روش برطرف کردن نویز در تصاویر دوربین مدار بسته

برخی از تصاویر دوربین مداربسته گرفته شده در شب تار، ناهموار و مخدوش هستند، به طوری که دیگر قابل استفاده نیستند. اگر با این نوع مشکل مواجه هستید، در این مقاله توضیح خواهیم داد که علت این مشکل چیست و چگونه می توان آن را در چند مرحله ساده برطرف کرد.

سیستم دوربین مدار بسته چیست؟

اصطلاح «سیستم دوربین مداربسته» به طور خاص به سیستم سازماندهی شده ای از دوربین ها اطلاق می شود که به شما امکان می دهد تصویری بگیرید و آن را مخابره کنید و یا روی تعداد محدود و از پیش تعریف شده مانیتور و یا ضبط کننده های ویدئویی ذخیره کنید. دوربین های مدار بسته مطمئنا بهترین و ایمن ترین راه برای کنترل همیشه اوضاع اطراف خانه یا شرکت شما هستند. تصاویر ضبط شده باید در آرشیوهای امنی نگهداری شوند که دسترسی را فقط برای افراد مجاز امکان پذیر می کند. در صورت درخواست، تصاویر می توانند توسط پلیس و غیره مورد استفاده قرار گیرند. داده های ذخیره شده باید برای اهداف مربوط به نظارت، جلوگیری از جنایات، سرقت ها و محافظت از یک مکان و افرادی که به آن مراجعه می کنند، جمع آوری و استفاده شود.

نویز در دوربین مدار بسته

نویز به لکه های دانه ای نامنظم در تصاویر اشاره دارد که باعث می شود جزئیات تصویر کمتر واضح به نظر برسند. اینها پیکسل هایی هستند که رنگ یا نوردهی صحیح صحنه را نشان نمی دهند و می توانند ظاهری عجیب به تصویر بدهند، از نظر بصری نقاط تصادفی و نامنظم را مشاهده می کنید. این بدان معنی است که پیکسل ها به درستی رنگ یا نوردهی صحنه را نشان نمی دهند.
نویز نیز تا حدی به دلیل حساسیت سنسور دستگاه شما است. این حسگر نور را از طریق میلیون ها سطل کوچک به نام فوتوسایت جذب می کند. سپس این فتوسایت ها به صورت پیکسل در تصویر نهایی ظاهر می شوند. امروزه، اکثر سنسورها دارای تعداد مگاپیکسل بالایی هستند. به عنوان مثال، یک سنسور 22 مگاپیکسلی به این معنی است که 22 میلیون فتوسایت کوچک برای گرفتن نور پخش شده روی سنسور وجود دارد. بنابراین هرچه تعداد فتوسایت‌ها بیشتر باشد، حسگر حساس‌تر باشد، نور را راحت ‌تر جذب می‌کند و خطر نویز کمتری خواهید داشت.

نویز در دوربین مداربسته

انواع نویز

  • نویز الکترونیکی
  • نویز الکترونیکی یک سیگنال انگلی مشخصه است که دامنه و فرکانس آن به طور تصادفی در نوسان است و در تمام مدارهای الکترونیکی یافت می شود. نویز به صورت لکه های تیره یا روشن تر قابل مشاهده است که ظاهری دانه دانه به تصویر می دهد.
  • نویز الکترومغناطیسی
  • نویز الکترومغناطیسی که در تصاویر دوربین مدار بسته ایجاد می شود به صورت خطوط یا موج ایجاد می شود.

چه چیزی باعث مشکلات نویز در تصویر دوربین مدار بسته می شود؟

چرا دوربین امنیتی خانه شما در شب سوسو می زند؟ چه چیزی می تواند باعث تار شدن تصاویر شود؟ در واقع، عواملی که باعث مشکلات تصویر دوربین امنیتی شما می شوند می توانند متفاوت باشند. دستگاه ممکن است در معرض عدم وضوح، نمایش ضعیف تصاویر، مشکلات دید در شب از دوربین امنیتی، یا نمایش صفحه سبز، صورتی باشد.
در اینجا دلایل اصلی این مشکلات ذکر شده است:

  1. لنز دوربین کثیف است.
  2. کابل پسوند ممکن است خیلی طولانی باشد.
  3. زوم متغیر نمی تواند به طور خودکار فوکوس کند.
  4. رزولوشن دوربین شما بسیار پایین است که بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد.
  5. سیگنال Wifi پایدار نیست.
  6. مانیتور شما دارای وضوح تصویر پایینی است.

روش برطرف کردن نویز در تصاویر دوربین مدار بسته

چه دوربین های امنیتی مدار بسته سیمی یا بی سیم داشته باشید، راه حل های عیب یابی زیر می تواند به حل مشکلات دوربین شما کمک کند:
اگر تصاویر دوربین امنیتی تار هستند در اینجا راه حل هایی برای تعمیر دوربین یا تصاویری که در شب واضح یا تار نیستند آورده شده است:
بررسی کنید که آیا لنز دوربین امنیتی کثیف، گرد و غبار، دارای تار عنکبوت و غیره است. لنز را باید با یک پارچه بسیار نرم تمیز کنید. از پاک کننده های خشن که ممکن است به لنز آسیب برساند استفاده نکنید.
مشخصات دوربین امنیتی خانه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که طول کابل پسوند در محدوده مناسب است. اگر از کیت دوربین مدار بسته بی سیم استفاده می کنید، مطمئن شوید که دستگاه خیلی از روتر دور نباشد.
برای یک دوربین امنیتی متغیر، باید تنظیمات فوکوس و زوم را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که دوربین ها باید هر از چند گاهی تنظیم شوند. اگر دوربین فوکوس نکند، تصاویر تار خواهند شد.
اگر دوربین امنیتی خانه تصویری را نشان نمی دهد اگر دوربین های مداربسته امنیتی شما تصاویر را نشان نمی دهند، راه حل های سریع زیر را امتحان کنید:
بررسی کنید که منبع تغذیه دوربین امنیتی شما به درستی کار می کند یا خیر.
دوربین امنیتی خود را روی یک پورت DVR/NVR دیگر تست کنید.
کابل های ورودی را عوض کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

نکات مفید برای عیب یابی مشکلات رنگ دوربین های مدار بسته

اگر دوربین‌های امنیتی شما تصاویر سبز یا صورتی را نشان می‌دهند، نکات زیر را برای رفع مشکل دنبال کنید:
دوربین امنیتی را به مکان دیگری منتقل کنید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر.
چراغ های IR را چند بار به صورت دستی روشن و خاموش کنید تا ببینید کار می کند یا خیر.
دوربین مداربسته وای فای را دوباره روشن کنید
قطع اتصال برق
اگر تصویر دوربین امنیتی خانه خیلی روشن است
مشکل کیفیت تصویر دوربین آشکارساز شما ممکن است به دلیل روشن بودن بیش از حد تصویر باشد. و می توانید 4 راه حل زیر را امتحان کنید:
دوربین امنیتی را مستقیماً به سمت یک منبع نور مانند نور خورشید یا نورافکن قرار ندهید.
اگر دوربین امنیتی شما دارای یک آفتاب گیر قابل تنظیم است، آن را به جلو بلغزانید تا از نور اضافی جلوگیری شود.
تنظیمات روشنایی را تنظیم کنید
اگر تصویر ویدئویی دوربین امنیتی شما خیلی تاریک یا به اندازه کافی روشن نیست، می‌توانید راه‌حل‌ های زیر را برای رفع آن امتحان کنید:
تنظیمات روشنایی دوربین امنیتی و انقباض را تنظیم کنید.
دوربین امنیتی را در موقعیت یا مکان دیگری تنظیم کنید.
هود لنز قابل تنظیم (اگر دوربین امنیتی شما دارای یکی است) را به عقب بکشید تا نور بیشتری وارد شود.

سخن پایانی

سیستم های دوربین مدار بسته عمیقاً در زندگی روزمره ما ریشه دارند. اکنون تصور کردن نه تنها یک تجارت بزرگ، بلکه یک مغازه کوچک، یک دفتر کار بدون آنها دشوار است. با سازماندهی یک سیستم نظارت تصویری، از خانه های خود در برابر بازدیدهای ناخواسته محافظت می کنیم. مهم است که دوربین مدار بسته ما تصاویر را با شفافیت و وضوح بیشتری ضبط کند. به همین خاطر چند مدت یک بار دوربین را تمیز کنید تا بهتر تصاویر را ضبط کند. برای شاوره و ثبت سفارش بهترین دوربین مدار بسته می توانید از طریق راه های ارتباطی با مشاروان مجرب ما در ارتباط باشید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx