تجهیزات لازم جهت ارتقای امنیت فروشگاه ها

دنیای امروز ما حقیقتا محل آسوده تری نسبت به ادوار گذشته برای زندگی می باشد، چرا که از هر زاویه ای بدان نگاه اندازیم، متوجه پیشرفت ها و تغییرات همه چیز به سمت آسایش بشر خواهیم شد. می دانیم یکی از اصلی ترین نیاز های انسان، نیاز به ایمنی و احساس امنیت است که از اساسی ترین نیاز های ما نیز قلمداد می شود و از ابتدای تاریخ همواره به دنبال آن بدست آوردن و ارتقای آن بوده ایم. امنیت محل کسب و کار ما نیز همان قدر که امنیت محل زندگی و خود مان اهمیت دارد و به همین دلیل هم هست که تکنولوژی در این زمینه نیز بی وقفه در حال پیشرفت است. در متن زیر نیز قصد داریم به معرفی و بررسی برخی از این تجهیزات ضد سرقت فروشگاهی بپردازیم؛ با ما همراه باشید :

دوربین های مدار بسته برای امنیت فروشگاه

شاید کمتر کسی چنین آینده گسترده ای برای دوربین های مداربسته بینی می کرد، اما امروزه انواع دوربین مداربسته را نه تنها برای اماکنی که در آنها حضور همه روزه و همه ساعته نداریم به کار می بریم، بلکه آنها را بهره مند از هوش مصنوعی و انواع امکاناتی مانند ضبط صدای محیط، قابلیت پخش صدای هشدار و توانایی هایی دیگر را دارند همین وفور قابلیت جای آنها را در همه جا، به خصوص فروشگاه های ما و در راستای ارتقای امنیت آنها و همچنین ثبت مستندات جهت نظارت و حتی ارائه به مراجع مرتبط نیز به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین ها همچنین به دو دسته ی تحت شبکه (ip) و آنالوگ تقسیم می شوند که نوع آی پی منبع تغذیه اش سیم LAN و کاربری آن نیاز به اینترنت دارد در صورتی نوع آنالوگ آفلاین است و سیم کشی مبسوط نیاز دارد.

امنیت فروشگاه با دوربین مداربسته

گیت های ضد سرقت فروشگاهی

شاید اگر بخواهیم سیستم های رایج در راستای ارتقای امنیت فروشگاه ها را به ترتیب اهمیت نام ببریم، گزینه اول مان را انواع گیت ضد سرقت فروشگاهی (Anti-theft Shopping Gates) بتوانیم قرار دهیم. گیت های ضد سرقت فروشگاهی نیز همانند هر وسیله تکنولوژیک و پر مصرفی که امروز می بینیم، انواع پر شماری دارند. گیت های ضد سرقت فروشگاهی با ارسال فرکانس عمل می کنند. این بدین معنی است که جهت کارکرد آنها، ارسال و پذیرش نویز انجام می شود و این نقطه، همان جایی است که باید منتظر تفاوت گیت ها با هم باشیم. انواع فرکانس های am و rf با خصیصه های مختلف و برای اماکن مختلف طراحی شده اند. دیگر تمایز گیت ها از یک دیگر، جنس بدنه آنها می باشد که می توانند از چوب، آلومینیوم، پروفیل و حتی پلاستیک خشک باشند که تاثیر به سزایی بر قیمت آن نیز می گذارند. گیت های فروشگاهی همچنین انواع تک آنتن، جفت و چند آنتن دارند که مصرف کننده می بایست با توجه به متراژ ورودی مغازه، هزینه مد نظر و مواردی این چنین انتخاب منطقی را داشته باشد.

گیت ضد سرقت فروشگاهی

بند های امنیتی لن یارد

این نوع از تگ های امنیتی که به Lanyard Security Tags معروف هستند، شاکله ی به ظاهر ساده ولی در اصل تکامل یافته ای دارند که با اینکه بعضا فقط یک بند ساده هستند (که برای کالا هایی که امکان نصب تگ با سوزن یا به هر نحوی بر روی آنها نیست، مناسب هستند) و برای مثال دور دسته یک کیف یا سوراخ بند های کفش بسته می شوند. این تگ ها نیز همانند باقی نمونه های بالا، دارای انواع فرکانس am، rf یا هر دو، بدون فرکانس و مدل خود هشدار دهنده یا Self-Alarm هستند که امروز کاربرد فراوانی در فروشگاه های مختلف دارای اجناس لوکس دارند.

انواع تگ های کالایی

یکی دیگر از روش هایی که می توان تا حدود زیادی از فضا های حضوری فروش را تا حدود زیادی از شر سرقت در امان نگه داشت و امنیت آن را ارتقا داد؛ افزودن تگ های ضد سرقت بر روی کالا های داخل فروشگاه ها و از آن سو دستگاه جدا کننده تگ یا خنثی کننده ی تگ ها در صندوق یا قسمت خروجی فروشگاه، مارکت یا مغازه خود است که تا در آن صورت بعد از پرداخت هزینه توسط خریدار، قفل تگ را باز نموده تا بتوانند کالا را بدون به صدا در آوردن آلارم از فروشگاه مان خارج کنند. این تگ ها انواع مختلفی هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ دارند که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت :

تگ های صدفی

همانطور که بالا تر نیز ذکر شد، از آنجا که تگ های فروشگاهی دارای انواع پر شماری هستند، هر کالایی به فراخور ظاهر و چگونگی امکان نصب تگ بر آن، می تواند از یکی از تگ های گوناگونی که در بازار تجهیزات ضد سرقت فروشگاهی وجود دارد بهره مند گردد. تگ های صدفی یا (Shell Tags / Midi Dome Tags) از همین مجموعه تگ ها هستند. آن ها همچنین به علت سایز و طراحی کاربردی و تنوع فرکانسی شان جز پر مصرف ترین انواع تگ های ضد سرقت برای اجناس مختلف و در فروشگاه های متنوع به شمار می روند.

تگ های مدادی

در بین نمونه های پر شمار تگ های کالایی، تنها یکی هست که خود از تنوع جالب توجهی برخوردار است و آن تگ مدادی یا (Pencil Tag) نام دارد. تگ های مدادی در سایز ها مختلف و با ظاهر های به نسبت متفاوتی در صنف ضدسرقت دیده می شوند. از انواع آنها می توان به تگ مدادی بند دار (که خود پنسیل تگ به یک بند لن یارد متصل است)، تگ مدادی سوپر سایز (Ultra Pecil Tags) که به تگ های چکشی هم معروفند، تگ های مدادی متوسط و کوچک اشاره کرد که باز از نمونه های پر کاربرد در صنف مذکور می باشند.

تگ های ریز (Tini Tags, Pin Tags)

این سری از تگ ها (که البته در عنوان به دو سری مجزا اشاره کرده ایم) تقریبا کوچک ترین انواع تگ های موجود در بازار می باشند که خود به اشکال مختلفی مانند تگ عدسی، تگ سوزنی و غیره تقسیم می شوند و به علت size یا اندازه بسیار کوچک شان، نمونه های خاصی به حساب می آیند و تشخیص آنها توسط سارق بسیار مشکل می باشد و به همین دلیل از انواع پر طرفدار هستند.

تگ های اجناس خاص (تگ بطری، تگ جعبه…)

گاهی وقت ها کالای مورد نظر ما خود در محفظه ای مجزا قرار دارد که ما نمی توانیم آن را از آن محفظه خارج کنیم. این مسئله در مایعات، انواع شامپو ها لوازم آرایشی بهداشتی، محصولات غذایی، کالا های الکترونیکی که درون جعبه یا باکس های خاصی قرار می گیرند و به اصلاح پلمب هستند و غیره صدق می کند که راه کار حفاظت از آنها تگ هایی مانند اسپایدر تگ (Spider Tag /تگ عنکبوتی) که دور یک باکس را با بندی محافظ و خود هشدار دهنده می گیرد، تگ بطری (Bottle Tag) که به درب بطری متصل می شود، تگ عینک (Optic Tags) که به طرز خاصی به دسته عینک با آچار مخصوصی پیچ می شود و باز بند های لن یارد که می توان آن ها را دور نوار برزنت دور کارتن ها پیچید می باشد.

تگ های خود هشدار دهنده (Self-Alarm Tags)

یکی از انواع خاص تر این تگ ها را، تگ های خود آلارم (Self Alarm Tags) می توانیم تقسیم بندی کنیم، عملکرد این تگ ها به این صورت است که آلارم بر روی خود آنهاست و در صورت خروج غیر مجاز یا سرقت، تگ این کالا خود به صدا در می آید و همگان را متوجه سرقت می کند. این تگ ها معمولا امکان اتصال به گیت های فروشگاهی جهت امنیت دو چندان را نیز دارند که بجز به صدا در آمدن خود دستگاه هنگام سرقت و مخاطرات، گیت فروشگاه نیز اگر آنها را بخواهند بی خبر خارج کنند به صدا در می آید.

دزدگیر لباس و تگ ضد سرقت

انواع لیبل های امنیتی

همانطور که می دانید لیبل ها (Label) همان برچسب ها هستند که در صنعت تجهیزات ضد سرقت فروشگاهی، با قرار دادن فرکانس رادیویی پشتیبان بر آنها، تبدیل به ابزاری مناسب جهت ایمن سازی اشیا و جلوگیری از سرقت آنها شده اند. لیبل های امروزه به علت اندازه و ضخامت ناچیز، نصب آسان و امنیت بالا، جز پر کاربرد ترین گزینه های موجود برای ارتقای امنیت فروشگاهی به شمار می روند. از دیگر مزایای لیبل های ضد سرقت می توان سرعت عملکرد مثال زدنی آنها و عدم به وجود آوردن هیچ تغییری در ظاهر اجناس داخل فروشگاه اشاره کرد.

انواع پایه های امنیتی الکترونیکی

یکی دیگر از انواع بسیار پر مصرف تجهیزات ضد سرقت فروشگاهی، نمونه پایه های امنیتی (Security Stands) هستند که عملا به عنوان نگهدارنده کالا ها نیز در حین حفاظت از سرقت، به کار می روند. این نوع از تجهیزات سرقت را معمولا در موبایل فروشی ها و دیگر فروشگاه های کالا های دیجیتال تکنولوژیک می بینیم و عملکرد آنها نیز بدین ترتیب است که با اتصال با سیم یا بدون سیم آنها به دستگاه دیجیتال هوشمند مذکور، آن را هم در معرض تست و استفاده ی کوتاه مدت آزمایشی قرار می دهیم، هم مورد حفاظت قرار داده و هم گاها به صورت همزمان شارژ می کنیم. این استند ها برای دوربین ها، موبایل ها، تلویزیون ها، تبلت ها، لپ تاپ ها و غیره در فروشگاه ها بسیار پر کاربرد هستند.

جعبه های امنیتی

این نوع حفاظت از کالا ها را می توان به عنوان حسن ختام مناسبی برای این متن مبسوط برگزید. جعبه های امنیتی که به زبان انگلیسی (Security box / Safer box) نام دارند، در فروشگاه هایی کاربرد دارند که کالای آنها کالای لوکس و گران قیمت (و عمدتا غیر دیجیتال) است؛ این جعبه ها ساختار های شیشه ای مانند ویترین ها هستند که تفاوت ها ، صرفا دارا بودن فرکانس رادیویی بر روی آنهاست تا بتوان از آنها به عنوان محل نمایشی محصولاتی مانند طلا و جواهرات، ساعت های گران قیمت، خود نویس های لوکس و غیره بهره برد. این جعبه ها معمولا در انواع سایز و ارتفاع قابل سفارش هستند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx