محبوب ترن برند آیفون تصویری سال 1402

یکی از ابزارهایی که بتوانیم متوجه شویم که چه برندی از آیفون تصویری محبوبیت بیشتری دارد این است که میزان جستجو کاربران را در یک بازده زمانی بررسی کنیم و اگر این کار به صورت مرتب انجام گیرد می توان رشد و یا افت برند ها را نیز متوجه شد. ما قبلا آمار جستجو برند آیفون تصویری در سال 1400 را منتشر کرده بودیم و حالا می توانیم نمودار قبلی را با این نمودار مقایسه کنیم.

البته تفاوت اینجاست که در سال 1400 ما همه ی برندهای موجود در بازار را در نمودار آورده بودیم ولی در بررسی جدید تنها برندهایی که سهمی بالای 1 درصد را دارند در این آمار قرار داده ایم. پس این موضوع را مورد توجه قرار دهید که حدود 4 درصد سهم دیگر برندها هستند که ما کلا در این بررسی لحاظ نکرده ایم.

آمار جستجوآیفون تصویری در سال 1402 با نمودار دایره ای

حالا اگر بخواهید سهم دقیق هر برند را به صورت ریز داشته باشید ما آن را نیز به صورت جدولی در زیر آورده ایم.

برند هاتعداد جستجوسهم از جستجو
تابا35788934.88
الکتروپیک31044230.25
سیماران19171018.68
کوماکس579725.65
سوزوکی395503.85
تک نما376623.67
کالیوز307903.02
تهیه شده توسط دی سی ای کالا

مقایسه جستجو برند ها در سال 1402 و 1400

ما در ادامه مقایسه آماری محبوب ترین برند ها در سال 1402 و 1400 را قرار داده ایم. نتیجه این مقایسه را در نمودار زیر مشاهده کنید.

محبوب ترین برند آیفون تصویری 1402

با مقایسه نمودار ها به این نتیجه می رسیم که سه رتبه بالایی جدول جابجایی ای نداشته و بیشتر تقویت شده ولی از رتبه 4 تا 7 شاهد افت و خیز بیشتری بوده ایم.

1- تابا

تابا به عنوان محبوب ترین برند آیفون تصویری سهم 28 درصدی خود را به 35 درصد رسانده که نشان میدهد که این برند هر روز در حال محبوب تر شدن است. بسیاری از محصولات آیفون تصویری تابا توسط دی سی ای کالا بررسی عمیق شد و در اکثر موارد جزو کم نقص ها بود که میتوانید آن بررسی ها را در بخش مربوطه ببینید.

2- الکتروپیک

آیفون الکتروپیک نیز به مانند تابا رشد داشته هر چند که شاید ارتقاء 2 درصدی به دلیل حذف یک سری از برندهای کم سرچ در لیست ما باشد. اما این شرکت نیز به مانند تابا بسیار محبوب و محصولات فوق العاده ای دارد. سهم 30 درصدی و اختلاف 5 درصدی در سهم جستجوها نشان میدهد این شرکت هر لحظه می تواند جایگاه اول را تصاحب کند.

3- سیماران

سیماران بیشترین جهش را در سه برند اول داشته که 13 درصد به 19 درصد سهم جستجوها رسیده است. آیفون سیماران به دلیل تنوع خوب، امکانات فراوان و قیمت گذاری مناسب سال به سال به دو برند اول نزدیک می شود و اگر سیاست های درست خود را ادامه دهد می تواند در سالهای آتی برای الکتروپیک و تابا تهدید باشد.

4- کوماکس

بیشترین ریزش جستجو و محبوبیت را کوماکس داشته که می تواند به دلیل واردات محدود، قیمت بالا، فراوانی جنس های تقلبی، محبوب تر شدن محصولات ایرانی باشد. کوماکس که روزگاری پر فروش ترین آیفون تصویری در ایران بود اکنون سهم 5 درصدی از جستجو ها را دارد.

5- سوزوکی

اوضاع در سال 1402 برای آیفون سوزوکی خوب نبود و این شرکت سهم 6 درصدی خود را از دست داد و اکنون به کمتر از 4 درصد رسید. شاید تنوع محدود در محصولات و نبود خلاقیت در تولید آنها دلایلی باشد که در این برند نه تنها رشد نداشته ایم بلکه کاهش رتبه را نیز شاهد هستیم.

6- تک نما

آیفون تصویری تک نما هم اوضاع خیلی بهتری به نسبت سوزوکی ندارد و به نسبت دو سال پیش مردم کمتر دنبال این برند هستند پس از محبوبیت آن کاسته شده است. این برند که هدفش تامین آیفون تصویری برج ها بوده، در سال 1401 با معرفی چند محصول آنالوگ تلاش کرد به بازار آیفون های تصویری ارزان نیز وارد شود که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. باید ببینیم برنامه این شرکت برای سال آینده چطور است.

7- کالیوز

اما در انتهای جدول ما کالیوز قرار دارد و این جایگاه نباید ما را گراه کند. با اینکه آیفون کالیوز هفت می لیست ماست اما نسبت به جایگاه 4 تا 6 نه تنها افت نداشته بلکه رشد 1.02 نیز داشته است. محصولات کالیوز بسیار خلاقانه و هیجان برانگیزاند و ما انتظار داریم در سالهای بعد جزو 6 برند محبوب ایرانی در آیند.

ما این آمار را چگونه به دست آورده ایم؟

دی سی ای کالا به عنوان بزرگترین مرجع معرفی و بررسی آیفون تصویری در ایران شناخته می شود و تقریبا در همه کلمات کلیدی مربوط به آیفون تصویری در صفحه اول گوگل قرار دارد و از این سو می تواند آمار جستجو کاربران را به وسیله سرچ کنسول گوگل به دست آورد. پس این آمار صرفا از سرچ گوگل به دست آمده و سرچ از طریق سایر موتور های جستجو لحاظ نشده است.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx