بهترین قفل برقی درب حیاط

شرکت های گوناگونی سازنده قفل برقی درب حیاط هستند، از این رو شاید انتخاب بهترین قفل کمی سخت باشد. ما در این مقاله از چند منظر به بررسی قفل ها و سازندگان آنها می پردازیم تا تصمیم این که کدام قفل مناسب درب ورود شماست و کدام سازنده معتبر تر است را خودتان بگیرید و نیاز به مشاوره خاص بیشتری نداشته باشید. پس در ابتدا به مکانیزم قفل برقی ها و سپس به تولید کنندگان و اعتبار آنها می پردازیم.

انواع مکانیزم کارکرد قفل برقی درب حیاط

یکی از مهمترین مواردی که زمان خرید قفل برقی باید به آن توجه شود مکانیزم کارکرد قفل برقی است. هر مکانیزم یک سری مزایا و یکسری معایب دارند که ما در هر بخش به آن اشاره میکنیم.

قفل برقی کله گاوی (لاکپشتی)

محبوب ترین قفل برقی درب حیاط که برای درب پارکینگ هم قابل استفاده است همین قفل به اصطلاح کله گاوی است که به واسطه استقامت خوب و ظاهر خاص بسیار محبوب شده است. زبانه قفل های کله گاوی به صورتی است که هیچ عنوان و با هیچ وسیله ای به غیر از کلید خودش از بیرون باز نمی شود و به دلیل اینکه زبانه مثل چنگک پشت قسمت ثابت را میگیرد مناسب درب های پارکینگی نیز می باشد تا در صورت فشردن هر دو درب باز هم درب باز نشود. این محصول به وسیله کلید، دکمه قرمز رنگ و برق آیفون منزل باز می شود. اما مدل هایی نیز وجود دارند که روی قفل کلید قرمز رنگ باز کردن درب حذف شده تا شستی ای در فاصله دورتر داخل ساختمان نصب گردد. قفل کله گاوی را می توان در مدل های کلید ساده، کلید کامپیوتری و حتی ریموتی و کارتی نیز در بازار یافت.

اما اگر از می خواهید بدانید نقطه ضعف قفل برقی کله گاوی چیست، به نظر ما نداشتن زبانه شب بند یا زبانه دوم که درب را به طور مکانیکی غیر قابل بازشو کند می تواند اصلی ترین آن باشد. وقتی کلید را برای قفل کردن این محصول می چرخانید صرفا کلید بازشو روی قفل را از کار می اندازید و هیچ زبانه جدیدی باز نخواهد شد. در این حالت آیفون تصویری یا صوتی قادر است درب را باز کند. حالا به نظر شما این را می توان نقطه ضعف دانست؟

نقاط قوت قفل برقی کله گاوی

  • ظاهر بروز و پوشیده شده از فلز
  • مکانیزم یکپارچه به گونه ای که همه چیز داخل قفل کار شده
  • دارای تنوع زیاد برای هر نوع درب نفررو
  • غیر قابل بازشو و اطمینان کامل نسبت به عملکرد آن
  • عدم نیاز به تنظیم و سرویس سالیانه

نقاط ضعف قفل کله گاوی

  • نداشتن زبانه دوم برای حالت شب بند
  • نیاز به فشار بیشتر برای بستن درب در نتیجه عدم کاربرد آرام بندهای دو سرعته
  • حساسیت در نصب صحیح جهت کارکرد درست

بهترین مدل های قفل برقی کله گاوی 

در حال حاضر شرکت های مختلفی به تولید و عرضه قفل کله گاوی می پردازند که ما با توجه به کیفیت و خدمات پس از فروش سه تای آنها را به شما معرفی میکنیم و این ترتیب از بهترین اولویت بندی می شود.

قفل برقی کله گاوی سیزا

باید بدانید مخترع این نوع قفل همین شرکت ایتالیایی است که پس از آن شرکت های ایرانی یک، یک محصول این شرکت را مهندسی معکوس کرده و با نام خود به بازار عرضه نمودند. ولی خب هیچ چیزی جای مدل اصلی را نمی گیرد. شاید این قفل به مانند ایرانی ها خدمات عالی نداشته باشد اما به دلیل کیفیت بالا و متریال درجه یک می تواند به عنوان بهترین قفل برقی درب حیاط در سری کله گاوی شناخته شود. این قفل در مدل کلید برقی و کلید کامپیوتری در بازار موجود است. اما قیمت بسیار بالای آن نقطه ضعف پررنگ آن است.

قفل برقی یوتاب کله گاوی

در ابتدای دهه 90 شمسی شرکت یوتاب که زیر مجموعه ای از شرکت خوشنام الکتروپیک است، قفل کله گاوی یوتاب 1096 را به بازار عرضه کرد. شاید آن ابتدا مدیران این شرکت هرگز انتظار این حجم استقبال را نداشتند. اما این محصول به دلیل جنس عالی، کارکرد کم نقص و خدمات عالی آنچنان همه گیر شد که بازار قفل برقی ای را که زمانی دست برند سیزا و کاویان بود کاملا در انحصار خود در آورد و اکنون به حق می توان یوتاب را بهترین قفل درب حیاط کله گاوی ایرانی دانست. تنوع این قفل در مدل های با شاسی، بدون شاسی، ریموتی می باشد که مصرف کننده بر اساس نیاز خود می تواند یکی را خریداری نماید.

قفل برقی کاویان کله گاوی

زمانی بود که قفل کاویان در مقام پرفروش ترین قفل برقی ایرانی قرار داشت اما به ورود رقبای قدرتمند آن رتبه افول کرده و اکنون محصولات کاویان جزو محصولاتی با سابقه خوب است. هر چه باشد علت فاصله گرفتن این شرکت از صدر مسائل فنی قفل و کیفیت آن نیست و موضوعاتی نظیر نمایندگی های فروش کمتر، نداشتن خدمات پس از فروش در محل و گارانتی گمنام تر می تواند علت این موضوع باشد.  شرکت یوتاب قفل های کله گاوی خود را در مدل های کلید ساده و کلید کامپیوتری عرضه میکند و آن را می توان به راحتی از فروشگاه ها تهیه کرد.

قفل برقی شب بند دار

قفل برقی ساده ظاهری شبیه قفل های قدیمی دارد اما سیستم کشنده زنجیر از آن حذف شده و فنر و مکانیزم دیگری در خود قفل یکپارچه شده تا کار حفاظت از ساختمان را بر عهده داشته باشد. نوع زبانه قفل برقی شب بند دار به گونه ای است که روش های سنتی سارقان برای باز کردن درب نفرو با قرار دادن شیئی شبیه کارت بانکی بین زبانه و چهارچوب کاربردی نیست و این قفل می تواند امنیت خوبی را فراهم آورد. اما دو نکته مثبت بزرگ قفل برقی ساده، زبانه دوم یا شب بند است که در صورتی که عادت سه قفل کردن درب ساختمان در شب و یا مواقعی که به مسافرت می روید را دارید، این نوع قفل برقی این امکان را فراهم می کند. نقطه قوت دیگر این است که این محصول سازگاری بیشتری با آرام بند های ساده دارد و نیاز نیست حتما از آرام بند های سه سرعته استفاده شود. اما اگر بخواهیم از نقطه ضعف قفل شب بند دار بگوییم باید به ضعف امنیتی آن برای دربهای دو لنگه نفر رو بگوییم. در درب های دو لنگه اگر هر دو درب با هم فشار داده شوند، احتمال اینکه زبانه باز شود وجود دارد. به همین دلیل است که این قفل مناسب درب پارکینگ نیست.

نقاط قوت قفل برقی شب بند دار

  • جایگزین ساده ای برای قفل و زنجیر سابق
  • امنیت خوب و تنوع تقریبا بالا
  • دارای زبانه دوم جهت قفل کردن مکانیکی درب
  • سازگاری با آرام بند های دو سرعته

معایب قفل برقی ساده

  • امنیت ضعیف برای درب های دو لنگه
  • ظاهر ساده و قدیمی

بهترین مدل های قفل برقی ساده درب حیاط

ما در امر ساخت و تولید قفل های برقی ساده به مانند قفل های کله گاوی با ترافیک محصولات مواجه نیستیم. اما هیمن چند شرکت سازند تنوع و کیفیت خوبی دارند که به معرفی آنها می پردازیمو

قفل برقی تسا TSA

شرکت TSA آنقدر تنوع در قفل های برقی شب بند دار ایجاد کرده که بی انصافی است شرکتی را بالاتر از آن قرار دهیم. مکانیزم این قفل ها نیز مشابه قفل های برقی سیزا و ایزو ایتالیاست و کمتر گزارش خرابی آن را داشته ایم. اما جذاب ترین بخش مجزا در TSA تنوع این قفل هاست تا جایی که این شرکت برای هر دری یک قفل خاص طراحی کرده است. قفل هوشمند کارتی ریموتی، قفل ساده رو به داخل و رو به بیرون، قفل کلید کامپیوتری رو به داخل و رو به بیرون از جمله محصولاتی است که شرکت تسا آن را عرضه نموده است.

گارانتی 2 ساله و نصب توسط تیم فنی تسا از جمله مواردی است که می تواند به عنوان دو بال برای قرارگیری این نوع قفل برقی در جایگاه بهترین به این کمپانی کمک کند.

قفل برقی یوتاب ساده

یوتاب در قفل برقی ساده نیز ما را تنها نمی گذارد. راستش را بخواهید در مستاصل بوده ایم که بین تسا و یوتاب کدام یک را به عنوان بهترین معرفی کنیم. اما به دلیل زحمت بیشتری که تسا روی محصولات خود خرج داده تصمیم گرفتیم محصولات آن را کمی بهتر بدانیم. اما این موضع دلیل نمی شود که از کیفیت قفل برقی ساده یوتاب نگوییم. محصولات یوتاب نیز تنوع بدی ندارد و می توان قفل برقی ساده یوتاب را در مدل بیرون بازشو و داخل بازشو خریداری کرد. گارانتی در محل پاشنه آشیلی ست که می تواند مشتری را وسوسه کند تا در صورت نیاز به قفل برقی ساده، محصول این برند را برگزیند.

دیگر قفل های درب حیاطی

برای درب حیاط قفل های دیگری نیز وجود دارد که بیشترشان به لحاظ امنیتی خیلی قدرتمند نیستند. مثلا خیلی ها از درب چوبی برای ورودی ساختمان شان استفاده می کنند و در برای آن درب ها از زبانه برقی استفاده می نمایند. با اینکه ظاهر این قفل خوب است، یعنی نامحسوس است اما به شدت ضعف امنیتی دارد و به راحتی با یک ضربه می شکند. قفل زنجیری در رده قفل های برقی قرار نمی گیرد، اما توصیه می شود به دلیل ضعف امنیتی شدید آنها، در اولین فرصت آنها را با قفل های برقی جدید تعویض کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx