نقش بازدارندگی دوربین مدار بسته در سرقت چقدر است؟

قبل از پاسخ به این سوال، باید به تعریف محیطی که دوربین مدار بسته بر روی آن نصب می شود و شناخت میزان جرائم رخ داده در آن محله و منطقه بپردازیم. به طور کلی مکان های که نیاز به نظارت تصویری را دارند می توان به سه دسته، مسکونی، تجاری و اداری تقسیم بندی کرد که هر کدام در سطح خود نیاز به کمترین و بیشترین تامین امنیت را دارند. در این مقاله با نوع های گوناگون این اماکن آشنا شده، تا با در نظر گرفتن نوع کاربری محیط خود، از دوربین مدار بسته متناسب با آن مکان استفاده نمایید.

اماکن مسکونی

رایج ترین امکان مسکونی ساخته شده در کشور ما، مجتمع های مسکونی، آپارتمان ها و خانه ویلایی نوساز و قدیمی هستند. اگر بخواهیم خطرات غیر مترقبه همچون دزدی را برای این سه مکان در نظر بگیریم، از لحاظ اولویت بندی می توان به خانه ویلایی، آپارتمان ها و مجتمع مسکونی با تعداد واحد زیاد دسته بندی کرد.

ساختمان ویلایی

دلیل این دسته بندی و اول بودن ساختمان های ویلایی، راحتی سرقت به دلیل ارتفاع نسبتا کم دیوار ها می باشد، که سارقان به راحتی با عبور از آن ها، به درون حیاط منزل راه پیدا کرده و از دید اشخاص دیگر و همسایه ها پنهان می شود. خرید دوربین مدار بسته و یا نصب آن در مناطق قابل دید این محیط ها، امری اجتناب ناپذیر است. علت این ادعا به این خاطر است که در صورت عدم حضور افراد ساکن در این مدل ساختمان ها و یا تعداد کم در حد یک یا دو نفر، احتمال دزدی از این منازل را به شدت بالا می برد، به همین خاطر خرید دوربین مدار بسته آنالوگ اچ دی و یا تحت شبکه برای این نوع محیط ها پیشنهاد می شود.

جلوگیری از سرقت با کمک دوربین مداربسته

آپارتمان

بافت ساخت آپارتمان ها در ایران به دو شکل حیاط در جلو و عقب است، که بسته به نوع جنوبی و شمالی بودن این منازل متفاوت است. اگر بخواهیم از لحاظ در صد گیری، به امنیت این دو مدل ساختمان اشاره کنیم با قطعیت بسیار، خانه های جنوبی که حیاط آن ها در پشت ساختمان قرار دارد ایمن تر است، ولی این موضع نیاز به تهیه تجهیزات نظارتی همچون دوربین مدار بسته تحت شبکه را از بین نمی برد. آپارتمان های شمالی همانند خانه های ویلایی دسترسی سارقان به محیط ساختمان را راحت تر می کنند، پس در نظر گرفتن سیستم امنیتی نظارتی برای این مدل بنا ها خالی از لطف نیست.

مجتمع های مسکونی

بالا ترین میزان امنیت در بین این سه مدل ساختمان های معرفی شده در اختیار مجتمع های مسکونی است، که در حالت معمول یک نگهبان برای تامین امنیت به صورت 24 ساعته حضور دارد. ولی باید به این موضوع اشاره داشت، گشت زنی در شب برای نگهبان به دلیل داشتن چشم غیر مسلح بسیار سخت و حتی با استفاده از منبع نور مصنوعی همچون چراغ قوه آسان نیست و زاویه دید تمام و کمالی را در اختیار افراد قرار نمی دهد. برای رفع این مسئله دوربین مدار بسته توربو اچ دی با کمک تکنولوژی دید در شب خود گامی موثر در تامین امنیت مجتمع های مسکونی بر می دارند. پس از فعال سازی این تکنولوژی در دوربین مدار بسته، تصاویر همانند وجود نور کامل روز در خروجی تعریف شده مانیتورینگ می شود، و سرعت عمل تیم حفاظتی ساختمان را به میزان قابل توجهی بالا می برند.

بازدارندگی دوربین مداربسته چقدر است؟

ساختمان های اداری

ساختمان های اداری، بدون توجه به میزان اهمیت آن ها، به ندرت از سیستم های نظارتی همانند دوربین مدار بسته استفاده نمی کنند، ولی باید این موضوع را در نظر گرفت که هرچه امنیت محیط اداری مورد نظر بالا تر می رود، خریداری سامانه های با کیفیت و رزولوشن تصویر بالا، در اولویت ویژگی های یک محصول جهت تهیه آن ها قرار می گیرد. کمتر محیطی اداری در حال حاضر بدون دوربین مدار بسته مشاهده می شود، که کارایی آن ها را در بعضی در محیط های مختلف برای شما شرح می دهیم. دوربین مدار بسته نصب شده در بانک، تبادل پولی و مالی روزانه از لنز با کیفیت 5 تا 8 مگا پیکسل بهره می برند، تا در صورت سرقت، چهره سارقان و یا پلاک هرگونه وسیله نقلیه با جزئیات بالا ضبط شود، ولی این میزان کیفیت برای محیط همچون سازمان ثبت احوال، دانشگاه ها و اداره معمولی پایین تر است.

ساختمان تجاری

محیط های تجاری، اصلی ترین مشتریان تجهیزات نظارتی هستند تا امنیت لحظه ای محیط را تامین کنند. محیط های تجاری به سه بخش پاساژ ها و فروشگاه های بزرگ، مغازه تجاری مهم همچون طلا فروشی و خرید و فروش ارز و سوپر مارکت و خواربار فروشی تقسیم می شوند. نبود دوربین مدار بسته در این اماکن کاملا غیر ممکن است، چون وقوع دزدی در این محیط ها، امری اجتناب ناپذیر در نزد سارقین است، تا در کمترین زمان ممکن و با حواس پرتی افراد مسئول در محیط، خسارت مالی قابل توجهی شامل حال افراد کنند. دوربین مدار بسته به کار رفته در این محیط ها، بیشترین ابزار ممکن را در خود جای داده اند تا در صورت تشخیص کوچکترین حرکت، هشدار مناسب را به مدیریت سیستم ارسال کند. یکی از این ابزار ها که بیشترین استفاده را در دوربین مدار بسته نظارتی دارا است Object Missing نام دارد که پس از فعال سازی، تمام اشیا محیطی را شناسایی کرده و با جا به جایی بدون هماهنگی وسایل، در کثری از ثانیه پیغامی را به کاربر ارسال و هسدار لازم را می کند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx