکرد صحیح اش را نداشته باشد. اما یال هیچ وقت با این مشکل روبرو نبوده و اگر هم این تجهیزات ظاهر فوق العاده ای نداشته اند ولی کاملا بی نقص کار خود را انجام می دهند.

جمع بندی

هیچ جنسی بی دلیل جزو پرفروش ترین ها قرار نمی گیرد و قاعدتا دلیل محکمی می تواند داشته باشد. حالا یک محصول مثل پراید به خاطر قیمت و کم استهلاک بودن اش پر فروش می شود و یکی هم مثل جک یال به خاطر کیفیت بالا، خدمات خوب، تغییرات مثبت سالانه توانسته اقبال عمومی را داشته باشد. در هر صورت جک یال سری X را می توان یکی از بهترین جک ها ی پارکینگی در سری اقتصادی دانست که رقیبان فراوانی نیز دارد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx