دوربین مداربسته مناسب در اماکن مسکونی

امروزه با انتخاب یک سیستم هوشمند مداربسته براحتی در منازل می توان از جان و مال اشخاص محافظت کرده و کنترل امنیت محیط را در دست گرفت. با نصب دوربین مداربسته مناسب در مکان مورد نظر شاهدی زنده در همه شرایط و در همه زمان خواهیم داشت. تصاویر گرفته شده توسط دوربین مداربسته در هارد یا حافظه داخلی دوربین ثبت و ضبط شده و توسط اتصال به اینترنت و نرم افزار موبایل به صورت زنده تصاویر در دسترس کاربر قرار می گیرد.دوربین مداربسته در انواع مختلف با توجه به شرایط نصب و کاربری طراحی و تولید شده اند. شاید بنظر آید که در منازل نیاز به سیستم قوی امنیتی نداریم ولی برخلاف این عقیده، به دلیل نگهداری اموال و تجهیزات با ارزش در ملک، اشخاص با تهدید بزرگی نظیر سرقت مواجه هستند؛ ازینرو هوشمند سازی ساختمان امری مهم تلقی می شود.
انتخاب دوربین مداربسته مناسب منازل یکی از دغدغه بزرگ متقاضیان است که در متن زیر به بررسی انواع دوربین مداربسته  می پردازیم.

انواع دوربین مداربسته در اماکن مسکونی

دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام

یکی از مناسب ترین دوربین مداربسته جهت نصب در داخل مجتمع مسکونی دوربین مداربسته دام می باشد. این دوربین با اشعه مادون قرمز در نور کم یا تاریکی مطلق قابلیت ضبط و ثبت تصاویر را دارد.

دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت

این دوربین مداربسته با فرم استوانه ای و بدنه با استحکام بالا، ضد آب و گرد و غبار است که در فضای بیرونی مجتمع مسکونی قابل نصب است. این دوربین با داشتن ال ای دی های داخل لنز قابلیت دید در شب دارند.

انواع دوربین مداربسته از نظر نوع سیگنال

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مدار بسته آنالوگ

یکی از قدیمی و متداول ترین دوربین مداربسته از نوع آنالوگ است که انتقال اطلاعات از طریق کابل دو رشته ای منتقل می شود. جهت مشاهده تصاویر در دوربین مداربسته آنالوگ نیاز به دستگاه ضبط تصاویر DVR است که قابلیت ارتباط دیجیتال با شبکه را دارد.

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین های تحت شبکه

نسل مدرن و جدید از دوربین مداربسته از نوع IP تحت شبکه هستند که برخلاف دوربین مداربسته آنالوگ از طریق اتصال به اینترنت، تحت بستر LAN و WIFI اطلاعات را انتقال می دهند و البته قیمت بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند. این دوربین با کیفیت بالای تصاویر و زاویه دید بهتر از سایر دوربین های مداربسته پرکاربرد تر هستند.

دوربین مداربسته گردان

دوربین های بیسیم و گردان

دوربین مداربسته بیسیم گردان یکی از جدید ترین نوع دوربین مداربسته است؛ با چرخش در زاویه های افقی و عمودی سوژه را تعقیب می کنند و امنیت را برقرار می سازند. این دوربین مداربسته بیسیم از طریق اتصال به اینترنت اطلاعات را منتقل می کند و در هر کجا که هستید می توانید تنها بوسیله موبایل، تبلت و … با اتصال به اینترنت امکان دسترسی به تصاویر دوربین مداربسته مورد نظر را داشته باشید. در ضمن بدلیل عدم نیاز دوربین مداربسته بیسیم به کابل یا سیم کشی، علاوه بر زیبایی و کاهش هزینه ها، براحتی در هر مکان می توانید آنها را نصب کنید.

نکات قابل توجه در خرید و نصب دوربین مداربسته

  • بررسی منطقه مورد نظر جهت پوشش با دوربین مداربسته
  • بررسی متراژ محوطه و در نظر گرفتن درب های اصلی و ورودی های ساختمان، پارکینگ، آسانسور، راه پله و …
  • برآورد تعداد دوربین مداربسته مورد نیاز با توجه به نقاط حساس جهت نظارت با دوربین مداربسته
  • در نظر گرفتن بهترین فاصله کانونی کابل ها با دوربین مداربسته
  • جانمایی دوربین مداربسته با توجه به در نظر گرفتن تابش نور خورشید در فضای بیرونی ساختمان
  • جهت دید کامل و واضح در شب می توان بالای دوربین پروژکتور نصب کرد.
دوربین مداربسته اماکن

نکات مهم در برآورد تعداد دوربین مداربسته مورد نیاز در ساختمان مسکونی

  • ابعاد و مساحت مکان مورد نظر
  • نقاط کور دوربین
  • زاویه دید دوربین با توجه به نقاط حساس و کلیدی نظیر ورودی ها و …

جهت نصب دوربین مداربسته در مکان مناسب با تعداد مورد نیاز و کاربردی می توان از مشاوران و نصابان ماهر در این زمینه کمک گرفت.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
1 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx