راهنمای خرید کرکره برقی

کرکره برقی علاوه بر کیفیت؛ دارای طرح‌، اشکال، رنگ و ابعاد متنوعی در بازار است؛ که باعث هارمونی بین درب و نمای ساختمان می‌شود. اصولا کرکره های برقی بر اساس جنس تیغه و نوع موتور دسته بندی می شوند، تعادل بین تیغه و موتور نیز خود می تواند عامل مهمی قلمداد شود و عملکرد کرکره برقی را در سطح بالایی ارایه کند. همانطور که می دانید کرکره های برقی از نظر موتور به سه دسته موتور ساید، توبولار و سانترال تقسیم می شوند و از نظر جنس تیغه شامل دسته بندی زیر می باشند:
آلومینیوم یا آکسترود
تیغه فوم دار گالوانیزه
تیغه شفاف یا پلی کربنات
تیغه پانچ دار یا همان سوراخ‌دار
تیغه فوم دار
تیغه رول گیتر
در ادامه مطلب به بررسی این محصول از نظر جنس تیغه و نوع موتور خواهیم پرداخت.

تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی به عنوان عضو اصلی و مهم کرکره برقی است، که در صورت استفاده از برند مطرح و با کیفیت تیغه کرکره برقی می توان بر طول عمر و نحوه عملکرد صحیح کرکره برقی تاثیر به سزایی داشته باشد. به طور حتم امروزه بیش ترین استفاده در زمینه ساخت کرکره برقی از تیغه های آلومینیومی سرچشمه می گیرد، بعد از این مهم می توان به عنوان بیش ترین درصد استفاده به جنس گالوانیزه تیغه ها اشاره داشت که دارای قیمت کمتری نسبت به سایر تیغه ها می باشد. جدیدترین تیغه های رایج در بازار از جنس پلی کربنات می باشد که علاوه بر زیبایی دارای دوام فوق العاده ای است.

تیغه کرکره آلومینیوم

رایج ترین نوع کرکره برقی، کرکره برقی آلومینیومی می باشد. این تیغه های کرکره برقی که از عبور آلومینیوم ذوب شده از درون قالب ساخته می شود عموماً با رنگ کوره ای الکترواستاتیکی رنگ آمیزی می شوند. تیغه های آلومینیوم کرکره برقی با توجه به ابعاد کرکره برقی و کاربری آن در سایز های متنوعی تولید می شوند. عوامل موثر بر قیمت تیغه آلومینیومی، نوع آلومینیوم بکار رفته در کرکره برقی و برند تولید کننده آن می باشد. البته فاکتورهای وزن تیغه کرکره برقی و میزان ضخامت جداره های آلومینیومی بر قیمت تیغه ها نیز موثر است. به طور مثال اگر تیغه کرکره برقی از شمش استاندارد 6063 آلومینیوم ساخته شده باشد به مرور زمان تغییر شکل نخواهد داد و این باعث می شود که تیغه کرکره برای سالها بی صدا کار کند و هرگز در ریل گیر نکند.

تیغه کرکره برقی گالوانیزه

این تیغه کرکره از خم خوردن ورق گالوانیزه در دستگاه نورد ساخته می شود و در نوع 2جداره جهت اینکه حالت خود را حفظ کند تولید می شود. معمولا برای حفظ استحکام بیش تر این محصول درون این تیغه کرکره اتوماتیک فوم پلی اورتان تزریق می شود. البته فوم تزریق شده در تیغه کرکره گالوانیزه عایق حرارت و صدا نیز می باشد و این خود نوعی مزیت به شمار می رود اما به طور کلی با توجه به جنس مواد اولیه و همچنین نازک بودن ورق گالوانیزه استفاده شده در ساخت این تیغه کرکره میتوان گفت تیغه گالوانیزه نامرغوبترین و ارزانترین نوع تیغه کرکره برقی می باشد.

تیغه کرکره برقی پلی کربنات

تیغه های کرکره برقی پلی کربنات که به کرکره برقی شفاف شهرت دارند، بعد از کرکره آلومینیومی پرکاربردترین نوع تیغه کرکره برقی است که به وفور جهت انواع کرکره برقی پارکینگ، مغازه، پنجره و… مورد استفاده قرار می گیرد. مواد اولیه ای که برای ساخت این تیغه بکار می رود کامپوزیت بسیار مستحکم و مقاوم نانو پلی کربنات می باشد. این محصول دارای تاییدیه پلیس پیش گیری بوده واستحکام آن به مراتب بالاتر از کرکره برقی آلومینیومی و گالوانیزه است لذا به آن کرکره اتوماتیک ضد سرقت نیز می گویند. قیمت تیغه کرکره برقی پلی کربنات تقریبا دوبرابر تیغه های آلومینیومی بوده ولی علاوه بر خاصیت ضد سرقت، ضد ضربه و ضد حریق نیز می باشد و این امر خود نشان از کیفیت و دوام فوق العاده این محصول دارد.

موتور کرکره برقی

جزو اصلی کرکره اتوماتیک موتور آن است که باعث به حرکت در آمدن تیغه ها می گردد. همانطور که گفته شد موتور درب کرکره ای به سه دسته کلی تقسیم می شوند، به طور مثال برای کاربرد های زیر 9 متر و برای مغازه ها از موتورهای توبولار و برای کاربردهای بالای 9 متر و اماکنی همچون پارکینگ از موتور های ساید استفاده می شود. موتور های سانترال کرکره برقی در مرکز شفت کرکره برقی قرار می گیرد و از مزایای این نوع موتورهای کرکره برقی حرکت سریع و روان در مقایسه با موتور کرکره توبلار و ساید می باشد. بدلیل اینکه این موتور نیاز به فنر بندی شفت کرکره برقی دارد نصب آن مشکل و هزینه نصب آن بالا می باشد و این مهم خود می تواند جزو کم کاربرد بودن این محصول به شمار رود.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
5 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
ایرج
ایرج
2 years ago

با سلام تشکر از اطلاعات خوبتون . اگه امکان داشت برند های معتبر موتور و تیغه رو میذاشی عالی بود . با تشکر

1
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx