دلایل آبی شدن صفحه نمایش آیفون تصویری

آیفون تصویری از ضروری ترین ابزار امنیتی و خدماتی در همه ساختمان های امروزی است که با تکنولوژی پیشرفته قابلیت های کاربردی بالایی ارائه می دهند. ایجاد مشکل در هر یک از قطعات آیفون های تصویری منجر به از کار افتادگی دستگاه و مختل شدن عملکرد آن می شود؛ ازینرو مسئله مهمی است که باید آنرا در اسرع وقت برطرف نمود. یکی از مشکلات مرسوم بین آیفون های تصویری آبی شدن صفحه نمایش مانیتور است که ممکن است بر اثر دلایل متعدد پیش آید و علت یابی آن تنها با بررسی دقیق یک کارشناس با تجربه امکان پذیر است. در متن زیر به بررسی هریک از عوامل تاثیر گذار در آبی شدن صفحه مانیتور آیفون تصویری و چگونگی عیب یابی به صورت جداگانه می پردازیم.

دلایل آبی شدن صفحه مانیتور آیفون تصویری

سوختن LCD آیفون تصویری

از اصلی ترین دلایل مرتبط با آبی شدن صفحه نمایش آیفون تصویری می توان به سوختگی مانیتور اشاره کرد. با خراب شدن مانیتور تصاویر دریافتی از پنل غیر قابل نمایش شده و صفحه به طور کامل آبی می شود. در صورتیکه ال سی دی آیفون تصویری خراب شده باشد تنها چاره تعویض LCD خواهد بود.

خراب شدن برد LCD

دومین علت اصلی آبی شدن صفحه مانیتور آیفون تصویری خراب شدن برد LCD آن است. این برد سیگنال های دریافتی را از پنل دریافت و
آنها را تبدیل به تصویر کرده و سپس به مانیتور ارسال میکند. خراب شدن این قطعه نیز میتواند باعث آبی شدن صفحه مانیتور آیفون تصویری شود.

اختلال در سیم کشی آیفون تصویری

از دیگر عوامل موثر در آبی شدن صفحه نمایش آیفون تصویری کهبا هزینه بالاتری نسبت به سایر برخورداراست، اختلال در سیم کشی ساختمان می باشد . سیم چهارم number 4- که وظیفه ارسال تصاویر از پنل به آیفون تصویری را دارد ممکن است دچار آسیب و یا قطع شدگی در مسیر شده باشد که در اینصورت تصویری به ال سی دی نمایش داده نمی شود. متخصص تعمیر این دستگاه آیفون تصوری پس از بررسی های لازم مانیتور و برد ال سی دی، به بررسی سیم کشی می پردازد کعه در بدترین شرایط مجبور به تعویض کلی سیم کشی آیفون تصویری از درب منزل تا داخل ساختمان خواهد شد.

سوختگی دوربین پنل آیفون تصویری

یکی از دلایلی که منجر به آبی شدن صفحه مانیتور آیفون تصویری می شود سوختن دوربین پنل جلوی درب است. در صورتیکه دوربین پنل سوخته باشد تصویری به آیفون تصویری ارسال نشده و صفحه نمایش آبی می شود. جهت اطمینان از سوختن دوربین پنل کافیست آیفون تصویری واحد های دیگر ساختمان را چک کنید و مطمعن شوید. در این شرایط، جهت وارد نشدن آسیب به سایر قطعات آیفون تصویری، بهترین عملکرد این است که مانیتور را خاموش و از پریز برق بکشید.

تعمیر مانیتور آیفون تصویری

وقتی مانیتور آیفون تصویری آبی شد چکار کنیم؟

تعمیر و علت یابی آبی شدن صفحه در آیفون تصویری مستلزم بررسی دقیق توسط متخصصین این حرفه است تا با صرف هزینه کم و صرفه جویی در زمان مشکل آیفون تصویری برطرف گردد. البته که هزینه دقیق تعمیر با توجه به نوع مشکل طبق نظر کارشناس صورت می گیرد و بستگی به مدل و برند آیفون تصویری دارد؛ برند های آیفون تصویری در قطعات با یکدیگر تفاوت دارند. اگر آبی شدن صفحه مانیتور مربوط به سیم کشی ساختمان باشد هزینه تعمیر بیشتر خواهد بود.

بررسی هزینه تعمیر آیفون تصویری

هزینه تعمیر آبی شدن صفحه مانیتور آیفون تصویری بیشتر به قیمت خود آیفون تصویری بستگی دارد زیرا قیمت قطعات هر برند و مدل آیفون تصویری با هم فرق دارد. در صورتی که آبی شدن مانیتور آیفون تصویری مربوط به خراب شدن برد تصویر یا دوربین پنل باشد هزینه تعمیر کمتر و در صورتی که خرابی مربوط به سیم کشی ساختمان باشد هزینه بیشتری برای شما به دنبال خواهد داشت. البته هزینه دقیق تعمیر آیفون تصویری تنها با نظر دقیق کارشناس تعیین می شود.
نکته: هیچگاه برای رفع این مشکل مانیتور آیفون تصویری به برق کار مراجعه نکنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
4 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx