بررسی انواع آرامبند و ویژگی های آن

آرام بند درب با تنوع بالا و قیمت های متفاوت در بازار وجود است که با توجه به نوع عملکرد و مکان مورد نظر می توان انتخاب و نصب نمود. آرام‌‌ بند درب امروزه تبدیل به یکی از تجهیزات ضروری جهت بالابردن سرعت و شتاب بسته شدن درب شده است که علاوه بر آن از درب در مدت زمان طولانی محافظت می کند. آرامبندی با عملکرد بیصدا، قابل تنظیم سرعت و ساختار با کیفیت گزینه مناسبی است که با توجه به نوع و وزن درب تهیه و نصب می شود.در متن زیر به بررسی مهم ترین ویژگی های یک آرامبند می پردازیم:

آرام بند1

انواع آرامبند از نظر کارکرد و فرم ظاهری

آرامبند ها از نظر فرم و شکل تفاوت های زیادی دارند و به دو دسته آرامبند ریلی و آرامبند بازویی تقسیم می شوند. آرام بند ریلی با قابلیت تحمل وزن کم درب مناسب درب هایی با تردد بالا نیست و به دلیل ساختار ظریف جهت استفاده و نصب درب های داخلی است. آرامبند بازویی برخلاف آرامبند ریلی با ساختاری فلزی و محکم مناسب درب های ورود و خروج با وزن بالاست.

آرام بند 2

انواع آرامبند از نظر سرعت

آرامبند تک سرعته
این نوع آرامبند مدلی قدیمی و تنها مناسب اطمینان حاصل کردن از بستن درب است. این آرامبند برای درهای نفررو کاربرد دارد و در حال حاضر با ورود آرام بندهای جدید دوسرعته و سه سرعته به بازار، کاربرد و فروشی پایینی دارد.

آرام بند دو سرعته
این آرامبند مناسب درب‌های ساده یا ضد سرقت با قفل معمولی است که با دو توقف در مسیر بسته شدن درب را به آرامی و بیصدا انجام می دهد.

آرام بند سه سرعته
آرام بند سه سرعته (سه زمانه) با مزیت های بیشتر نسبت به آرام بند های قبلی است که مناسب درب هایی با قفل برقی می باشد. در این نوع قفل‌ها در مرحله نهایی بسته شدندرب نیاز به قدرت بالایی است که با نصب آرامبند سه سرعته امکانپذیر می شود.

مزایای نصب آرام بند

  • کنترل سرعت بسته شدن درب
  • ایجاد ایمنی در برابر حریق
  • حفظ دمای داخلی محیط و جلوگیری از اتلاف انرژی
  • حفظ حریم شخصی
  • کنترل صداها و نویز های اضافی

جمع بندی

آرام بند ها یکی از ابزار حفاظتی درب به شمار می روند که بر اساس شکل ظاهری، کارکرد و سرعت بسته شدن درب به سه دسته ( آرامبند تک سرعته، دو سرعته و سه سرعته) تقسیم می شوند. با نصب آرامبند مناسب بر روی درب مورد نظر علاوه بر محافظت طولانی مدت از درب، دوام و عملکرد درب سرعت بخشیده می شود و می توان با بررسی مشخصات انواع آرام بند ها به انتخابی هوشمندانه رسید. البته که این امر به تنهایی با توجه به گستردگی برندها در بازار کار آسانی نبوده و نیازمند مشورت با متخصصین در این راستاست.
پیشنهاد می کنم برای انتخاب و بررسی قیمت و محصولات با کیفیت به سایت دی سی ای کالا مراجعه نمایید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx