معرفی بهترین آرامبند ها

آرام‌‌ بند درب یکی از تجهیزات ضروری و کاربردی جهت طول عمر و سرعت بخشی در تردد انواع درب هاست. درواقع با انتخاب آرام بند مناسب از شتاب درب حین بسته شدن کاسته شده و مانع از ضربه خوردن درب به چارچوب می شود و با عملکردی بیصدا و آرام همراه است. آرام بند ها بر اساس ساختار، سرعت و عملکرد متفاوند و متشکل از بازوی اصلی، پاشنه، پیچ تنظیم سرعت می باشند که با توجه به نوع درب در سایز های متفاوت طراحی و تولید شده اند.

آرامبند ها از نظر ساختار به 3 دسته زیر تقسیم می شوند:

  • آرام بند تک سرعته: آرامبند تک سرعته مناسب نصب بر روی درب های سبک ( زیر 20 کیلوگرم) مانند درب کانکس، درب های توری و … می باشند.
  • آرامبند دو سرعته: این آرامبند پس از باز شدن حدود یک ثانیه مکث و سپس درب را می بندد.تغییر سرعت آرام بند در یک سوم انتهایی مسیر تغییر می کند که با توقفی جزئی به حرکت ادامه می دهد.
  • آرام بند سه سرعته: یکی از بهترین آرام بندهایی که در هماهنگی با قفل برقی بهترین عملکرد را دارند آرامبند های 3 سرعته هستند. این آرامبند بدون ایجاد صدا و اختلال در بسته شدن درب بر روی درب هایی که قفل برقی دارند نصب می شود.
آرام بند

معرفی بهترین برند های آرام بند

جهت خرید آرام بند با کیفیت و کارایی متناسب نیازمند بررسی ملاک ها و عملکرد آنها هستیم. از مهم ترین ملاک ها در خرید آرام بند توجه به وزن درب مورد نظر و برند آن است . خرید آرام بند با برندی معتبر، مکانیزم عالی، بیصدا و موفق به همراه خواهد داشت که امنیت درب را به طور کامل تضمین می کند. ازینرو انتخاب برند هوشمندانه در خرید توصیه می شود، زیرا عدم توجه به وزن درب و نوع آرام بند به سیستم هیدرولیکی و فنر آرامبند آسیب وارد کرده و عملکرد درب به خوبی صورت نمی گیرد. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم برند آرام بند یکی از مباحث مهمی است که نیاز به بررسی دقیق تری دارد. از آنجایی که شرکت های در حال توسعه مختلفی در حال تولید آرام بند با ساختار وعملکرد متفاوتند این بحث قابل تامل است. در متن زیر به بهترین برند های تولید کننده آرام بند اشاره می کنیم:

آرام بند فاتلس – fateless

از برند های معتبر در زمینه تولید آرام بند برند تایوانی فاتلس می باشد که به دلیل کیفیت ساخت بالایی که دارند همواره محبوب و مورد تایید واقع شده اند. آرام بند های فاتلس با سرعت دوزمانه و سه زمانه طراحی و تولید شده اند که با استاندارد مقاومتی بالا، دارای ضمانت 10 ساله از شرکت فاتلس می باشند. آرامبند فاتلس مدل D53 مناسب نصب بر روی  درب هایی با وزن 60 کیلو گرم و عرض 90 سانتی مترمی باشد.

آرام بند فاتلس

آرام بند ان اچ ان – NHN

آرام بند ان اچ ان یکی از بزرگترین شرکت های ژاپنی تولید کننده آرام بند است که با قدرت و طول عمر بالایی همراه است. آرام بند های ان اچ ان با قابلیت های دو سرعته و سه سرعته جهت درب هایی با وزن متفاوت طراحی شده اند که دارای ضمانت 10 ساله از این برند می باشند. آرام بند nhn 350 مدل هیدرولیکی دو زمانه است که مناسب نصب بر روی درب های حداکثر 80 کیلوگرم می باشد.

آرام بند ان اچ ان

آرام بند ریوبی – RYOBl

برند ریوبی تاسیس شده در کشور ژاپن، برندی معتبر در زمینه تولید آرام بند و انواع یراق آلات است که مناسب انواع درب ها طراحی و به بازار عرضه شده اند. آرام بند های ریوبی در 4 سری در مدل های مختلف با دو حالت سه زمانه و دو زمانه تولید شده اند که تا مدت‌ها قابل کاربری بر روی انواع درب‌ها هستند. این شرکت محصولات خود را با 5 سال گارانتی ارائه داده است. آرامبند ریوبی مدل 8800/1550 در سه مدل 8800-9900-1550 در 3 سایز EN2-EN3-EN4 موجود است.

آرام بند ریوبی

آرام بند سیزا – cisa

شرکت سیزا با سابقه طولانی و کیفیت بالای محصولاتش همواره مورد استقبال واقع شده است. آرام بند سیزا با طراحی متفاوت در دورنگ طلایی و نقره ای برای وزن‌های ۲۵ الی ۱۲۰ کیلوگرم تولید شده اند. این شرکت با ضمانت 40 ماهه محصولات برندی مطرح و قدرتمند است.

آرام بند سیزا

آرام بند کینگ – king

کینگ یکی از برند های تخصصی در زمینه تولید آرام بند هایی مقاوم با طول عمر بالا می باشد. این برند با گستردگی و تنوع بالای محصولات قدرت انتخاب بالایی به مصرف کنندگان داده و با هزینه اقتصادی، امکانات بروزی در محصولات خود گنجانده است. محصولات برند کینگ در 5 نمره طبقه بندی شده اند که هر طبقه نمایانگر میزان قدرت هر لنگه و حداکثر وزن درب می باشد. آرام بند کینگ مدل K710 مناسب درب هایی با وزن 20 تا 40 کیلوگرم استکه برای انواع درب های چوبی، فلزی و شیشه ای قابل استفاده است.

آرام بند کینگ

مزایای استفاده از آرام بند

آرام بند ها از مهم‌ترین ابزار جهت حفاظت و مراقبت از درب ها برای مدت طولانی هستند. درب های مجهز به آرام بند با طول عمر بالاتری همراهند و دارای سیستم کنترل و تنظیم سرعت بسته شدن درب نیز می باشند. در متن زیر به برخی مزایای استفاده از آرامبند به طور دقیق تر اشاره می کنیم:

  • کنترل سرعت بسته شدن درب
  • ایجاد ایمنی در برابر حریق
  • حفظ دمای داخلی محیط
  • حفظ حریم شخصی
  • کنترل صداها و نویز های اضافی

انتخاب آرام بند مناسب جهت انواع درب

همانطور که گفته شد آرام بند ها بر اساس سرعت بسته شدن درب به سه دسته ( آرامبند تک سرعته، دو سرعته و سه سرعته) تقسیم می شوند که بر اساس این مکانیزم هریک از این آرام بندها کاربرد متفاوتی دارند. در متن زیر به بررسی آرام بند متناسب با انواع درب ها می پردازیم:

آرام بند جهت درب های فلزی: برای درب های فلزی به دلیل وزن بالای درب از آرامبند دو سرعته استفاده می شود که مناسب انواع درب با وزن متفاوت است.
آرام بند جهت درب های چوبی: یکی از درب های پر طرفدار و مدرن امروزی درب های چوبی است که با وزن و طرح متفاوت موجودند. درب های چوبی با وزن کم در کنار قفل برقی نیاز مند آرام بند دو سرعته هستند.

جمع بندی و انتخاب بهترین آرام‌‌بند

همانطور که گفته شد برندی معتبر علاوه بر محافظت طولانی مدت از درب، موجب دوام و عملکرد بهتر درب ها در زمان بسته شدن می شود. با بررسی ویژگی آرام بند، وزن درب و شناخت برندها می توان انتخاب مناسبی داشت. البته که این امر به تنهایی با توجه به گستردگی برندها و تنوع محصولات، کار دشوار و زمانبری است که می توانید با بررسی پرفروش ترین آرام بندها و مشاوره با متخصصین در راستای انتخاب و خرید هوشمندانه تر کمک بگیرید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx