ویژگی های خاص جک پارکینگی درب تک لنگه

جک درب پارکینگ تک لنگه و ویژگی های آن

جک درب پارکینگ یا جک پارکینگی از تجهیزات الکترونیک ساختمانی به شمار می رود که امروزه در تمامی ورودی های آپارتمان های سراسر شهر دیده می شوند. جک های پارکینگی بر اساس نوع ساخت در دو دسته الکترو مکانیکی و هیدرولیکی قرار می گیرند که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. این تجهیزات پرکاربرد از پنج بخش مرکز فرمان، فلاشر، چشمی، ریموت کنترل و جک بازویی تشکیل شده اند و در انواع تک لنگه و دو لنگه به فروش می رسند. جک های پارکینگی دو لنگه اغلب برای درب های بزرگ و سنگین طراحی شده اند و در محیط هایی مانند مجتمع ها، پارکینگ ها، کارخانجات و… استفاده می شوند. اما موضوع اصلی این مقاله، بررسی تخصصی ویژگی های خاص جک پارکینگی تک لنگه است. ما در ادامه مزیت های استفاده از این جک های پارکینگی تک لنگه را به طور کامل ذکر و مطالب مفیدی را درباره این جک ها بیان می کنیم.

کورس مناسب برای درب هایی که عموما عرض بلندی دارند

در ابتدا باید با مفهوم کورس حرکتی جک آشنایی پیدا کنیم. به طور کلی، کورس حرکتی از ویژگی های مهم و اساسی هر جک پارکینگی از جمله تک لنگه و دو لنگه محسوب می شود که عبارت است از مقدار حرکت شفت میله جک به بیرون و داخل. کورس حرکتی جک بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود. به طور مثال کورس یک جک درب پارکینگ به میزان 400 میلی متر است. این یعنی شفت جک پارکینگی مد نظر حداکثر به میزان 400 میلی متر یا 40 سانتی متر داخل و خارج می شود. متاسفانه اغلب مشتریان گمان می کنند که هرچه کورس جک بیشتر باشد، جک پارکینگی عملکرد بهتری خواهد داشت. ولی جک هایی که کورس زیادی دارند علاوه بر قیمت بالا، سرعت کمتری نسبت به سایر جک ها دارند. یکی از ویژگی های مهم جک های پارکینگی درب های تک لنگه، کورس مناسب آنها برای درب هایی با عرض بلند است. این مزیت باعث بالا رفتن کارایی جک های پارکینگی تک لنگه برای بسیاری از درب ها می شود. با این اوصاف پیشنهاد ما به کاربران و مشتریان جک های پارکینگی این است که از انواع تک لنگه این جک ها برای درب هایی با عرض بلند استفاده کنند.

قدرت بیش از 350 کیلوگرم تا یک تن

همانطور که از نام جک های پارکینگی درب های تک لنگه مشخص است، این تجهیزات شامل یک عدد بازو برای باز و بسته کردن درب های تک لنگه هستند و معمولا برای درب های سبک وزن و با تعداد عبور و مرور کم کاربرد دارند. جک های پارکینگی تک لنگه همچون درب های اتوماتیک دو لنگه، طبق فرمان های مدار فرمان باز و بسته می شوند. به وسیله مدل هایی از جک های پارکینگی درب های تک لنگه می توان درب هایی را با وزن 350 کیلوگرم تا 1 تن یا بیشتر باز و بسته کرد. با این حال به کاربران توصیه می شود تا در هنگام انتخاب جک پارکینگی تک لنگه، قدرت موتور آن را متناسب با وزن درب بررسی کنند.

پایه های مستحکم سر و ته جک

پایه های مستحکم سر و ته جک، از خصوصیات مهم هر جک پارکینگی با کیفیت از جمله جک های پارکینگی درب های تک لنگه به شمار می رود که در طول عمر آن نقش بسزایی دارد. این مزیت تنها در جک های درب پارکینگی استاندارد و خوش ساخت مشاهده می شود و بخشی از عملکرد مناسب جک به آن بستگی دارد. پایه های مستحکم و مقاومت سر و ته جک سبب راحتی در باز و بسته شدن درب می شود و به نحوه کارکرد آن کمک می کند.

استفاده از قفل برقی

جک های پارکینگی درب های تک لنگه از قفل های برقی متفاوتی بهره می برند. قفل های برقی در امنیت ساختمان نقش موثری دارند و موجب ارتقاء آن می شود. اغلب این جک های پارکینگی درب های تک لنگه از قفل های برقی لاک پشتی یا کله گاوی استفاده می کنند که گزینه های بسیار مناسبی برای درب های اتوماتیک به حساب می آیند. در نتیجه به کارگیری این دو تجهیز ساختمانی یعنی قفل برقی و جک پارکینگی درب تک لنگه در کنار یکدیگر امنیت ساختمان را به مقدار قابل توجهی بالا می برد.

ویژگی های جک درب پارکینگ تک لنگه

چگونه به افزایش عمر جک پارکینگی درب های تک لنگه کمک کنیم؟

با اینکه جک های پارکینگی درب های تک لنگه طول عمر مناسبی در آپارتمان هایی با تعداد واحد کم دارند، ولی رعایت و انجام برخی کارها می تواند موجب افزایش طول عمر آنها شود. به این منظور توصیه ما به کاربان این است که:

  • از خیس کردن ریموت پرهیز کنند.
  • باتری های ریموت کنترل را به موقع تعویض کرده تا بر روی ریموت فشار زیادی وارد نشود.
  • جک را به صورت مرتب و در بازه های تعیین شده ای روغن کاری کنند.
  • چشمی جک را تمیز نگه دارند.
  • از سایبانی به منظور جلوگیری از خرابی های احتمالی چشمی جک استفاده نمایند.

نکات مهم در خرید جک درب تک لنگه پارکینگ

برای خرید تجهیزات ساختمانی از جمله جک پارکینگی درب تک لنگه ابتدا می بایست به نکاتی مهم و ضروری توجه کنیم. اولین نکته در انتخاب و تهیه جک پارکینگی تک لنگه، توجه به وزن درب پارکینگ است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، جک های پارکینگی تک لنگه تنها قادر به باز و بسته کردن درب هایی با وزن 350 کیلوگرم تا 1 تن هستند. از این رو برای درب های سنگین وزن می بایست از انواع جک های پارکینگی دو لنگه استفاده کنیم. نکته دیگری که در خرید جک های پارکینگی تک لنگه قابل اهمیت است، میزان قطعی برق منطقه می باشد. جک های 24 ولتی به دلیل برخورداری از باتری پشتیبان، عملکرد بهتری دارند و بیشتر توصیه می شوند. علاوه بر این موارد، تخمین میزان تردد ساختمان قبل از تهیه جک پارکینگی تک لنگه بسیار مهم است. جک های پارکینگی درب های تک لنگه برای آپارتمان هایی تا 15 واحد طراحی شده اند. با این وصف، بهره برداری از این جک های پارکینگی برای ساختمان های پر تردد موجب خرابی زودرس آنها می شود.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx