خالی شدن باتری خودرو با دوربین خودرویی!؟

باتری ماشین منبع حیاتی انرژی برای روشن کردن موتور است و نگرانی جهت به خطر افتادن سلامت این قطعه امری مهم و طبیعی است، بخصوص زمانیکه از دوربین ثبت وقایع خودرو یا داشبوردی برای نظارت محتاطانه وسیله نقلیه خود در زمانی که دور هستید استفاده کنید. یکی از رایج‌ترین سوالاتی که در فروشگاه دی سی ای کالا دریافت می‌کنیم، این است که وقتی ماشین پارک شده و خاموش است، دوربین ثبت وقایع باتری ماشین من را خالی می کند یا خیر؟
خوشبختانه باید گفت خیر و پاسخ منفی است. در متن زیر به بررسی عدم نگرانی جهت خالی شدن باتری خودرو با دوربین های خودرویی پرداخته ایم.

خالی شدن باتری ماشین با دوربین ثبت وقایع
  • دلیل اصلی که نگرانی شما را می کاهد واقعیتی ساده و روشن است که دوربین های ثبت وقایع خودرو مصرف انرژی بسیار کمی دارند. یک دوربین داشبورد معمولی با عملکردهایی مانند لنز دوگانه (جلو + عقب)، تشخیص حرکت و اتصال به وای فای به کمتر از نصف مقدار برق (معمولاً حدود 0.25-0.45 آمپر) یک چراغ استاندارد نیاز دارد.
  • یکی دیگر از دلایل عدم نگرانی باتری در هنگام استفاده از داش‌کم در حالت پارک، ویژگی معروف به «قطع ولتاژ پایین» است. طراحان دوربین ثبت وقایع خودرو جهت جلوگیری از تخلیه باتری از طریق لوازم جانبی تعبیه شده در دستگاه سطح ولتاژباتری خودرو را کنترل و مدیریت می کند. به طور مثال اگر برق به زیر سطح ایمنی (معمولاً در حدود 12.0 یا 12.5 ولت) کاهش یابد، دوربین را بطور خودکار خاموش می کند.
  • یک باتری ماشین سالم باید بتواند قبل از رسیدن به سطح قطع ولتاژ پایین، دوربین خودرویی را حداقل یک یا دو روز، به طور ایمن در حالت پارک نگه دارد. از روش های کاربردی افزودن یک منبع تغذیه مانند باتری اختصاصی برای تغذیه دوربین است. باتری حالت پارک هنگام رانندگی شارژ می شود و هنگامی که اشتعال خاموش شود، دوربین شما را روشن نگه می دارد.
خالی شدن باتری ماشین با دوربین ثبت وقایع-1

بحث سیم کشی داشبورد زمانی خطرناک است که داشبورد شما دارای سیستم نظارت بر ولتاژ داخلی نباشد یا کیت سیم‌کشی حالت پارکینگ نداشته باشید؛ در این صورت باتری خودروی شما را کاملا آسیب‌پذیر می‌کند زیرا به داشبورد اجازه می‌دهد دائما برق مصرف کند.

به طور خلاصه، اگرچه یک دوربین ثبت وقایع خودرویی می تواند باتری ماشین شما را زمانی که ماشین شما پارک کرده است تخلیه کند، راه های ساده ای وجود دارد که می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. می توانید یک کیت سیم کشی حالت پارکینگ برای دوربین خود، یک داشبورد با سیستم نظارت بر ولتاژ داخلی یا بسته باتری اختصاصی را انتخاب کنید تا با خیالی آسوده از صحت باتری خودروی خود در کنار دوربین خودرویی اطمینان حاصل نمایید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx