آموزش نصب جک درب پارکینگ وی تو

در ابتدا باید گفت که قبل از نصب این جک برقی ایتالیایی نیاز به رعایت یک سری مسایل برای کارکرد هر چه بهتر جک پارکینگی و همچنین ایمنی کاربران و نصابان می باشد، این نکات عبارتند از:
درب باید محکم باشد و هیچ نوع دریچه ای روی درب نباشد .
در زمان حرکت، درب نباید نوسان زیادی داشته باشد .
باید روی سطح هدایت شده راحت حرکت کند و سایشی وجود نداشته باشد .
هردو کلید باز و بسته شدن را نصب کنید تا از سطح هدایت شده جلوگیری شود .
قفل دستی را بردارید.
کابل برق را انتهای درب و انتهای ابزار خارجی نزدیک کنید .

مراحل اولیه نصب درب اتوماتیک وی تو

در ابتدا برای نصب صفحه فلزی، یک پایه سیمانی که فاصله 40 تا 50 میلی متری داشته باشد را آماده کنید. کانالی برای دو لوله ی کابل ها که روی صفحه نمایشگر قرار می گیرد، فراهم کنید که به وسیله دو لنگه کنار دریچه که از قبل ایجاد شده است ثابت نگه داشته شود و یا با فرو بردن پره های مخصوص، درب را در زمین ثابت نگه دارید. البته باید به این نکته توجه داشت که واشر طوری قرار بگیرد که عبور کابلها برای اتصال به واحد کنترل فراهم شود و پهنای آن به اندازه ای باشد که از ورود حشرات جلوگیری به عمل آورد. موتور روی صفحه نمایشگر را به وسیله جعبه مهره های تعبیه شده، در دریچه ثابت نمایید. برای نصب ساختار ریلی نیز باید موتور را آزاد کنید و سپس درب را باز کرده و همه اجزا را روی آن نصب کنید. البته ذکر این نکته نیز الزامی است که ارتفاع اجزا نصب شده از چرخ دنده تقریبا یکسان باشد و ریل هم باید 1تا2 میلی متر بالاتر از چرخ دنده تعبیه شود تا آسیب نبیند.

سیستم افزایش موتور

در صورتی که برق قطع شود، درب پارکینگ توانایی مستقیم عمل کردن از طریق موتور را دارد. عملکرد کاربران باید بدین صورت باشد که:
درب پلاستیکی را کاملا باز کنید.
کلید را در قفل 1 را در جلوی موتور یک چهارم بچرخانید.
برای خودکار سازی درب را بسته و کلید را در جهت بسته بچرخانید.
پوشش پلاستیکی را روی قفل قرار دهید.

اگر درب به آزاد کردن به صورت دستی نیاز داشت، قبل از استفاده باید تنظیمات از حالت ایمنی خارج شود و یک پیچ مسطح را با پیچ گوشتی روی محور دو موتوره اصلی قرار داد. البته باید توجه داشت که برای اطمینان از استاندارد محصول همه کابلها باید علامت T 100 درجه را داشته باشند.

واحد کنترل city 1

این واحد کنترل محصولی از کمپانی وی تو بوده که تضمینی بر حرکت و چرخش خودکار درب پارکینگ می باشد. این واحد کنترل یک نمایشگر برای آسان کردن برنامه ریزی و نشان دادن وضعیت را دارد و همچنین این محصول تولیدی شرکت وی تو دارای استاندارد امنیت الکترونیکی از اروپا و همچنین مجهز به مدار ولتاژ پایین از ولتاژ شبکه نیز می باشد. از ویژگی های دیگر مدار کنترل city 1 می توان به موارد زیر اشاره داشت:
کنترل خودکار رله در جریان نول
تعدیل نیرو با بستن موج مستقل
شناسایی مانع با نمایش ولتاژ خازن شروع
یادگیری خودکار زمان اجرا
تست روشهای ایمنی قبل از شروع

دریافت فایل مورد نیاز این نوشته

کاتالوگ فارسی جک پارکینگی وی تو کالیپسو City1-Evo

نصب اجزای واحد کنترل city 1

در ابتدا باید توجه داشت که درهنگام نصب کابلها و سیم های city1 دقت کنید برق قطع باشد. این محصول به وسیله ولتاژ 230 ولت و فرکانس 50 هرتز تغذیه و با کلید مینیاتوری با آمپر کم محافظت می شود. کابل های منبع تغذیه را به ترمینال های 30 و 31 واحد کنترلی city1 وصل کنید . چشمک زن مجهز به مدار داخلی این واحد کنترل را به ترمینال های 22 و 23 وصل کنید. city 1 دو نوع فتوسل یا چشم الکترونیک دارد که بسته به نیاز مشتریان در قسمت داخلی یا خارجی درب نصب می شوند که در ادامه مطلب به چگونگی نصب و توضیح مفصل آن ها خواهیم پرداخت.

نصب فتوسل واحد کنترل city 1

همانطور که گفته شد این واحد کنترل دو نوع چشمی یا فتوسل دارد که نوع اول فتوسلهایی هستند که در طول هر دو فاز بسته و باز شدن فعال است. وقتی این فتوسل کار می کند، واحد کنترل درب را متوقف کرده و زمانی که نور فتوسل پراکنده میشه درب کاملا باز می شود. توجه داشته باشید که برای پوشش کامل فضای باز شدن باید فتوسل را نصب کنید. نوع دوم چشمی های الکترونیک فتوسل هایی هستند که فقط در طول فاز بسته شدن فعال اند. با توجه به توضیحات داده شده و رعایت نکات زیر به راحتی می توانید فتوسل های نوع اول و دوم جک درب پارکینگ وی تو را نصب و راه اندازی کنید:
سیستم تغذیه فتوسلهای فرستنده را بین ترمینال 19 و 18 وصل کنید .
فتوسل گیرنده را به ترمینال 17 و18 وصل کنید .
خروجی فتوسل گیرنده را بین ترمینال سیستم تغذیه، فتوسلهای فرستنده را بین ترمینال 7 و 11 وصل کنید .
فتوسل گیرنده را به ترمینال 8 و11 وصل کنید.
اشاره به این نکته الزامی است که اگر چندین جفت فتوسل یکسان نصب کردید خروجی آنها باید به صورت سری وصل شود و برای تست عملکرد تغذیه باید به ترمینالهای 19 و18 وصل شود.

پایان حرکت و توقف جک درب پارکینگ وی تو

شما می توانید برای امنیت بیشتر یک کلید توقف نصب کنید تا زمانی که درب حرکت کرد آن را متوقف کند .این کلید باید یک اتصال بسته نرمال داشته باشد تا در حالت عملکرد اتصال، باز شود. اگر کلید توقف در حالتی که درب باز است عمل کند عملکرد بسته شدن آن همیشه غیر مقدور است و برای بستن دوباره درب به یک دستور شروع نیاز دارید. سیم توقف را نیز بین ترمینال 6و5 وصل کنید. برای پایان حرکت واحد کنترل city 1 درب اتوماتیک وی تو نکات زیر می تواند حائز اهمیت باشد:
پایان حرکت در سری بادی
حسگرهای نرمال زمانی که به موقعیت نرمال برسد باز میشود
هیچ گونه اتصال یا پروگرامی نیاز نیست .
پایان فاز باز شدن درب اول بین ترمینال 12و16
پایان حرکت در فاز بسته شدن درب اول بین ترمینال13 و16
پایان فاز بسته شدن درب دوم بین ترمینال 16و15

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx