مواردی که قبل خرید دوربین های ضبط وقایع خودرویی باید بدانید

شاید تا کنون لذت مشاهده تعقیب و گریز پلیس با سارقین آن چیزی باشد که شما از دوربین ضبط وقایع خودرویی دیده اید و گمان میکردید که این یک وسیله اضافی است که برای خودرو های شخصی چندان کارایی نخواهد داشت. این ذهنیت از واقعیت دور نیست چرا که رانندگان عادی با خودرو شخصی کم پیش می آید که به تصاویر دوربین خودرویی نیاز داشته باشند. اما این وسیله گاهی آنقدر کمک بزرگی میکند که باعث می شود نظر بسیاری در نصب آن تغییر کرده و آن را به جهت جلوگیری از ضرر های هنگفت ببینند . در ادامه به مواردی از دوربین ثبت وقایع میپردازیم تا قبل از خرید با حقایق این وسیله آشنا شوید.

دوربین ضبط وقایع دوربین کمکی نیست

بسیاری دوربین ثبت وقایع را با دوربین کمکی یا دوربین 360 درجه اشتباه میگیرند. درست است که برخی از دوربین هایی خودرویی قابلیت ضبط تصاویر پشت خودرو را دارند و می توان از آن به عنوان دوربین دنده عقب استفاده کرد ولی به طور کلی این دوربین قرار است در هنگام رانندگی دائم روشن باشد و ضبط کند پس کارکردش با دوربین های کمکی راننده فرق دارد.

دوربین خودرویی برای محافظت از خودرو

بسیاری از دوربین های ضبط وقایع برق شان از فندکی خودرو تامین می شود و این یعنی با خاموش شدن خودرو کاملا از کار می افتند. پس اگر از این وسیله برای مشاهده و حفاظت از خودتان حتی در زمان استفاده میکنید باید حتما مدل هایی تهیه کنید که این قابلیت را داشته باشد که بتوان برقش را مستقیما از باتری خودرو تامین کرد.

دوربین های ضروری برای دوربین خودرویی

اصلی ترین دوربین باید جلو خودرو را پوشش دهد و دوربین عقب و دوربین کابین اهمیت کمتری به نسبت دوربین دوم دارند تا جایی که در بسیاری از مدل های دوربین ثبت وقایع بجز دوربین جلو هیچ دوربین دیگری وجود ندارد.

صفحه نمایش ضروری نیست

خیلی از مدل های جدید برای صرفه جویی در هزینه یا صفحه نمایش ندارند یا از صفحه نمایش کوچکی روی خود دارند. علت این موضوع این است که این صفحه نمایش تنها برای انجام برخی از تنظیمات کاربرد دارد و کمتر می شود از آن صفحه کوچک برای بازبینی تصاویر استفاده کرد. در جدیدترین مدلها تمام تنظیمات و حتی باز بینی تصاویر با تلفن همراه انجام می پذیرد.

تصاویر ضبط شده دوربین خودرویی جزو مدارک اصلی نیست

تصاویر دوربین خودرویی ممکن است صانحه های شدید که منجر به جرح نیز شوند را نیز ذخیره کند. این تصاویر به عنوان مدارک اصلی شناخته نمی شود و به عنوان مدارک جانبی به چگونگی رویداد یا یک واقعه کمک میکند. همچنین اگر مدارک کافی نباشد به طور مثال تاریخ دوربین خودرویی تنظیم نباشد و در تصاویر تاریخ غیر واقعی را نشان دهد حتی در صورت ضبط تصاویر ممکن است این فیلم در دادگاه قابل استناد نباشد.

تصاویر ذخیره شده در دوربین خودرویی با ارزش است

ذخیره تصاویر در دوربین خودرویی

در پاراگراف قبلی گفتیم که تصاویر ضبط شده دوربین خودرویی جزو مدارک جانبی است. اما همین مدارک جانبی به شدت کمک کننده است. بارها دیده ایم که در تصادف هایی ساختگی و یا مواردی که خودرویی دنده عقب گرفته و یا چراغ قرمز را رد کرده همین دوربین خودرویی باعث شده ورق برگردد و  مقصر ماجرا تغییر کند.

دوربین های ضبط وقایع Gps دار

مدل های گرانقیمت دوربین ثبت وقایع دارای Gps داخلی نیز هستند که در صورتی که خودرو سرقت شد و یا جرثقیل آن را برد موقعت دقیق آن را روی تلفن همراه صاحب خودرو مخابره کند. پس می توان از این جهت روی آن حساب باز کرد.

دوربین خودروی با انتقال تصویر

دوربین خودرویی سیم کارتی جزو آخرین مدل هایی است که از طرف شرکت های سازنده معرفی شدند. محصولات سیم کارتی بجز کار ثبت وقایع در زمان روشن بودن خودرو قادر از در زمانی که خودرو پارک است به مانند یک دوربین مدار بسته عمل کرده و تصایر را آنلاین برای صاحب خودرو بفرستند. برخی از این دوربین ها به تشخیص حرکت نیز مجهز اند تا در صورت تشخیص فعالیت کنار خودرو یا داخل خودرو یک نوتیفیکیشن برای کاربر ارسال نمایند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
4 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx