مزیت تیغه پلی کربنات نسبت به آلومینیوم

همانطور که می دانید جنس تیغه کرکره برقی یکی از ارکان اصلی این محصول به شمار می رود. جنس تیغه های کرکره برقی در اشکال آلومینیوم، فولاد و پلی کربنات تولید می شود که در انواع مختلف کاربرد دارد. اشکال مختلف کرکره برقی عبارتند از:

  • تیغه آلومینیوم یا اکسترود: رنگ این نوع تیغه معمولا از جنس الکترواستاتیک می باشد که تیغه را ضد خش کرده و بیش تر در مغازه ها، درب های صنعتی یا سوله ها کاربرد دارد.
  • تیغه پانچ دار یا سوراخ دار: از پانچ شدن تیغه های آلومینیومی تک جداره این نوع تیغه ها ساخته شده و معمولا جهت زیبایی و نفوذ نور در ساختمان های جنوبی و فروشگاه ها کاربرد دارد.
  • تیغه فوم دار از جنس آلومینیوم: این محصول از ورق آلومینیومی ساخته شده و داخل آن با خمیر پلی اورتان پر می شود و به علت کم صدا بودن نسبت به سایر تیغه ها در اماکن مسکونی، درب پارکینگ، پنجره ها و… کاربرد دارد.
  • تیغه فوم دار با جنس گالوانیزه: این تیغه از جنس فولاد منیزیوم است که داخل آن با خمیر پلی اورتان پر می شود و از تیغه های آلومینیومی با همین مکانیزم سنگین تر بوده و برای کرکره برقی پارکینگ منازل و کرکره پنجره ای در نمای ساختمان کاربرد دارد.
  • تیغه رول گیتر: امنیت این تیغه ها بالا بوده و از مفتول آبکاری شده به همراه روکش آلومینیومی ساخته می شود. این تیغه کرکره برقی به دلیل سطح امنیت بالا در مراکز طلا فروشی، بانکها و مراکز تجاری کاربرد دارد.
  • تیغه های پلی کربنات: این تیغه ها از پلی کربنات یا مقاوم ترین پلیمرها ساخته می شوند. علاوه بر ظاهر زیبا این محصول دارای مزایای دیگر از قبیل ضد ضربه، ضد گلوله، غیر قابل اشتعال می باشد.

تیغه آلومینیومی

رایج ترین تیغه در بازار را می توان تیغه آلومینیومی نامید که باید از بهترین آلیاژ آلومینیوم یعنی آلیاژ6063 جهت شکل پذیری، فرم دهی و استحکام مناسب ساخته شود. البته ناگفته نماند که در بعضی کارگاه ها از این آلیاژ مرغوب استفاده نمی شود و این تیغه ها از آلومینیوم های بازیافتی و دارای ناخالصی تولید می شود. بدیهی است که وجود این ناخالصی ها باعث بروز مشکلاتی از قبیل بروز صدا بیش از حد تیغه ها، استحکام و شکنندگی و…. می شود. همانطور که می دانید تیغه های آلومینیومی طی فرآیندی در کوره حرارت می بینند که این امر باعث آن می شود که تنش های درون تیغه تا حد قابل قبولی متعادل شود و تیغه از لحاظ سختی به سطح قابل قبولی می رسد.

تیغه پلی کربنات

در ابتدا باید گفت که استحکام درون این تیغه ها در سطح بالایی قرار دارد. البته همانطور که گفته شد علاوه بر زیبایی ظاهری این تیغه های پلی کربنات دارای مزیت های زیر نیز می باشند:
ضد اشعه فرا بنفش
مقاومت در مقابل آتش سوزی
یکسان بودن نمای تیغه از دو طرف
قابلیت اتصال با تیغه های آلومینیومی
امکان حک لوگو توسط اشعه لیزر
تنوع رنگی قطعات پلی کربنات
تنوع رنگی لوله های فولادی و آلومینیومی با رنگ الکترواستاتیک
امکان استفاده از لوله های فولادی استیل یا آلومینیوم آنادایز
طراحی منحصر به فرد قطعات با حداکثر ثبات لغزشی پنل ها در جهت عرضی

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx