بهترین کاربرد دوربین ثبت وقایع خودرو

دوربین ثبت وقایع خودرو امروزه دستگاهی کاربردی جهت ضبط تصاویرداخل و خارج خودرو است که با پیشرفت تکنولوژی قابلیت های بالایی کسب کرده اند. این سیستم با داشتن لنز هایی از داخل کابین خودرو و بیرون آن تصویر برداری و در حافظه نگهداری می کند. با توجه به تنوع بالای دوربین های ثبت وقایع، باتوجه به نیاز و کاربری می توان انتخاب هوشمندانه ای داشت. در متن زیر به بررسی ویژگی های کاربردی دوربین ثبت وقایع خودرو آشنا می شویم.

معرفی دوربین ثبت وقایع خودرو

ویژگی های دوربین ثبت وقایع خودرو

مانیتور خودرو ثبت وقایع یک سیستم الکترونیکی است که با نصب در قسمت داشبورد یا پشت خودرو، اطلاعات کاربردی همانند سرعت خوردو، میزان سوخت، فشار هوای لاستیک و … را از طریق صفحه نمایش خودرو به نمایش می گذارد. در متن زیر به بررسی ویژگی های کاربردی دوربین های ثبت وقایع خودرویی می پردازیم:

مسیریابی یا GPS

از بزرگترین چالش هایی که رانندگان زیادی با آن مواجه هستند مسیریابی و انتخاب بهترین مسیر است که از طریق دوربین ثبت وقایع وضعیت جاده و میزان ترافیک به کاربرنشان داده می شود. درواقع با اتصال سیم کارت و اینترنت در دوربین خودرو می توان خودرو را ردیابی کرده و از مسیرهای طی شده توسط خودرو نیز مطلع شد.

برقراری تماس

با توجه به حواس پرتی افراد حین رانندگی جهت استفاده از تلفن همراه و برقراری تماس، با وجود مانیتور خودرویی و اتصال به گوشی موبایل از طریق بلوتوث می توان به راحتی از طریق میکروفن داخلی مانیتور مکالمه دوطرفه برقرار کرد.

قابلیت Loop recording

دوربین خودرو با قابلیت فیلم برداری مداوم و چرخشی در تایم های 2 تا 3 دقیقه ای تصاویر را در حافظه ضبط و ثبت می کند. این قابلیت با پر شدن حافظه به طور خودکار اطلاعات قبلی را پاک کرده و تصاویر جدید را جایگزین می کند.

سنسور تصادف

این قابلیت دوربین های ثبت وقایع در لحظه وقوع تصادف و وارد شدن ضربه به خودرو شروع به فیلمبرداری کرده و با سنسور های حساس لحظه را به طور کامل و دقیق ثبت می کند تا در مواقع لزوم چک شود. قابلیت G-Sensor فیلم گرفته شده در لحظه وقوع حادثه را به طور جداگانه در فایل ذخیره می کند تا از پاک شدن اطلاعات جلوگیری کند.

مد پارکینگ

زمانیکه خودرو در حال پارک باشد توسط دوربین های اطراف خودرو و سنسور های حساس حرکتی، تمام حوادث و وقایع اطراف خودرو ضبط می شود تا در صورت بروز اتفاق در حین پارک خودرو مدرک معتبر داشته باشیم. گاهی خودرو در جایی پارک شده و خودروی دیگری با آن تصادف می‌کند؛ اما بدون هیچ نشان و آدرسی، محل تصادف را ترک می‌کند؛ در این مواقع مد پارکینگ دوربین خودرویی بهترین مدرک را در قالب تصاویر و فیلم زنده در اختیار ما قرار می دهد.

پخش فایل های صوتی و تصویری

بسیاری از افراد در سفر های طولانی با گوش دادن موسیقی و یا تماشای فیلم جهت رفع خستگی استفاده می کنند و ازین طریق انرژی خود و سرنشینان را بالا می برند. با استفاده از دوربین و مانیتور خودرویی براحتی با اتصال به شبکه و نصب برنامه های مورد نیاز می توانید به فیلم و موسیقی مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

انواع دوربین ثبت وقایع خودرو و قابلیت های آنها

اجزا تشکیل‌دهنده دوربین خودرو

یک دوربین خودرو دارای قطعات متعددی است که به طور هماهنگ با همکاری یکدیگر وظایف خود را انجام می دهند تا سیستم حفاظتی و امنیتی خودرو کامل شود. در متن زیر به بررسی و معرفی این تجهیزات می پردازیم:

  • مانیتور:
    • مانیتور از مهم ترین اجزای این سیستم است که با صفحه نمایش با سایز های کاربردی و استاندارد تصاویر ضبط شده را به نمایش می گذارد. البته در بسیاری از مدل های دوربین خودرویی امکان اتصال به گوشی تلفن کاربر وجود دارد که بصورت آنلاین اطلاعات در اختیار کاربر قرار می گیرد.
  • منبع تغذیه:
    • دوربین خودرو یک وسیله الکترونیکی است که با منبع تغذیه خودرو یا باتری انرژی خود را تامین می کند.
  • حافظه داخلی:
    • جهت ذخیره‌سازی تصاویر و فیلم های ضبط شده توسط دوربین نیاز به حافظه است که معمولا با پشتیبانی دوربین خودرویی از حافظه جانبی SD با ظرفیت های متفاوت استفاده می‌شود.
  • پردازنده مرکزی:
    • تصاویر و فیلم های گرفته شده توسط دوربین خودرو نیاز به پردازنده قوی دارند، که بصورت مجزا درون دوربین تعبیه شده است؛ این پردازنده در دوربین‌هایی که توسط کارخانه روی خودرو نصب می‌شوند، در ECU ماشین طراحی شده است.

معرفی بهترین های دوربین ثبت وقایع

با توجه به تنوع در قابلیت های دوربین ثبت وقایع اعم ازکیفیت لنز، زاویه تصویر برداری، سیم کارت خور بودن، حافظه داخلی، قابلیت جی سنسور، مد پارکینگ و … نیاز به توجه و شناخت بیشتر جهت انتخاب دوربین ثبت وقایع خودرو داریم تا امنیت خودرو را دوچندان کنیم. به چند نمونه از پرفروش ترین دوربین های ثبت وقایع خودرو اشاره می کنیم:

  • دوربین خودرویی آینه ای سه دوربینه جگوار M331-Touch با صفحه نمایش لمسی، دارای قابلیت ضبط همزمان دو دوربین، پشتیبانی از حافظه SD تا 128 گیگابایت، قابلیت مد پارکینگ، ضبط چرخشی و جی سنسور است که با کیفیت بالا تصاویر را به نمایش می گذارد.
  • دوربین ثبت وقایع خودرویی نامحسوس جگوار D410-USB با طراحی مدرن و منحصر بفرد پشت آینه خودرو متصل می شود. این دوربین نامحسوس خودرویی دارای قابلیت دید در شب، ضبط متوالی تصاویر، اتصال به مانیتور اندروید و نمایش آنلاین تصاویر است که دارای سنسور خارج شدن از لاین نیز می باشد.

می توانید جهت آشنایی و خرید سایر دوربین های ثبت وقایع به سایت دی سی ای کالا مراجعه نمایید.جمع بندی

به طور کلی با مجهز بودن خودرو به مانیتور و دوربین خودرویی دسترسی کامل به جزییات و اتفاقات حول اتومبیل خود خواهید داشت. دوربین خودرویی یکی از پرکاربردترین تجهیزات خودرو است که علاوه بر حفاظت خودرو بر اثر وقوع حوادث و تصادف،از آن در مقابل سرقت در مواقع پارک نیز محافظت کرده و امنیت را برقرار می سازد. دوربین خوردو در انواع و سایز های مختلف تولید شده اند که بر روی آینه و یا شیشه جلوی خودرو نصب می شوند. برخی از دوربین های خودرویی با چرخش 360 درجه همه محوطه داخلی خودرو را پوشش داده و ضبط و ثبت می کند. دوربین‌های خودرویی با امکانات و قابلیت های پیشرفته همراهند که به دوربین هوشمند نیز معروفند. این دوربین ها با قابلیت ارتباط آنلاین (Video Live)، ارتباط صوتی و تصویری دو طرفه، ردیابی مسیر با GPS، مد پارکینگ، جی سنسور و … همراهند که به طور کامل امنیت و حفاظت خودرو را تامین می کنند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx