نصب دوربین مدار بسته در مدارس چه اصولی دارد ؟

مدرسه به عنوان دومین خانه دانش آموزان محسوب می شود. معلمان و دانش آموزان و سایر کارکنان مدرسه ساعت زیادی از روز را در مدرسه می گذرانند. همانطور که در محیط خانه باید امنیت و آرامش حفظ شود باید در محیط مدرسه هم امنیت و آرامش دانش آموزان حفظ شود. وجود سیستم دوربین مدار بسته در مدارس به افزایش امنیت دانش آموزان و معلمان کمک می کند. در این مقاله می خواهیم در مورد اصول و شرایط قانونی نصب دوربین مدار بسته در مدارس سخن بگوییم.

نصب دوربین مدار بسته در مدارس

دوربین های موجود در مدارس و نظارت تصویری باید حق دانش آموز را برای حفظ حریم خصوصی تضمین کند. این سیستم های امنیتی در صورت نیاز شدید برای محافظت از ساختمان و دارایی مدرسه در برابر دزدان و خرابکاران مجاز هستند. فیلمبرداری باید منحصراً به مناطق مربوطه محدود شود.

دوربین های مداربسته باید به جلوگیری از جرم یا مزاحمت در مدرسه یا حفظ نظم عمومی کمک کنند. بنابراین مدرسه باید همیشه دلیل موجهی برای نصب چنین دوربینی داشته باشد. این معمولاً برای نظارت یا کنترل است. مدرسه همچنین باید همیشه به وضوح وجود دوربین را نشان دهد. بنابراین هرگز نمی‌توان دوربین ‌های مداربسته را مخفیانه نصب کرد. حضور آنها در قوانین مدرسه الزامی نیست، اما توصیه می شود.

فناوری دوربین مدار بسته در مدارس باید یا دور از دسترس نصب شود یا با محافظت در برابر خرابکاری نصب شود. دوربین مدار بسته در مدارس موضوعی است که بسیار مورد بحث قرار گرفته است، زیرا مسائل حفاظت از داده های متعددی باید در نظر گرفته شود. با این حال، تنها نگاهی به آسیب های ناشی از خرابکاری در مدارس نشان می دهد که این موضوع چقدر اهمیت دارد.

متاسفانه دزدی کامپیوتر، مانیتور و خشونت توسط دانش آموزان نیز در بسیاری از مدارس امری عادی است. مثال های متعدد نشان می دهد که نظارت تصویری می تواند در پیشگیری از جرایم کیفری بسیار موثر باشد، پس از نصب دوربین های مداربسته دیگر موردی از خرابکاری و سرقت مشاهده نخواهد نشد.

نصب دوربین مداربسته در مدارس

اصول نصب دوربین مدار بسته در مدارس

در سال های اخیر مراحل قانونی برای نصب دوربین مدار بسته در مدارس مطرح شده است. به خاطر نبود نیروی انسانی کافی برای نظارت در راهروها و پله ها و حیاط نصب دوربین مداربسته ضروری است اما در داخل کلاس نصب دوربین مدار بسته غیرقانونی است. علت آن این است که در کلاس محیط باید بدون استرس و ترس باشد به همین خاطر برای راحتی یادگیری دانش آموزان نصب دوربین مدار بسته در کلاس ممنوع می باشد.

باید در نظر گرفت که اصل قانونمندی مستلزم این است که دوربین مدار بسته باید با رعایت مقررات حفاظت از داده‌ها و همچنین سایر مقررات قانونی در صورت نصب تجهیزات سمعی و بصری نصب شود. رعایت اصل ضرورت همچنین به این معناست که سیستم‌ های نظارت تصویری در اصل به گونه‌ای مطابقت دارند که از داده‌های مربوط به افراد قابل شناسایی استفاده نکنند.

دوربین ‌ها را می‌توان به منظور امنیت اموال و افراد (مبارزه با خشونت بین دانش‌آموزان، آسیب دیدن درها یا دیوار ها، سرقت و غیره) در داخل یک مؤسسه نصب کرد. دوربین ها همچنین می توانند به منظور تقویت امنیت محیط اطراف آن از نمای بیرونی آن فیلمبرداری کنند.

فواید نصب دوربین مداربسته در مدارس

فواید نصب دوربین مدار بسته در مدارس

نصب دوربین مدار بسته در مدرسه فوایدی در بردارد که ما برای اختصار در این جا به چند مورد اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

جلوگیری از سرقت و خرابکاری

ادوربین‌های امنیتی مدارس می‌توانند از سارقان، خرابکاری‌ها، سرقت خودرو، تجاوز جنسی و غیره جلوگیری کنند. دستگاه های دوربین مداربسته نصب شده در دید ساده یک عامل بازدارنده عالی برای مجرمان هستند.
به عنوان مثال، زمانی که دوربین ‌های مدار بسته در مدارس در پارکینگ ‌های مدرسه نصب می‌شوند، ممکن است عاملان احتمالی با دیدن دوربین مدار بسته از ارتکاب جرم پشیمان شوند و مرتکب جرم نشوند. حدود 60 درصد از سارقان محکوم گفتند که وجود یک سیستم دوربین امنیتی بر تصمیم آنها برای رسیدن به هدفشان تأثیر گذاشته است. اگر بدترین اتفاق رخ دهد، فیلم و ویدیوی ضبط شده توسط دوربین های امنیتی مدرسه برای بررسی خرابکاری یا خشونت مفید است. با در دست داشتن شواهد، مجرمان را می توان به آسانی دستگیر کرد.

به زورگویی پایان می دهد

قلدری در مدرسه به یک معضل جدی در محوطه مدارس تبدیل شده است. تحت نظارت دوربین IP مدار بسته در مدارس، دانش آموزان تمایل به رفتار خوب دارند که قطعاً راهی موثر برای جلوگیری از قلدری است.

برای حمایت از معلمان و دانش آموزان

ممکن است برخی از معلمان دانش آموزان خود را مورد آزار و اذیت قرار دهند. با نصب دوربین‌های مدار بسته در مکان ‌های مختلف، این معلمان دیگر نمی‌توانند رفتار نادرست داشته باشند. با این حال، در برخی موارد، برخی از معلمان که به اشتباه توسط دانش آموزان خود به آزار جنسی متهم شده اند نیز می توانند با وجود دوربین های مدار بسته نجات پیدا کنند.

دانش آموزان و معلمان تحت نظارت هستند

دوربین های امنیتی مدارس می توانند همه افراد ورودی و خروجی از ورودی مدرسه را ردیابی کنند. برخی از دانش آموزان به طور مداوم دیر می کنند و اغلب قوانین را زیر پا می گذارند. با استفاده از فیلم‌ های دوربین ‌های امنیتی، مدیران می‌توانند این دانش‌آموزان را ردیابی کنند، که به مدیران کمک می‌کند تا در مورد چگونگی رفع این مشکل تصمیم بگیرند.

با زیر نظر گرفتن معلمان، مدیران متوجه خواهند شد که کدام یک باید برای کارشان حساب پس دهند. از همه مهمتر، نصب دوربین های مدار بسته امنیتی در مکان های مختلف مدرسه به معلمان یادآوری می کند که عملکرد آنها اهمیت دارد و همیشه تحت نظارت هستند.

جلوگیری از ورود افراد متفرقه به مدرسه

متاسفانه افرادی سودجو هستند که دانش آموزان کم سن و سال را هدف خود قرار می دهند و با دنبال کردن آنها تا مدرسه از آنها سوء استفاده می کنند. بهترین مکان برای این افراد سودجو مدرسه است. اما با قرار دادن دوربین مدار بسته جلوی فعالیت این افراد گرفته می شود و دانش آموزان با خیال راحت می توانند به مدرسه رفت و آمد کنند.

سخن پایانی

بنابراین با توجه به آنچه گفته شد نصب دوربین مدار بسته در موارد خاصی قابل نصب می باشد. و نصب آن جلوی پرخاشگری، سرقت، اعمال بد دانش آموزان و جلوی سوء استفاده گری افراد سودجو را می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانی از طریق راه های ارتباطی درج شده با مشاوران متخصص ما در ارتباط باشید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx