راهنمای نصب و سیم کشی آیفون تصویری فربیکو

زمان مورد نیاز: 1 ساعت

برای نصب آیفون تصویری رنگی شش قدم اساسی و مهم را، برای انجام این کار باید در نظر بگیرید، تا با از بین رفتن سیستم، به دلیل اشتباه انجام دادن یکی از این مراحل رو به رو نشوید. 6 قدمی که جهت نصب آیفون تصویری باید برداشته شود شامل مواردی همچون شناسایی دقیق نوع درب بازکن، نوع سیم کشی ساختمان، نصب آیفون تصویری، نصب پنل زنگ دم دری، اتصال جریان برق به درون مدار های سیستم و تست نهایی است.

  1. شناسایی نوع درب باز کن برقی

    اولین گام برای نصب آیفون تصویری خریداری شده، مشخص کردن درب بازکن فعلی و در حال استفاده ساختمان است، تا با در نظر گرفتن این موضوع آیفون تصویری های خود را به درستی انتخاب و بر روی ساختمان های خود نصب نمایید.

    راهنمای نصب آیفون تصویری FERBICO

  2. نوع سیم کشی ساختمان

    شناخت سیم کشی موجود بر روی ساختمان از مهم ترین قدم های نصب آیفون تصویری است، تا پس از فعال سازی سیستم کیفیت تصویر و صدای قابل قبولی را در پنل رنگی درون منزلی دریافت نمایید. در صورتی که سیم کشی درب باز کن شما برای آیفون های صوتی و آیفون تصویری سیاه سفید باشد برای مشاهده تصاویر رنگی، تعویض سیم کشی آیفون کار اجباری است تا تصاویری با وضوح و شفافیت بالا را دریافت نمایید. سیم کشی آیفون تصویری با کمک کابل های 06 انجام می پذیرد که هر برند نمایشگر درون منزلی با توجه به استاندارد انحصاری خود که توسط بخش تحقیق و توسعه تعریف می شود از تعداد زوج های متفاوتی استفاده می کند. آیفون تصویری فربیکو برای انتقال تصویر خود از کابل 6 زوج استفاده کرده است، که این کابل از فضای تعبیه شده برای پنل زنگ در کوچه یا خیابان کشیده و به درون ساختمان و هر تعداد واحدی که نیاز به سیم کشی نمایشگر درون منزلی دارد، متصل می شود تا کارایی قابل قبولی را به کاربران و مشتریان خود ارائه دهد.

    سیم کشی آیفون تصویری فربیکو

  3. نصب آیفون تصویری

    پس از اتمام سیم کشی ساختمان، کابل 6 زوج آیفون تصویری رنگی فربیکو به صورت مجزا به پشت هر نمایشگر متصل شده، تا بعد از انجام این کار تمام رشته سیم های مجزا به یک کابل شش زوج واحد که در کل ساختمان کشیده شده است متصل و به دریافت جریان برق از منبع انرژی پرداخته و شروع به انجام فعالیت هایی همچون باز کردن درب ساختمان، نمایش تصویر پنل زنگ یا دوربین مدار بسته و پاسخگویی به مراجعه کنندگان کند.

  4. نصب پنل زنگ دم دری

    بعد از نصب اتصالات آیفون رنگی نوبت به نصب پنل زنگ دم دری می شود، که درگاه انتقال جریان برق به درون ساختمان می باشد. شش زوج کابل واحد نامبرده شده در قسمت قبل پس از دریافت اتصالات، سیم کشی نمایشگر های رنگی، به پورت ورودی پنل دم دری وصل شده، تا پس از اتصال ترانس به پنل زنگ و اتصال آن به برق شهری، جریان انرژی را به درون ساختمان منتقل کند.

  5. تست نهایی

    پس از انجام تمامی مراحل بالا، حالا نوبت به گرفتن تست هایی از سیستم نصب شده است تا کارکرد صحیح آیفون تصویری، پنل زنگ و سیم کشی ساختمان تایید شود. فعالیت هایی که در این راستا باید صورت گیرد شامل مواردی همچون برقراری ارتباط از طریق پنل دم دری، ایجاد مکالمه جهت مشاهده انتقال صحیح صدا از نمایشگر به پنل و بالعکس و تست انتقال تصویر لنز پنل و دوربین مدار بسته به نمایشگر می باشد.

با پیشرفت تکنولوژی و ساخت تجهیزات برقی پیشرفته با کیفیت در عرصه کنترل عبور و مرور افراد در ساختمان اداری و مسکونی، شرکت های بسیاری فعالیت های خود جهت تامین نیاز های مشتریان آغاز کرده اند. کمپانی فربیکو الکترونیک یکی از با سابقه ترین شرکت های ایرانی است که به تولید آیفون تصویری رنگی می پردازد. در این قسمت با کمک متخصصان فنی دی سی ای کالا بر آن شدیم تا شما را با نحوه نصب و سیم کشی آیفون تصویری فربیکو آشنا کرده، بدون نیاز به هیچگونه متخصص نصب آیفون تصویری، سامانه خریداری شده خود را راه اندازی و عیب یابی نمایید.

نصب آیفون تصویری فربیکو

سیم کشی آیفون فربیکو

از اولین گام در جهت راه اندازی سیستم آیفون تصویری فربیکو اتصال پنل زنگ به نمایشگر درون منزلی است که از طریق کابل های 4 و 6 زوج با ضخامت 0.6 میلی متر انجام می پذیرد. پس از نصب تمام سیم های آیفون تصویری به سیم کشی آخرین پنل دورن منزلی یک مقاومت 75 اهم متصل می کنید تا مدار سیستم بسته شده و پس از اتصال جریان برق قادر به استفاده آیفون های تصویری باشید. در صورت وجود پنل دوم ادامه سیم های کشیده از نمایشگر ها را به ورودی پنل دوم انتقال می دهید. پس از اتمام سیم کشی ها ترانس یا منبع تغذیه را به صورت اختصاصی به هر کدام از پنل های زنگ متصل کرده و جریان برق را به درون سیستم های نصب شده بر روی ساختمان منتقل کنید. از نکاتی که برای متصل شدن ترانس باید به آن توجه داشت، وصل شدن منبع تغذیه به جریان برق شهر در وهله اول است تا هر گونه نوسانات برقی را در همان گام اول انتقال جریان مهار کرده و از آسیب بسیار شدید مانند سوختگی و خراب شدن آیفون تصویری جلوگیری کند. پس از متصل شدن ترانس به برق دو رشته سیم از خروجی DC و دو رشته سیم از خروجی AC به ورودی همین دو جریان که بر روی پنل زنگ قرار گرفته متصل می شود و سیستم های نصب شده بر روی ساختمان را راه اندازی می کند.

نصب دیکودر پنل کدینگ آیفون صویری فربیکو

نحوه نصب دیکودر پنل کدینگ فربیکو

برای نصب آیفون تصویری به پنل های کدینگ باید از قطعه ایی که با نام Decoder شناخته می شود استفاده نمود تا پس از برقراری ارتباط فرد مراجعه کننده و فشردن عدد شماره واحد مورد نظر آن شماره برای سیستم ترجمه شده و ارتباط با واحد مورد نظر مُیَسِر شود. در حالت معمولی نمایشگر ها به طور مستقیم به پنل زنگ متصل می شدند ولی در این حالت دیکودر مستقیم به پنل کدینگ وصل شده و پس آز آن آیفون تصویری ها به همان سیم کشی متصل می شوند. این قطعه بیشتر برای ساختمان های که بیش از 15 واحد مسکونی یا تجاری هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
7 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
نصب دوربین مداربسته
نصب دوربین مداربسته
4 years ago

مطالب خیلی خوبی دارید با تشکر از اطلاعاتی که در خصوص نصب دوربین مداربسته منتشر میکنید

کیهان کیوانی
کیهان کیوانی
4 years ago

بسیار عالی که ستاره ای هستید در تاریکی که در موقعیت تحریم علم را پیش میبرید

باتشکر از بزرگواریتان

بهنام
بهنام
4 years ago

آیفون تصویری فربیکو خدمات پس از فروش نداره.شاسی گوشی هاش مشکل داره
سال۹۴گرفتم جهت تعمیر بایستی بفرستم مشهد.نمایندگی در استانها نداره.من اردبیل هستم.

محمد یزد
محمد یزد
4 years ago
پاسخ دادن به  بهنام

با سلام
ایفون بسیار خوبیه فقط پنلهای درب اون خیلی بزرگه و دوربین ان بالا هست وبرای دید معمولی باید پایین نصب بشود .
اگر جای دوربین با قسمت پایینی عوض بشود حله

حسین پازوک
حسین پازوک
9 months ago

سلام.ممنون ازتوضیحات خوبتون.من نصاب آیفون هستم .یکی ازواحدهای یک مجتمع۱۱واحدی تصویرنداردودربازکن هم هرچندباریکباربازمیکند.مانیتورش درواحدهای دیگرکه میبرم تصویرداردولی درواحدخودش وقتی نصب میکنم تایک یادوروزتصویرداردولی بعددوباره قطع میشود.امکان داردازمقاومت۷۵باشدیانه.ممنون میشم راهنمایی کنید

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
9 months ago
پاسخ دادن به  حسین پازوک

سلام
من نمی دونم سیم کشی شما به چه صورت انجام شده اما این موارد که شما گفتید این رو نشون میده که در اون واحد شما افت ولتاژ دارید. در برندهای مختلف راهکار های گوناگونی هست. اما اگر سیم ها فول دار و جنس خوب باشه معمولا این مشکل ایجاد نمیشه

اکبر
اکبر
2 months ago
پاسخ دادن به  مسلم زمانی

سلام برا روش شدن لامپ در ایفون تصویری فربیکو چکار باید کنیم

7
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx