معرفی تکنولوژی های مختلف در انواع آیفون تصویری

همه ما می دانیم که درب باز کن های تصویری یکی از اصلی ترین و غیر قابل جایگزین ترین فن آوری های ساختمان های شهر های امروزی، با انواع استفاده از مسکونی تا تجاری، اداری و غیره هستند که ابتدا صوتی و با مرور زمان استفاده از نوع تصویری آنها رواج یافت. از سویی دیگر و به موازات، دسترسی به فن آوری های مختلف باعث آسایش ما شد و ما را به این فکر وا داشت که از آنها در تکمیل این دسته از کالا ها نیز بهره ببریم و نتیجه این شد امروز کمتر برندی را می توان یافت که آیفون هایی که تولید می کند شامل برخی یا تمام امکانات زیر نباشند. با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از فن آوری های مدرن ارائه شده در راستای تامین امنیت ساختمان ها به کمک این دستگاه ها بپردازیم :

صفحه لمسی – Touch Screen

بهره مندی از صفحه نمایش لمسی یکی از ابتدایی ترین ویژگی های درب باز کن های امروزی به حساب می آیند که در عین حال قابلیت برجسته ای بوده و سیستم را هم کاربر پسند (User Friendly) و همچنین زیبا و شیک بن نظر می رسانند. صفحه نمایش لمسی (Touch Screen) بسیار راحت استفاده می شود، پیچیدگی کمتری دارد و تجربه عملکرد بی دردسر و بدون نیاز به سررشته داشتن را برای کاربر به ارمغان می آورد که از واجب ترین گام های موفقیت تجاری آیفون های تصویری می باشد.

آیفون تصویری

پیام “لطفاً مزاحم نشوید” – Do Not Disturb

با خصوصی تر شدن زندگی ها و مکان زندگی ما، محدود تر شدن ارتباطات و زمان شخصی ما نیز به نوعی امر گریز ناپذیر مبدل شده است. یعنی شاید ما تنها زمانی که به قصد خواب منزل مان را تاریک می کنیم را بتوان وقت اختصاصی ما برای خودمان در نظر گرفت (که این هم از زوایای پنهان تر همین تکنولوژی است)، و در آن زمان یا حین انجام فعالیتی تمرکز لازم است که نیاز به سکوت مطلق یا عدم به وجود آمدن هر گونه مزاحمتی را داریم. این قابلیت اینجا چاره ساز است و در نتیجه ویژگی مهمی به شمار می رود و تمام آیفون های مدرن و به ویژه “تحت بستر وب” می بایست از این قابلیت برخوردار باشند.

دید در شب – Night Vision

امروز دیگر درب باز کن تصویری معتبری را نمی توان یافت که از این ویژگی برخوردار نباشد. دلیل آن نیز این است عدم دید در شب مکفی در یک آیفون تصویری به معنای نوعی کار نا تمام گذاشته می ماند، چرا که تردد ها و نیاز به نظارت آنها اگرچه در شب احتمالا کمتر است ولی به هر حال وجود دارد (ممکن است در مکانی با استفاده خاص، بیشتر هم باشد). در نتیجه امکان دیده شدن شخص مراجعه کننده در نور کم، ویژگی بسیار مهم و اساسی می باشد و قابلیت Night Vision، این جنبه ضروری را تضمین می کند.

امکان تصویر برداری – Capture Images

یکی دیگر از قابلیت های تقریبا متداول بر روی اکثر آیفون تصویری های برند های مختلف، امکان تصویر برداری، عکاسی یا عکس برداری از افراد مراجعه کننده به درب یا در محدوده بینایی لنز درب باز کن تصویری ما به شمار می رود. این قابلیت می تواند خیال ما را تا حد زیادی از حفظ ترتیب اتفاقات درب منزل یا محیط کار مان در صورت نیاز به ارائه آنها (مثلا به دستگاه قضایی در صورت رویداد سرقت) راحت کند. البته نکته جالب توجه ان است که در بسیاری از کشور های به خصوص پیشرفته تر، استفاده از چنین آپشن و ویژگی خود نیاز به تایید قضایی یا چیزی مانند آن دارد.

حافظه – Storage

هنگامی که قصد اقدام به انتخاب و خرید یک دستگاه آیفون تصویری را داریم، می بایست به دنبال انواع پر گنجایش یا دارای درگاه حافظه جانبی با قابلیت کشش حجم مناسبی از مقدار فضای قابل افزایش بگردیم، چرا؛ زیرا اگر به غیر از این باشد، درب باز کن تصویری ما یا اصولا امکان تصویر برداری یا ضبط فیلم ندارد (که ضعف بسیار بزرگی محسوب می شود)، یا حافظه آن به قدری کم است که هر چند روز یک بار به علت پر شدن آلارم می دهد و باعث آزار ما و می شود. پس در نظر گرفتن ویژگی حافظه داخلی بالا، یا برخورداری از درگاه رم با قابلیت ساپورت حجم مناسب اهمیت ویژه ای دارد.

سازگاری و همسو سازی – Digitalized & Compatibility

با همه گیری استفاده از درب باز کن های تصویری با ویژگی های گوناگون و از سوی دیگر، پیشرفت پر سرعت و بی حد و اندازه تکنولوژی، این دستگاه های پر کاربرد، تحت شکوفایی جالب توجهی قرار گرفتند. این شکوفایی و پیشرفت تا اندازه ای است که اکنون می توانیم مانیتور آیفون تصویری داخل منزل مان را به یکی از دوربین مداربسته های ساختمان مان متصل کنیم و از درون منزل، به تصاویر زنده این سیستم امنیتی دیگر مان نیز دسترسی داشته باشیم. این ویژگی همچنین در برخی انواع که اتفاقا در کشور ما بیشتر دیده می شود، به نوعی است که آیفون تصویری ما به غیر از یک پنل دم درب، یا به دو دوربین مداربسته دیگر وصل می شود یا به یک دوربین و یک پنل مجزا که این به نوبه خود بسیار جالب می باشد.

گوشی بدون سیم – Hands Free Calls

همانطور که بالا تر چندین بار بدان پرداختیم، پیشرفت تکنولوژی در این دوران به قدری سریع است که ابزار آلات دست ما هر سال تعبیری قدیمی خوانده می شوند. کسی فکر نمی کرد گستره علم به سویی رود که سیم های دستگاه ها را چیزی زیادی و قابل حذف شدن تلقی کنیم. ولی امروز نه تنها به این صورت است، بلکه می توانید بدون نیاز به سیم انتقال صوت و تصویر نیز انجام دهید که به نوبه خود بسیار جالب است. پس اگر شما هم از سیم ها خسته شدید و به دنبال حرکت آزادانه هنگام جواب دادن به زنگ آیفون خود هستید، درب باز کنی با امکان تماس هندزفری یا بدون نیاز به سیم تهیه کنید. البته از سویی دقت داشته باشید این دستگاه قابلیت ضبط تماس های شما را داشته باشد تا بتوانید بعدا در صورت نیاز اطلاعات تردد ها را به ترتیب تاریخ و زمان در اختیار داشته باشید.

قابلیت ارتباط داخلی – Intercome Feature

زندگی شهری تقریبا بر همه ما زندگی در آپارتمان های پر واحد و ساکن را به نوعی اجبار کرده است. دیگر کمتر مثل قبل است که ما بتوانیم به عنوان یک خانوار، در متراژ بزرگی از زمین به صورت تنهایی و در خانه ای اختصاصی زندگی کنیم. بلی، آپارتمان ها جای خانه های ویلایی را گرفته اند. چندین واحد در یک زمین تشکیل یک ساختمان را داده اند و گاها نیاز است بتوانیم با همسایگان مان ارتباط داشته باشیم. بعضی از آپارتمان های ما نیز اتاقک یا واحدی برای سرایداری دارد تا شخصی مسئول نظافت و امورات ساختمان ما، در آن زندگی کند که در آن صورت احتمال نیاز مکالمه ما با آن شخص طی روز بالا می باشد. سیستم اینترکام یا ارتباط داخلی اینجا بکار میرود و بهره مندی ازش همانطور که حدس زدید، بسیار ضروری می باشد.

دسترسی غیر حضوری – Remote Access

این ویژگی یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین امکانات درب باز کن های تصویری امروزی می باشد که به واسطه آن، شما می توانید بدون حضور فیزیکی به محلی که مانیتور آیفون تصویری تان نصب شده باشد، به زنگ آن پاسخ دهید و درب را به روی مراجعه کننده باز کرده یا جواب او را بدهید. این قابلیت به این صورت است که آیفون تصویری ما از طریق یک نرم افزار یا برنامه کاربردی به گوشی همراه یا تلفن بی سیم منزل مان نصب می شود و سپس امکانات و کاربرد های درب باز کن مان مانند باز کردن، دیدن تصویر دم درب یا دوربین و حتی ارتباط داخلی را می توانیم روی گوشی بی سیم منزل یا گوشی تلفن همراه مان و تحت بستر وب، نظارت مان را به صورت غیر حضوری (حتی دور از منزل) انجام دهیم.

قابلیت اضافه کردن مانیتور اضافی – Extra Screen Feature

و اما یکی از به روز ترین و خاص ترین ویژگی هایی که اخیرا بر روی محصولات جدید چند برند معتبر جهانی دیده شده، امکان نصب چند مانیتور اضافه برای یک سیستم آیفون تصویری درون یک واحد می باشد. اگر می خواهید آزادی بیشتر در زمینه تعداد دیده شدن و امکان دیده شدن از اقصی نقاط منزل توسط افراد مختلف در آن واحد را داشته باشید، به سراغ مانیتوری دارای این ویژگی بروید. در آن سوی خط اما، پنل دم دری آیفون تصویری نیز انواع بسیار مختلفی دارد. بهتر است دقت داشته باشید در کنار لنز دوربین خوب، دید در شب، برد و رنج مناسب و ظاهر شیک و بروز، پنل ما از نمره ip خوبی نیز برخوردار باشد تا در شرایط مختلف آب و هوایی دچار مشکل نشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و قیمت انواع درب باز کن تصویری با کارشناسان فروش dcakala از طریق شماره تلفن پنج رقمی 72195-021 تماس حاصل فرمائید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
امین م
امین م
2 years ago

خیلی جالب و مفید بود, چند تا از فن آوری هایی که آورده بودین اصلا نمیدونستم وجود دارند.

1
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx