دزدگیر منزل چی بخرم؟

امیدواریم شما از جمله کسانی نباشید که پس از به سرقت رفتن اموال به دنبال سیستم اعلام سرقت خوب هستید. چون تجربه سرقت از منزل بجز تلخی از دست رفتن سرمایه اقتصادی، ترسی را وارد وجود انسان میکند که ممکن است ماهها و حتی سالها در او باقی بماند.

مساله خرید دزدگیر منزل می تواند از دو جنبه مورد بررسی قرار بگیرد که هر دو را در ادامه موشکافی میکنیم:

1- یه چیز خوش قیمت بگیرم که هر کی وارد شد صداش در بیاد.

این نگاه سطحی، شما را به فروشندگانی می رساند که اجناس بی کیفیت شان را به مشتریان بی تجربه ای می فروشند و در نهایت مصرف کننده پس از چند بار استفاده و تجربه منفی از آن، سیستم دزدگیر منزل خود را برای همیشه غیر فعال میکند.

شاید اینجا سوال شود که صاحب خانه چرا باید دزدگیر خود را غیر فعال کند؟ بزرگترین چالش دزدگیر اماکن این است که سنسورهایش به درستی عمل کند و حرکت های ریزی که ممکن است منشا غیر انسانی داشته باشد مانند پرواز حشرات کوچک را نادیده بگیرد. بسیاری از مشتریانی که از دزدگیر خود ناامید شده اند از آژیرهای گاه بی گاهی بود که بی دلیل آرامش را از مصرف کننده و همسایگانش سلب می کرد شاکی بوده اند. تا جایی که صاحب خانه با فعال نمودن دزدگیر بجای اینکه با خیال راحت خانه را ترک کند از ترس بی دلیل به صدا در آمدن آژیر استرس میگرفت.

2- یه جنس خوب و با کارشناسی متخصص بخرم.

شاید اختلاف قیمت مورد اول و دوم بیش از 50 درصد هم نشود اما این نگاه باعث میشود از نظرات متخصصین نیز بهره ببرید. نتیجه این است که با توجه به بودجه خود یک پکیج مناسب خریداری میکنید و سنسورها و تجهیزات دزدگیر را در بهترین نقاط نصب خواهید کرد و با خیال راحت از سیستم استفاده میکنید.

دزدگیر دارای سنسورهای گوناگونی مثل سنسور چشمی، ضربه، سنسور درب و پنجره است که کارشناس با توجه به ساختمان و موقعیت آن باید از این سنسورها بهره ببرد تا هم راه نفوذ را ببندد و هم خرج کمی روی دست کارفرما بگذارد. مثلا بسیار دیده ایم که خیلی ها برای درب ورودی از سنسور چشمی و سنسور مگنتی درب همزمان استفاده کرده اند که این خرج اضافی روی دست مصرف کننده میگذارد و اگر صحبت این است که کار از محکم کاری عیب نمی کند باید در جواب بگویید پس او نسبت به این سنسورها مطمئن نیست!

در زمان خرید دزدگیر منزل به چه چیزهایی توجه کنم؟

در زمان خرید دزدگیر به چه مواردی توجه کنیم

برند و کیفیت اجناس

این خیلی مهم است که جنسی که شما قصد خرید آن را دارید از کمپانی های شناخته شده هستند و مصرف کننده های قبلی از آن سیستم راضی بوده اند. خرید از سازنده های گمنام یک ریسک است. چرا که این شما هستید که آن سیستم را تست میکنید و اگر این سیستم درست جواب ندهد نتیجه اش از دست رفتن زمان و سرمایه تان است.

سنسورهای با کیفیت با تشخیص درست

بسیاری موقع خرید فقط پنل مرکزی دزدگیر را مد نظر قرار میدهند و اصلا نمی دانند که این چشمی ها و سنسورها هستند که قرار است وقایع را تشخیص دهند. پس این توصیه را از ما داشته باشید که از نظر نگارنده چشمی های با کیفیت اولویت بیشتری به نسبت یک مرکز دزدگیر دارد. چرا که تشخیص نادرست یک مرکز خوب را نیز گمراه میکند.

امکاناتی که از یک مرکز دزدگیر می خواهید

مرکز دزدگیر یا پنل دزدگیر آنقدر پیشرفت کرده اند و امکاناتی آنها گنجانده شده که شما فکرش هم نمی کنید. دزدگیر با آن وسیله ی سنتی که با تشخیص یک فرد آژیر را به صدا درآورد فاصله گرفته و امروزه هوشمند تر شده است. دزدگیر منزل می تواند به وسیله زون های برنامه ریزی شده قسمت هایی از خانه را نادیده بگیرد و یا قسمت هایی از ساختمان همیشه حفاظت کند و یا در صورت تشخیص انسان پروژکتورهای محوطه روشن شود و در نهایت با قطع سیم آژیر یا قطع برق ورودی دزدگیر فعال شده و صاحب خانه را مطلع سازد.

سنسور با سیم و یا بی سیم

خیلی از سنسورها نظیر چشمی و مگنت در مدل های با سیم و بی سیم ساخته شده اند. همواره توصیه کارشناسان راه اندازی دزدگیر منزل در این است که بهتر است از سنسور های سیم دار استفاده شود. چرا که مشکل اتصال ندارد و مهمتر از آن هزینه نگهداری و تعویض باتری هم در سنسورها وجود ندارد. اما در مواقعی به دلیل اینکه سیم کشی روکار ممکن است به زیبایی ساختمان آسیب بزند یا مسیر سیم کشی توکار وجود ندارد ترجیح می دهیم از سنسورهای بیسیم استفاده کنیم که در این صورت چاره دیگری نداریم.

نصب و راه اندازی صحیح

اگر یک شاخص بزرگ را خرید دزدگیر بدانیم شاخص دوم نصب دزدگیر است. چرا که هر چقدر هم که سیستم خریداری شده خوب باشد اما نصب غیر اصولی دزدگیر می تواند کارایی لازم را از این سیستم اعلام سرقت بگیرد و با آن چیزی که قرار است باشد فاصله بگیرد. از سوی دیگر تمیز کاری در نصب مخصوصا در محیط داخلی نیاز به تجربه و تامل کافی دارد که معمولا نصابان تازه کار از آن عاجز اند.

بالاخره دزدگیر منزل چی بخرم؟

اگر حوصله گشت گذار در بازار جمهوری تهران و سرو کله زدن با فروشندگان را ندارید و از اینترنت هم بجز موارد کلی چیزی عایدتان نشده ما در ادامه چند پکیج مناسب را برای منازل به شما پیشنهاد می دهیم تا بیش از این سردرگم نشوید و با توجه به بودجه تان بهترین خرید را داشته باشید.

مقام اول: پکیج دزدگیر کلاسیک با سیم و تلفن کننده بیسیم

این همان گزینه ای است که من (نگارنده) به آن اطمینان زیادی دارم. کلاسیک یکی از بهترین برندهای بازار است که قیمتش به نسبت خارجی ها بسیار پایین و در ایرانی ها کمی بالاست. در برند کلاسیک مرکز و تلفن کننده به صورت جدا جدا باید تهیه شود و چشمی های باسیم در این پکیج از نوع آلفا پلاس هستند که مورد تایید کلاسیک می باشند و به قدرت می توان گفت که نقص در این چشمی ها وجود ندارد. آژیر به کار رفته در این پک نیز آنقدری صدایش بلند است که کل همسایگان واحد شما را مطلع کند.


مقام دوم: پکیج دزدگیر سایلکس با چشمی با سیم

از این جهت که نگارنده عاشق چشمی های با سیم است مقام دوم را نیز به پکیج دزدگیر سایلکس با مرکز SG8-LITE میدهد که از چشمی های با سیم با برند گپ پشتیبانی میکند. این مرکز نمونه ساده شده SG8 سایلکس است که تعدادی از آپشن های غیر ضروری از آن حذف شده تا قیمتش به اقتصادی های بازار نزدیک شود. با این حال میتواند از تجربه کسانی که از برند سایلکس خریداری کرده اند استفاده کنید تا بگویند چقدر تجربه خارق العاده ای داشته اند.


مقام سوم: پکیج دزدگیر کلاسیک با چشمی بی سیم

بالاخره مقام سوم را به یک پکیج چشمی بدون سیم داده ایم. چون نگارنده خیلی حوصله تعویض باتری چشمی ها را به صورت ماهانه ندارد این نظر را به همه تعمیم داده.( نظر شما چیست؟ در قسمت نظرات بگویید) مرکز و تلفن کننده همانی است که در پکیج اول معرفی کرده ایم و در اینجا فقط چشمی ها بی سیم شده که از نوع FOX2 هستند. این چشمی یکی کم مصرف ترین و دقیقترین چشمی های بازار است که مورد تایید کلاسیک می باشد و می تواند چیزی در حدود 40 روز با یک باتری کار کند.


مقام چهارم: پکیج دزدگیر بتا با چشمی با سیم

بتا برندی شناخته شده و قدیمی در ریموت و رسیور است که چند سالی است که رو به ساخت دزدگیر آورده. مرکز دزدگیر Z7 بتا یکی از کاملترین مرکز دزدگیرهایی است که در بازار وجود دارد. با این حال شاید خوش قیمت ترین مرکز دزدگیر با کیفیتی باشد که می توان در بازار ایران پیدا کرد. ما این اطمینان را می دهیم که اگر این مرکز با سنسورهای با کیفیت استفاده شود، چیزی با مقام اول فاصله ندارد و شاید این پکیج همانی است که دنبالش بودید!

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx