نصب دوربین مداربسته در واحد صنعتی

با توجه به اختلاف قیمت و تحریم های امروزی نصب دوربین مداربسته یکی از الزامات در شهرک های صنعتی محسوب می شود که برای جلوگیری از صرف هزینه های گزاف جهت انتخاب و نصب نادرست دوربین مداربسته ملزم به رعایت اصول و بررسی ویژگی های دوربین مداربسته با توجه به نوع کاربری و عملکرد هستیم.

نصب دوربین مداربسته در کارخانجات و محیط های صنعتی با سایر محیط ها تفاوت داشته و بدلیل گستردگی مجموعه کنترل محیط کار دشواری است و مستلزم نصب دوربین مداربسته مناسب در زوایای خاص و کلیدی داریم. به طور کلی دوربین مداربسته جهت برقراری امنیت کارکنان، پرسنل، تجهیزات و … در شهرک های صنعتی نصب شده و مدیریت را در جریان کامل وقایع قرار می دهد. در محیط های صنعتی گسترده بدون استفاده از سیستم های دوربین مداربسته کنترل و برقراری امنیت تقریبا امری غیر ممکن است.

مزایای استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه

محیط های صنعتی بزرگ عموما پر صدا و پر نویز هستند، انتخاب دوربین مداربسته تحت شبکه مقاوم در برابر نویز انتخاب هوشمندانه ای است تا حد قابل قبولی سیستم و خروجی دوربین ها را از لحاظ نویز پذیری مصون گرداند.

از مزیت های استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه می توان به قابلیت سوئیچ اشاره کرد که با تقسیم مجموعه به بخش های کوچکتر و سوئیچ دوربین های هربخش به شبکه از طریق کابل آپ لینگ با سوئیچ مرکزی ارتباط برقرار می سازد. با توجه به وسعت مجموعه و طول بالای آپ لینک می توان از بستر هایی مانند فیبر نوری و لینک های رادیویی جهت ارتباط دوربین ها با دستگاه رکوردر استفاده کرد. همچنین قابلیت رکورد تصاویر در چند نقطه و مانیتورینگ آنها به همراه جابجایی دستگاه از مزیت های دیگر سیستم های تحت شبکه است.

نصب دوربین مداربسته در شهرک صنعتی

انتخاب و نصب دوربین مداربسته در شهرک های صنعتی

در سیستم امنیت سازی در محیط های صنعتی و بزرگ با دوربین مداربسته علاوه بر تعداد بالای دوربین، نیازمند یک مانیتور جهت نمایش تصویر و کنترل دوربین ها هستیم. در ضمن سیستم اعلام هشدار قوی در کنار سیستم نظارتی جهت اطلاع رسانی به مدیریت در زمان وقوع خطر الزامی است.
جهت جلوگیری از کابل کشی و جلوگیری از صرف هزینه های گزاف نصب دوربین مداربسته در محوطه واحد های صنعتی، دوربین مداربسته IP یا تحت شبکه بیسیم گزینه بسیار مناسبی است.

نکات لازم جهت نصب دوربین مداربسته در واحد های صنعتی

وقوع حادثه در یک محیط صنعتی خسارات جبران ناپذیری برجای می گذارد و به دلیل تجهیزات پیشرفته و ارزنده موجود در شهرک های صنعتی نیاز به حفاظت و حراست شبانه روزی می باشد. بنابراین استفاده از دوربین مداربسته مناسب جهت کنترل و مدیریت جزو الزامات هر واحد صنعتی محسوب می شود.

جهت نصب دوربین مداربسته واحد صنعتی باید به موارد کلیدی زیر اشاره کرد:

  • توجه به درب های ورودی و خروجی اصلی شهرک صنعتی و محوطه های با تردد بالا
  • محوطه اصلی کارخانه که باید توسط چندین دوربین کنترل شود.
  • در نظر گرفتن نگهبانی مجموعه صنعتی
  • بررسی محل نصب تجهیزات اساسی شرکت
  • خطوط تولید جهت کنترل نحوه عملکرد پرسنل در شرایط مختلف
  • جهت بررسی عوامل موثر در بهبود عملکرد سیستم ها
  • در محوطه خارجی شهرک که بهتر است از دوربین مداربسته اسپید دام استفاده شود.
  • دوربین مداربسته باید با تعداد مناسب در فاصله طولی معینی از کابل ها نصب شود.
  • اینترنت و وضعیت شبکه جهت دوربین مداربسته تحت شبکه کنترل شود.
  • برخی از دوربین های مداربسته امکان رسم خط مجازی و هشدار عبور از خط و قابلیت ارسال هشدار ، شمارش افراد و کنترل تردد و … را دارند.
  • نصب NVR به همراه دوربین مداربسته تحت شبکه جهت کاهش هزینه در مصرف هارد ضروری است و کلیه اطلاعات و تصاویر را ثبت و ضبط می کند.
  • معمولا دستگاه nvr در اتاق سرور یا مانیتورینگ قرار گرفته و تصاویر توسط نگهبانی، حراست، مدیران بخش و مدیریت قابل کنترل و بازبینی است.

قبل از خرید و نصب دوربین مداربسته صنعتی از مشاوران و متخصصان مشورت بگیرید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx