بهترین تیغه کرکره برقی

در هنگام انتخاب و خرید یک کرکره برقی سوال بزرگی که بسیاری از خریداران را درگیر خود می کند این است که یک تیغه کرکره خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد و آیا واقعا کیفیت برند های مختلف با هم فرق دارد یا خیر؟ ما در این مقاله سعی می کنید معیارهای بهترین تیغه کرکره برقی را با توجه به نوع پروژه بازگو کنیم تا پس از خرید تجربه خوبی از آن داشته باشد.

آیا واقعا برند کرکره برقی نشان دهنده کیفیت آن است؟

فلواقع بله، اما مشکل اینجاست که در بازار کرکره برقی نمی توان جنس اصل از متفرقه را از برچسب یا لیبل روی آن تشخیص داد، چرا که کارگاههایی در همان بازار آهن وجود دارند که به سفارش مشتریانشان لیبل تولید میکنند تا بر روی تیغه ها چسبیده شوند و بسیاری از فروشندگان از لیبل  برندهای اسم و رسم دار برای اجناس معمولی و ضعیف استفاده می کنند.

پس هر خریدار می بایست جنس شناس هم باشد تا بر اساس آن بتواند تیغه های خوب را از مدل های ضعیف تشخیص دهد.

تیغه آلومینیوم، فولادی یا پلی کربنات

انواع تیغه کرکره برقی

هر کدام از این تیغه ها مزایا و معایبی دارند که ما در جایی دیگر به آنها می پردازیم. اما به دلیل سهم اعظم تیغه های آلومینیومی ما ابتدا به آن می پردازیم تا تفاوت یک تیغه خوب را با تیغه های بی کیفیت دریابید.

 وزن هر متر مربع تیغه کرکره

اولین موردی که یک تیغه کرکره برقی عالی را به نسبت تیغه های بی کیفیت متمایز می کند وزن آن است. هر چقدر مواد اولیه به کار رفته در تیغه بیشتر باشد به نحوی که وزن آن را بالای 5 کیلوگرم در هر متر مربع برساند، نشان از کیفیت بهتر تیغه دارد.

تعداد پل تیغه کرکره

با بالا رفتن قیمت آلومینیوم و کم کردن وزن تیغه ها به جهت کاستن از قیمت تمام شده، مقاومت تیغه های معمولی و تک پل بسیار پایین آمد به گونه ای که بسیاری برای بالا بردن استحکام تعداد پایه ها و پل درون تیغه ها را افزایش دادند. 

بالا بردن پل تیغه کرکره در مقاومت آن تاثیر خوبی گذاشت و از این رو می توان به تیغه های سبک و تعداد پل بیش از 2 تا اعتماد کافی داشت. با این حال باید توجه شود که از تیغه های خیلی سبک نباید استفاده کرد. چرا که تعداد پل بالا در عصایی (محل به هم متصل شدن تیغه کرکره) کمکی نخواهد کرد.

استقامت مناسب تیغه ها

در مراحل تولید پس از اینکه مواد اولیه به شکل تیغه در آمد، آن را درون کوره ایجینگ قرار می دهند تا آن تیغه ها به استقامت مطلوب برسد. هر چقدر فرایند ایجینگ دقیق تر و با دستگاههای پیشرفته تر انجام پذیرد، استقامت تیغه ها بهتر می شود حتی اگر وزن تیغه ها به حد مطلوب نباشد باز هم در این فرایند می توان استقامت تیغه ها را بسیار بالا برد.

مواد اولیه بکار رفته در ساخت تیغه کرکره

قاعدتا بهترین تیغه کرکره برقی نمی تواند از مواد ناخالص و حتی ضایعاتی آلومینیوم ساخته شده باشد. پس باید از فروشنده این تعهد را گرفت که کرکره برقی او از مواد خوب و شمش آلومینیوم ساخته شده و از بکار بردن ضایعات و مواد درجه دوم آلومینیوم پرهیز شده است.

مواد ضایعاتی هر چقدر هم سنگین باشد به علت عدم خلوص، مقاومت چندانی ندارند و در نتیجه احتمال زنگ زدن یا از بین رفتن خیلی سریع تیغه ها وجود دارد.

رنگ تیغه کرکره اتوماتیک

اصولا رنگ کرکره برقی که به صورت پودری است و کوره های مخصوص عمل رنگ آمیزی به صورت الکترو استاتیک انجام می پذیرد. این مورد نیز می تواند در کیفیت تیغه کرکره برقی تاثیر بگذارد. هر چقدر مواد اولیه رنگ، زمان پختن رنگ و دمای کوره بهتر و دقیق تر باشد، می توان انتظار تیغه بهتری را داشت. رنگ تیغه کرکره برقی الکترواستاتیک به راحتی خش بر نمی دارد و استقامت بالایی در برابر شرایط محیطی مختلف دارد.

تیغه های فولادی یا گالوانیزه

این نوع تیغه ها به دلیل وزن بالا و ارزش پایین ذاتی آلیاژ به کار رفته در آن کمتر استفاده می شوند. اما به صورت کلی به مانند تیغه های آلومینیومی کیفیت کم نوسان تری دارند و اگر بشود از این تیغه ها استفاده کرد، می توان به لحاظ امنیتی به آنها اعتماد کرد.

مشکل اساسی در تیغه های فولادی ترکیب فلزات به کار رفته در آن است که در بسیاری از مواقع دقیق انجام نمی شود و موجبات زنگ زدگی زود هنگام را فراهم می آورد.

تیغه های پلی کربنات

بهترین تیغه کرکره برقی پلی کربنات

اگر قیمت تیغه های پلی کربنات را کنار بگذاریم بهترین تیغه کرکره برقی را می توان از نوع پلی کربنات دانست. چرا که هم مطمئن هست، هم به لحاظ بصری زیباست و هم قادر است نور را از خود عبور دهد.

تیغه های پلی کربنات در چند مدل طرح دار و ساده تولید می شوند که تیغه ها به وسیله لوله های کوچک آلومینیومی یا از جنس استیل به هم وصل شده اند. شاید بزرگترین مشکل تیغه های پلی کربنات در کنار قیمت بالای آن، وزن بالای تیغه هاست که آن را برای دهانه های بزرگ غیر قابل استفاده می کند.

خرید بهترین تیغه کرکره برقی

خرید یک تیغه با کیفیت که دارای برچسب قیمت خوبی هم باشد همیشه برای مشتریان دغدغه همیشگی بوده است. اما فروشگاه دی سی ای کالا توانسته با ملحق کردن کارخانه و فضای فروش اینترنتی با بهترین قیمت به ارائه کالا و فروش اینترنتی کرکره برقی بپردازد که می توانید به صفحه محصولات رجوع نمایید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx