مزایای استفاده از قفل برقی

قفل برقی با امنیت بالا برای درب ساختمان ها، پارکینگ ها، بانک‌ها، مراکز امنیتی، انبارها و … مناسب و کاربردی است که در بعضی از مدل ها از طریق ریموت کنترل اداره می شود. ویژگی و انواع مختلف قفل برقی با توجه به موقعیت نصب و درب مورد نطر متفاوت است و با مزایا و معایبی همراه است که در متن زیر به انها اشاره می کنیم. از مزایای قفل برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امنیت بالا

از مهم ترین و برترین مزایای استفاده از قفل برقی امنیت آن است. در واقع با اتصال قفل برقی بر روی درب ساختمان اطمینان خاطر جهت عدم ورود سارقان به ساختمان خواهید داشت؛ چرا که قفل برقی با استاندارد مقاومتی بالا در برابر فشار و ضربه نیز پایدار است.

کنترل از راه دور

امکان کنترل قفل از راه دور با اتصال قفل برقی به ریموت و آیفون کاربری آسانی به همراه دارد. بدون نیاز به نیروی مکانیکی براحتی از راه دور قفل درب پارکینگ باز می شود. در ضمن با قفل برقی امکان 3 قفله کردن درب پس از بسته شدن وجود دارد که براحتی هر سه قفل از طریق آیفون باز می شود.

نصب آسان

یکی دیگر از مزیت های قفل‌ برقی راحتی در نصب است که کاربر بدون نیاز به دانش و برنامه خاصی، با توجه به راهنمای موجود همراه پک می تواند قفل را بر روی درب مورد نظر نصب نماید.

سازگاری با انواع سیستم های امنیتی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی سیستم های امنیتی نیز دچار تحول شده اند و با قابلیت های بالا و به آسانی امنیت را برقرار می سازند. قفل‌های برقی نیز از این قاعده مستثنی نبودند و علاوه بر قفل کردن درب قادر به هماهنگی با سیستم کنترل تردد ( کنترل ورود و خروج) ، شناسایی و احراز هویت افراد از طریق اثر انگشت و کارت و … می باشند.

مزایا و معایب قفل برقی

از جدیدترین قفل ها در ساختمان های امروزی قفل برقی است که با امنیت بالا جایگزین قفل های مکانیکی شده اند. قفل های برقی با ولتاژ و جریان برق تغذیه می شوند و قابل کنترل ز طریق زسموت می باشند. جنس بدنه قفل های برقی از فلز گالوانیزه و مقاوم است و شرایط محیطی متفاوت مقاوم است. قفل برقی با توجه به نوع کاربری و جنس بدنه در انواع مختلف طراحی و به بازار عرضه شده اند که در متن زیر به بخشی از آنها اشاره می کنیم:

قفل برقی کلونی

قفل کلونی با امنیت بالا، با بدنه گالوانیزه از مقاومت بالایی برخوردار است. قفل برقی کلونی ویرو با بدنه استیل و با قطعات برنجی و مقاوم در برابر فشار، ضربه، خوردگی است که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

قفل برقی کلونی

قفل برقی زبانه دار

قفل زبانه دار از طریق ضامن و غلاف موجب بسته شدن درب می شود. این قفل برقی به دلیل عملکرد ساده و قابلیت نصب بر روی انواع درب ها، در میان سایر قفل های برقی مورد استقبال واقع شد.

قفل برقی زبانه دار

قفل کله گاوی – لاک پشتی

قفل برقی لاک پشتی – کله گاوی با روکش محافظه دار دارای بدنه مقاوم از جنس فلز گالوانیزه است. قفل برقی سیزا یکی ازانواع قفل های لاک پشتی است که از طریق ریموت کنترل می شود و دارای عملکردی ساده از طریق کابل به مدار فرمان متصل می شود. به دلیل روکش از جنس گالوانیزه، این قفل برقی در شرایط جوی نامناسب نیز مقاوم است و از مقاوم ترین نوع قفل برقی است.

قفل برقی کله گاوی

قفل برقی چفتی

قفل چفتی بصورت پیش فرض بر روی انواع درب های فلزی و چوبی نصب می شود و با توجه به کیفیت و کارایی که دارد با قیمت مناسبی همراه است.

قفل برقی چفتی

قفل برقی مغناطیسی

یکی از متداول ترین درب هایی که امروزه در بسیاری از اماکن اداری و تجاری یه چشم می خورد درب های شیشه ای هستند که در انواع و اشکال مختلف طراحی شده اند. جهت ایمن سازی این درب های شیشه ای مدرن نیاز به قفل برقی مغناطیسی است، قفل مگنتی بتا یکی از این انواع قفل برقی است که با توجه به میزان وزن و نیرویی که تحمل می کنند دسته بندی شده اند.

قفل برقی مغناطیسی

‌معایب قفل برقی

با توجه به امنیت بالای قفل های برقی نسبت به قفل های معمولی مکانیزم پیچیده تری دارند و گاها امکان بروز اختلالاتی نیز در سیستم آن وجود دارد. در متن زیر به بررسی برخی از معایب قفل برخی پرداخته ایم:

قیمت بالای قفل برقی

قفل برقی با توجه به امکانات و قابلیت های کاربردی بالا با قیمت بالاتری نسبت به سایر قفل ها همراه است. البته که با توجه به محبوبیت و امنیت بالای این قفل ها قیمت آنها نیز توجیه می شود.

خطا در سیستم عملکردی

قفل برقی با توجه به عملکرد وابسته به برق ، گاها با نوسانات و اختلالات برقی دچار مشکل می شود که طبیعی است. البته که با سیستم امنیتی نصب شده بر روی قفل های برقی امکان باز شدن درب در حین اختلالات تا زمان رفع مسکل غیر ممکن است.

عدم نصب قفل برقی روی انواع درب ها

قفل برقی به دلیل مقاومت و وزن نسبتا بالایی که دارند نیاز به بستر و درب های سنگین جهت نصب دارند ازین رو درب های سبک و خالی برای این گزینه مناسب نمی باشند.

جمع بندی

قفل های برقی با حفظ امنیت در اماکن مسکونی، تجاری، اداری و … از اهمیت بالایی برخوردارند که همانطور که در متن بالا گفته شد از مزیت های کاربردی زیادی برخوردارند. با اتصال و سازگاری قفل برقی با سیستم کنترل تردد، امنیت بالاتری در ساختمان ایجاد کرده و با اتصال به آیفون و ریموت از راه دور نیز قابل کنترل است. این قفل‌ها با توجه به ویژگی‌های کاربردی، جهت کاهش سرقت های احتمالی در آپارتمان های مسکونی بسیار ضروری و مناسب هستند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx