برقراری امنیت با راهبند

راهبند یکی از سیستم های امنیتی جهت کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه است که در مکان های خصوصی و دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است. با نصب راهبند با کنترل ورود وسایل نقلیه محیط را تحت کنترل داشته و امنیت برقرار می شود. موقعیت مکانی و نوع راهبند با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و باید اقدامات لازم به خرید و نصب راهبند با توجه به مکان نصب بررسی و انتخاب شود. در غیر اینصورت امنیت به خوبی برقرار نخواهد شد.
در متن زیر قصد داریم به بررسی انواع راهبند و مزایای نصب آن جهت ایمنی بیشتر بپردازیم پس ما با همراه باشید.

معرفی و بررسی راهبند

راهبند یکی از سیستم های ایمنی جهت برقراری نظم و امنیت در مکان هایی با تردد بالای خودرو نظیر پارکینگ ها، ورودی مراکز اداری، تجاری، نمایشگاه ها و … نصب شده و از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری می کند. تنوع بالای راهبند ها با توجه به مکان مورد نظر متغیر است. راهبند از یک پایه ثابت ساخته شده اند که در آن پایه گیربکس پیستون و موتور قرار می‌گیرد و با قدرت بالایی بوم راهبند را حرکت می دهد. بازو بند های راهبند انواع متفاوتی دارند؛ برخی تاشو و برخی به سمت بالا و پایین حرکت می کنند.
ساختار بدنه راهبند از آلومینیوم با تحمل فشار و گرمای بالاست که در هر شرایط آب و هوایی قابلیت نصب و اجرا دارد. برخی از این راهبند ها دارای نوار ال ای دی بر روی بوم یا فلاشر هستند که به عنوان راهنما در شب حین نزدیک شدن خودرو به آن هشدار می دهند. برخی دیگر از راهبند ها با سیستم پلاک خوان دارای قابلیت ثبت و ضبط پلاک خودرو ها هستند که در مواقع ضروری در دسترس شما قرار گیرد .

راهبند

انواع راهبند

  • راهبند های اهرمی یا بازویی: این راهبند دارای یک میله سبک و متحرک است که به واسطه یک سیستم محرک به حرکت در می آیند. این راهبند ها با کاربری بالا در ورودی پارکینگ اماکن مورد استفاده قرار می گیرند.
  • راهبند پارکینگ تاشو: با توجه به عرض ورودی پارکینگ های اداری، تجاری و … به دلیل بستن دهانه های بزرگ از راهبند های تاشو استفاده می کنند. عملکرد این راهبند ها بسیار ساده است و اهرم راهبند تا شده و در کنار ستون قرار می گیرد.
  • راهبند تلسکوپی:راهبندهای تلسکوپی یکی از انواع راهبند بازویی است که طول اهرم متغیری دارند و برای مکان های متفاوت با عرض مختلف درب، بدون نیاز به موتور قوی انتخاب مناسبی می باشند.
  • راهبند های دفاعی بولارد: این راهبند همانند یک صفحه فولادی ضخیم هستند که از زیر زمین بنا شده و از مقاومت بالایی برخوردارند. این راهبند به عنوان جلوگیری از حملات تروریستی عملیات خرابکارانه در ورودی مراکز حساس نظامی و سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • راهبندهای ستونی یا فلزی: راهبند ستونی شبیه استوانه های فلزی هستند که قابلیت فرورفتن در زمین در حین باز شدن را دارند. در واقع در حالت عادی استوانه ها بیرون می آیند و برای مکان های که اهداف تروریستی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.
راهبند تلسکوپی
راهبند تاشو فلزی
راهبند بولارد

انتخاب راهبند

عملکرد عالی راهبند ها باعث شده نهادهای مهمی از جمله مناطق تجاری، صنعتی و مسکونی جهت مهار افراد و وسایل نقلیه از آن استفاده کنند. جهت انتخاب راهبند مناسب باید نکات اساسی و مهم را در نظر بگیرید تا علاوه بر عدم صرف هزینه بیهوده، خرید موفق و متناسب را داشته باشید. اولین نکته بررسی موقعیت و مکان نصب راهبند است؛ با توجه به مکان مورد نظر، قسمت ورودی پارکینگ، محیط نظامی یا سایر اماکن می توان از راهبند بازویی، دفنی، ریلی و تاشو استفاده نمود.

برقراری امنیت با راهبند

بسته به هدف نصب می‌توانید در کنار راهبند سیستم‌های امنیتی دیجیتال را ادغام کنید تا استانداردهای امنیتی آنها را افزایش دهید. موانع بوم راهبند به سختی قابل عبور و باز شدن هستند و در ورودی بسیاری از اماکن مهم جهت مدیریت و کنترل ورود و خروج نصب راهبند از اهمیت زیادی برخوردار است. با نصب راهبند در ورودی پارکینگ اماکن، ترددها را کنترل و محدودتر میکنیم؛ همچنین از ورود افراد غیر مجاز به محوطه جلوگیری می شود. راهبندهای اتوماتیک اغلب در ورودی اماکنی چون هتل ها و فروشگاه ها نیز قابل نصب می باشند.

امنیت با راهبند

بررسی مزایای نصب راهبند

پس از بررسی انواع راهبند و چگونگی انتخاب راهبند مناسب با محیط مورد نظر به بررسی مزایای نصب راهبند می پردازیم. راهبندها جهت برقراری امنیت بیشتر، کنترل و مدیریت محوطه و جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز در ورودی محوطه های بزرگ و ایمن شده نصب و استفاده می شوند. با پیشرفت تکنولوژی با تنوع بالای راهبند ها روبرو گشته ایم که در مواردی چون الکترومکانیکی شدن، سنسور های هوشمند تشخیص مانع، پلاک خوان و … از یکدیگر متمایز گشته اند. شما می توانید با توجه به محل نصب بهترین مدل راهبند را خریداری کنید. مزایای نصب راهبند عبارتند از:

امنیت محوطه و حفظ حریم خصوصی

با توجه به بالا رفتن آمار سرقت و دزدی توسط ورود افراد غیر مجاز به منازل مسکونی و ساختمان های تجاری و … فراهم کردن امنیت یکی از اهداف اصلی راهبند است. مهم نیست که چه نوع مکان یا موسسه ای دارید که می خواهید در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت کنید، می‌توانید با نصب راهبند مناسب و دوربین‌های مداربسته کل سیستم را ایمن‌تر کنید. چنین مجموعه ای برای یک انبار، یک بیمارستان، یک پارکینگ شرکت، هر مکان تجاری و حتی املاک بزرگی که در مناطق وسیعی پراکنده شده اند عالی است. شما همچنین می توانید یک سیستم ورود به سیستم داشته باشید که در آن خروج و ورودی ها به دقت ثبت و گزارش می شوند تا عبور مجاز وسایل نقلیه را حفظ کنید.

مدیریت و کنترل ترافیک

کنترل و مدیریت بر روی ترافیک یکی دیگر از مزیت های نصب راهبند است. سازمان های زیادی وجود دارند که روزانه تعداد زیادی خودرو و وسایل نقلیه در آن رفت و آمد می کنند. محدودیت فضا می تواند منجر به شلوغی و ترافیک شود، با این حال، راهبندها می توانند به راحتی چنین موقعیت هایی را با کنترل موثر مدیریت کنند. در واقع با نصب راهبند در مکان مربوطه در صورت پر شدن جایگاه، راهبند با ساختار و مکانیزم خاص خود بسته می شود و مانع از ورود افراد و خودروهای دیگر به پارکینگ می شود.

دریافت عوارض

برخی از راهبندها مجهز به قابلیت کارت خوان هوشمند هستند که با نزدیک شدن خودرو به آن هزینه مربوط به پارک خودرو توسط آن کسر خواهد شد. این راهبند ها در ابتدای ورودی پارکینگ های بزرگ تجاری، بیمارستان ها، نمایشگاه ها و … نصب و کاربرد دارد. خودرو در صورت پرداخت هزینه پارک خودرو راهبند را فعال و اجازه پارک دریافت می کند.

عدم نیاز به اشغال فضای زیاد برای نصب

راهبند ها با ساختار و مکانیزم خاص با اشغال کمترین فضا در محوطه نصب می شوند. با توجه به دهانه ورود و خروج و فضای مربوطه می توان از راهبند متناسب با محوطه استفاده نمود تا علاوه بر حفظ حریم و امنیت اماکن، سرعت تردد بالاتر رود.

نصب سریع

راهبندها با توجه به مواردی چون طول بازو، حجم تردد، عرض ورودی درب، سرعت عملکرد و … متناسب با محوطه موردنظر انتخاب و نصب می شوند. سرعت نصب راهبند ها بالا و گاها برخی از آنها از طریق چرخی که زیر آنها تعبیه شده قابلیت جابجایی دارند.

قیمت مناسب

امروزه با پیشرفت علم و مدرنیته شدن انواع تجهیزات الکترومکانیکی مدل های گسترده از راهبند در بازار موجود است که قیمت های متفاوتی دارند. شما براحتی با در نظر گرفتن بودجه و نیاز می توانید راهبند متناسب را تهیه و نصب کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx