برترین تولید کنندگان تیغه کرکره برقی ایران

اگر دنبال خرید کرکره برقی هستید و نمی دانید از بین این همه برند کدام را انتخاب کنید کاملا حق با شماست. چرا که برندهای معرفی شده در بازار آنقدر زیاد است که حتی کسانی که در این صنف هم هستند خیلی از این نام ها را نمی شناسند.

ما در این مطلب به شما کمک می کنیم که معروف ترین تولید کنندگانی که محصولات با کیفیت را به بازار عرضه می کنند را بشناسید تا در هنگام خرید گرفتار برندهای متفرقه نشوید. البته به واژه انگلیسی درج شده کنار نام ها توجه کنید چرا که ممکن است برخی نامها خیلی شباهت با هم داشته باشند. 

1- تیغه کرکره برقی کروکی (آلومینیومی) Croci

تولید کننده کروکی تیغه

یکی از معتبر ترین تولید کنندگان کرکره برقی که کارخانه آن در تبریز واقع شده کروکی است. که تیغه های با کیفیت و همچنین خاصی را عرضه میکند. کروکی در اصل یک برند ایتالیایی است که به واسطه این کارخانه به ایران آمده و یک کیفیت عالی را در تیغه ها عرضه میکند. وقتی می خواهید تیغه کروکی را انتخاب کنید، انتظار قیمت پایین نداشته باشید. چرا که ارزان ترین محصول این شرکت حدود 50 درصد از متوسط قیمت تیغه های بازار گرانتر است. اما حداقل 100 درصد کیفیت بهتر و وزن بیشتری دارد که با توجه به این موضوع نمی توانیم بگوییم جنس تیغه کروکی گران است. 

تیغه های کروکی به علت نوع ساختار و کپس هایی که به گونه ای خاص به تیغه متصل می شود نمونه تقلبی در بازار ندارد. همین می تواند یک برتری عالی برای انتخاب و خرید این محصول باشد.

2- تیغه کرکره آکپای (آلومینیوم) Akpai

تیغه کرکره آکپای

برای دوم قرار دادن نام آکپای در صدر لیست خیلی کلنجار داشتیم. شاید علت اصلی آن این بوده که آکپای در تولید تیغه کرکره استاندارد اروپایی نداشته که اصلا برایش مهم نیست. اما باید بدانید این شرکت برای چند سال به عنوان برترین تولید کننده در صنایع آلومینیومی شناخته شده و قطعا تیغه های این شرکت بسیار با کیفیت هستند. این شرکت به دلیل قدرتمند بودن در تولید سفارشهای خاص و بزرگی را نیز همیشه دارد که فقط چند تولید کننده از پس آن برمی آیند.

شاید نقطه ضعفی که بتوانیم از این برند بگیریم، وجود برندهایی با یک حرف کم و زیاد و با کیفیت پایین است. که مشتری را دچار سردرگمی میکند و باعث می شود ناعادلانه نام این برند در بازار خراب شود.

3- تیغه کرکره آکرول (آلومینیوم) Akroll

تیغه کرکره آکرول

با اینکه در مقام سوم قرار دارد ولی مشهور ترین نوع تیغه کرکره برقی است که در بازار ایران فروش بالایی را نیز تجربه می کند. کیفیت تیغه های آکرول به صورت کلی خوب است و به دلیل قیمت مناسبی که دارد برای خیلی از پروژه ها جوابگو خواهد بود. اما به نسبت دو شرکت بالا که معرفی شده خاص نیست و شاید برای پروژه های بزرگ مقبول نباشد. در هر صورت وزن تیغه و کیفیت تیغه های آکرول نه خیلی قوی و نه ضعیف است، ولی فاصله کیفیتی زیادی با مدل های بی نام نشان بازار دارد.

آکرول هم نمونه تقلبی اش در بازار است که باعث می شود مشتری بین محصول فیک و اصلی گراه شود. تنها راه این است که یا از خود آکرول خریداری کنید که قیمت مصرف کننده اش کمی بالاست. یا از نمایندگی مجاز آکرول خریداری کند تا جنس اصل با قیمت معقول به دستش برسد.

4- تیغه کرکره فولاد سازان (آلومینیوم) Foolad Sazan

یکی از پرکارترین شرکت های سازنده تیغه کرکره برقی که از تیغه های ارزان تا میان قیمت و گران را در سبد فروشش دارد. یکی از حسن های خرید از فولاد سازان این است که حتی ارزان ترین محصول این شرکت که قیمتی نزدیک تیغه های ارزان قیمت بازار دارد، آنقدرها هم بی کیفیت نیست. اگر برای دهانه های کوچک استفاده شود می تواند سالها دوام بیاورد. 

تیغه های شرکت فولاد سازان که با نام های ata و Ana در بازار دیده میشوند نمونه تقلبی ندارند و می شود آنها را برای مصارف معمولی استفاده کرد. اما برای دهانه های بزرگ و خاص و یا جایی که به امنیت بالایی نیاز است می توان از نمونه های فولادی یا از تیغه آلومینیوم دو برند اولی که در لیست قرار گرفته استفاده نمود.



5- تیغه کرکره پرتا (فولادی فوم دار) Porta

تیغه فوم دار پرتا

تیغه فولادی فوم دار یکی از کمیاب ترین نوع تیغه است که در ایران وجود دارد. مراحل ساخت این نوع تیغه پیچیده است و هر شرکتی از پس آن بر نمی آید. اما تیغه های فوم دار محاسن زیادی دارند که می توان به مقاومت بالا، عایق حرارت و صدا که به نسبت تیغه های دیگر در سطح بالاتری است اشاره نمود.

البته بزرگترین حسن تیغه فوم دار پرتا بی صدا بودن آن است که در کمتر تیغه کرکره ای شاهد آن هستیم. در کنار این موضوع قیمت مناسب آن باعث می شود دلیلی نباشد که این نوع تیغه جزو پر فروش های بازار نباشد.

6- تیغه کرکره پایتخت (فولادی) Paytakht

تیغه های تک جداره فولادی به لحاظ امنیتی عالی هستند هر چند شاید خیلی ها به لحاظ ظاهری مدل های دوجداره آلومینیومی را بیشتر بپسندند. شرکت پایتخت هر چند که مستحکم ترین نوع تیغه های فولادی را نمی سازد، اما همین تیغه ها از خیلی مدل های آلومینیومی قابل اطمینان تر اند.

ضخامت تیغه فولادی ساخت شرکت پایتخت 0.7 میلیمتر است که با رنگ شدن 0.9 خواهد شد، که به نسبت بهترین مدل فولادی 0.3 میلیمتر ضخامت کمتری دارد. اما همین مدل جوابگو بسیاری از اماکن معمولی و حتی حساس هم هست. بزرگترین مزیت اش قیمت بسیار خوب آن است که حتی با مدل های آلومینیومی ارزان نیز رقابت خواهد داشت.

جمع بندی

تولید کنندگان زیادی در امر ساخت کرکره برقی فعالیت دارند. اما چیزی که نگران کننده است شرکتهایی هستند که واسطه قرار گرفته و تیغه های کیفیت پایین را عرضه میکنند. تا این تیغه ها فقط یک مدت محدود مهمان خریدار خود باشند.

این تیغه ها می تواند خطرناک باشد چرا که هر لحظه امکان رها شدن را دارد. معمولا تولید کننده ها که با نام خود تیغه عرضه میکنند به اعتبار خود فکر می کنند و نمی خواهند شرکتی بدنام باشند. پس می توان به آن ها اطمینان بیشتری نمود. ما در بالا چند تولید کننده مطرح را معرفی کرده ایم و اگر شما شرکت دیگری که تولیدات خوبی دارد را می شناسید آن را در قسمت نظرات معرفی کنید. 

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx