مشاوره خرید دوربین مداربسته

احتمالا این سوال برای شما هم به وجود آمده است که بهترین دوربین مداربسته کدام است و یا اینکه برای خانه، فروشگاه یا باغ، چه دوربین مداربسته ای بخریم؟ در این مطلب سعی می کنیم مهمترین پرسش های مطرح شده در این زمینه را مطرح کنیم و با ارائه ساده ترین پاسخ برای آن، به طور خلاصه یک مشاوره خرید دوربین مداربسته را ارائه کنیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

1. تفاوت دوربین دام و بولت در چیست؟

دوربین مداربسته دام به خاطر شکل ظاهری اش به نام Dome یا گنبدی شناخته می شود. این شکل ظاهری امکان نصب این دوربین بر روی سقف ها را ممکن می کند. از سوی دیگر دوربین بولت که شکل لوله مانندی دارد می تواند بر روی سقف یا دیوار قرار گیرد. تفاوت دیگری که برای این دوربین ها در نظر گرفته می شود در این است که اساسا دوربین های دام برای فضای داخلی ساختمان به کار گرفته می شود اما دوربین های بولت را می توان به خاطر داشتن استاندارد IP بالاتر هم در داخل ساختمان و هم در خارج آن استفاده کرد.

دوربین مداربسته دام

2. آیا DVR یا NVR ها تعداد کانال ثابت و مشخصی دارند؟
چرا برای سه دوربین مداربسته باید از ضبط کننده 4 کانال استفاده کرد؟

تعداد کانال ها در دستگاه های ضبط کننده تصویر از تعداد ثابت 4، 8، 16، 24 و 32 پیروی می کند. در نظر داشته باشید که این تعداد کانال ها یک عدد ثابت است و برای مثال دی وی آر 3 کانال وجود ندارد. به همین خاطر شما باید تعداد دوربین های خود را در نظر بگیرید و نزدیک ترین عدد کانال دی وی آر را برای آن انتخاب کنید. در نتیجه اگر در یک ساختمان از پکیج دوربین مداربسته با سه دوربین استفاده می کنید، می بایستی یک دی وی آر یا NVR چهار کانال برای آن تهیه کنید که در این حالت یکی از کانال ها بلااستفاده باقی خواهد ماند. اما این حُسن را هم دارد که اگر در آینده دوربینی به مجموعه خود اضافه کردید، نیازی به خرید مجدد ضبط کننده نخواهید داشت.

3. چگونه همه ی واحد ها در یک ساختمان تصاویر دوربین مداربسته را بر روی تلویزیون خود دریافت کنند؟

برای این منظور می بایستی خروجی دی وی آر را به آنتن مرکزی ساختمان متصل کنید. همانطور که مشخص است در این حالت نیاز به وجود آنتن مرکزی در ساختمان هست. به خاطر داشته باشید که باید قطعاتی مانند کانوِرتور و مدلاتور در میانه راه نصب کنید.

4. چطور می توان تصاویر دوربین مداربسته را بر روی گوشی تلفن همراه دریافت کرد؟

بعد از خرید دوربین مداربسته شما می توانید بدون نیاز به هزینه اضافه و یا خرید IP استاتیک تصاویر را بر روی گوشی دریافت کنید. در این حالت تنها با نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه خود و اتصال دستگاه DVR به Wi-Fi تصاویر دوربین ها را بر روی گوشی تلفن همراه دریافت می کنید.

دریافت تصاویر دوربین مداربسته بر روی موبایل

5. مدت زمان ضبط تصاویر بر روی DVR چقدر است؟

نمی توان برای این سوال پاسخ دقیق و مشخصی در نظر گرفت؛ چرا که این مدت زمان ارتباط مستقیم با تعداد کانال ها (تعداد دوربین ها)، کیفیت ضبط تصاویر و مدت زمان مورد نظر کاربر برای ضبط بستگی دارد، به همین خاطر اعداد در این مورد بسیار متغیر خواهند بود. اما می توان یک اصل کلی را در نظر گرفت: برای ذخیره تصاویر یک دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی به طور شبانه روزی (24 ساعته) و در طی مدت یک ماه، باید از هاردی با ظرفیت 1 ترابایت استفاده کنید. با این حساب اگر چهار دوربین با همین مشخصات داشته باشید، می توانید تصاویر 24 ساعته را در یک هفته بر روی این هارد ذخیره کنید.
یک نکته مهم دیگر اینکه در صورتی که دوربین شما از تکنولوژی H265+ برای ضبط تصاویر پشتیبانی کند، تصاویر بسیار فشرده تر خواهند بود تا 5 برابر فضای کمتری اِشغال می کنند.

این مقاله را هم بخوانید:
فناوری فشرده سازی H265+ راهی برای نجات هارد دوربین مداربسته


دی وی آر ضبط تصاویر دوربین مداربسته

6. آیا می توان دوربین مداربسته وایرلس را برای باغ یا ویلا استفاده کرد؟

امکان استفاده از دوربین وایرلس یا بیسیم در هر جایی ممکن است؛ اما استفاده از آن برای فضایی مانند باغ می تواند با چالش هایی مواجه باشد. حالت اول به این صورت است که یک دوربین کامل مانند دوربین مداربسته وایرلس شیائومی را به کار می برید و فقط نیاز دارید تا آن را به Wi-Fi متصل کنید تا تصاویر را برای شما دریافت یا ارسال کند. اما اگر به هر ترتیبی دوربین شما به سرقت رود، تمامی اطلاعات آن را از دست داده اید.
اما در حالت دوم خرید دوربین مداربسته را از میان دیگر محصولات انجام می دهید و آن را با روش P2P به NVR متصل می کنید. در صورت سرقت دوربین، دیتای از دست رفته نخواهید داشت.

7. آیا اندازه بدنه دوربین بر کیفیت تصویر آن موثر است؟

اندازه دوربین تاثیر مستقیمی بر کیفیت تصویر آن ندارد. اما ممکن است این فضای بیشتر، بستر مناسبی برای امکانات بیشتر دوربین فراهم آورد. برای مثال ممکن است دوربین بزرگتر امکان قرار گیری LED های روشنایی برای دید در شب بیشتری داشته باشند، در نتیجه دید در شب دوربین بالاتر خواهد بود.
همچنین اگر دوربین دارای قابلیت زوم باشد، لنز آن نیاز به فضایی برای حرکت وری فوکال دارد که بزرگتر بودن بدنه دوربین این امکان را برای آن فراهم می آورد. یک نکته دیگر اینکه اگر دوربین را برای محیطی صنعتی یا خیلی سرد استفاده می کنید، باید دارای فن یا هیتر باشد تا عملکرد آن با اختلال مواجه نشود. برای این منظور نیاز به بدنه ی بزرگتر در دوربین خواهید داشت.

دوربین مداربسته با اندازه بزرگ یا کوچک

8. آیا پکیج های دوربین مداربسته، دارای هارد برای ذخیره تصاویر هستند؟

خیر؛ ظرفیت ذخیره سازی تصاویر در هارد ها به متغیر های متعددی بستگی دارد و نمی توان یک هارد ثابت را برای یک پکیج در نظر گرفت. میزان ذخیره سازی تصویر بر اساس درخواست کاربر می تواند برای یک ماه یا یک هفته یا هر مدت زمان دیگری باشد که در این صورت حجم هارد بسیار متغیر خواهد بود.

9. آیا خرید دوربین مداربسته پین هول یا مخفی به سادگی ممکن است؟

استفاده از دوربین های پین هول یا مخفی که بدون اطلاع فرد مورد نظر، ضبط تصاویر می کنند، نیاز به دریافت مجوز های قانونی خاصی دارد. بنابراین نمی توانید به طور مخفیانه و بدون اطلاع قانون از کسی فیلم مخفی بگیرید.

دوربین مداربسته مخفی

10. هزینه نصب دوربین مداربسته چطور محاسبه می شود؟

هزینه نصب دوربین مدار بسته به تعداد دوربین ها و نوع سیم کشی ساختمان شما بستگی دارد. ممکن است در ساختمان شما از قبل سیم کشی انجام شده باشد که در این صورت نیازی به پرداخت هزینه های آن ندارید. اما اگر نیاز به سیم کشی برای دوربین ها باشد، باید هزینه سیم و اجرت نصب آن را پرداخت کنید. همچنین اگر نیاز به سیم کشی به صورت روکار باشد، می توانید برای بهتر شدنِ ظاهر محیط، از داکت برای مخفنی کردن سیم های روکار استفاده کنید. جدول تعرفه قیمت نصب دوربین مداربسته از این قرار است:

عنوانهزینه راه اندازی هر دوربیناجرت هر متر داکت کشیاجرت هر متر سیم کشیهزینه هر متر سیم
نصب دوربین مداربسته دام یا بولت50،000 – 60،000 تومان1،000 – 1،500 تومان 1،000 – 1،500 تومان قیمت روز سیم RG59

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx