افزایش طول عمر امنیتی درب پارکینگ

بسیاری از درب های ساختمان جهت دسترسی آسان مجهز به جک درب پارکینگی هستند که تنها با فشردن یک دکمه از دور می توان درب را باز و بسته کرد. درب های اتوماتیک ضد ضربه و مقاوم در برابر نیرو و فشار زیاد هستند. جک های هیدرولیک با امنیت بالا در مقابل اعمال فشار و نیروی زیاد به شفت ها ممکن است خم شوند و درب باز شود. با استفاده از قفل برقی این مشکل قابل حل می شود. جهت نصب قفل برقی باید طول درب را در نظر داشت. درب دولنگه مجهز به جک درب پارکینگی با طول کم نیاز به داشتن قفل برقی ندارد اما در لنگه های درب با طول بالاتر از 2 متر، نصب قفل برقی الزامی است.

دسترسی آسان با جک درب پارکینگی

فرض کنید افراد مسن و افرادی با آسیب‌های حرکتی یا معلولیت نیاز به تردد روزانه داشته باشند؛ برای کسانی که در سوار و پیاده شدن ماشین خود مشکل دارند، یک سیستم دسترسی آسان به درب پارکینگ تنها با فشردن یک دکمه از راه دور علاوه بر امنیت بالا، مزیت بزرگی است.

انواع جک و عملکرد آن

در ابتدایی ترین مرحله باید از نوع جک و عملکرد آن اطلاع کامل داشته باشیم تا در مواقع بروز کوچکترین کارکرد نامشخص مسئله را شناسایی و رفع نمایید. جک درب پارکینگی در سه نوع: جک درب پارکینگی لولایی، کشویی و سکشنال زیر سقفی تقسیم می شوند که هر یک با توجه به عملکرد و کاربری مورد نظر نصب و استفاده می شوند. موتور هریک از جک ها از نوع مکانیک یا هیدرولیک هستند.

جک الکترومکانیکی مناسب ساختمان‌های مسکونی با تردد پایین و قیمت مناسبتری هستند. جک های هیدرولیک با فشار هوا و روغن کارکرد دارند و مناسب کارخانجات و مراکز صنعتی با تردد بالا هستند که از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. جک هیدرولیکی امنیت بالاتری نسبت به جک الکترومکانیکی دارد و جهت افزایش امنیت درب با جک هیدرولیکی می توان از قفل برقی استفاده کرد.

افزایش طول عمر جک پارکینگی و راهکارها

مهم ترین بخش در کلیه سیستم و دستگاه های حفاظتی و امنیتی توجه به نوع برند، کیفیت و خرید از مراکز و نمایندگی های معتبر است. در خرید جک نیز جهت بهبود عملکرد و طول عمر بالا باید به نکاتی توجه کرد که در متن زیر به بررسی آنها پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

شرایط آب و هوایی متناسب

در نصب جک باید به نکاتی نظیر آب و هوا و دمای مکان نصب جک توجه داشت و از جک سازگار با محیط مورد نظر استفاده کرد؛ چراکه بعضی از جک های مکانیکی با تاثیر آب و هوا در کارکرد با اختلال مواجه می شوند. با نصب جک مکانیکی در دمای گرمسیری، با شدت تابش نور خورشید چشمی جک آسیب می بیند و بالعکس در مناطق سردسیر با کاهش دما جک دچار یخ زدگی می شود و بهتر است از عایق های حفاظتی برای آنها استفاده شود.

راهکارهای افزایش طول عمر جک درب پارکینگی-1

نصب استاندارد و حرفه ای

از مهم ترین قدم های بالا بردن عمر مفید جک ها، نصب صحیح جک درب پارکینگی است تا علاوه بر ایمنی بالا از نفوذ هر گونه جزئیات غیر مجاز جلوگیری شود. نصب اصولی در پایه های جک درب از صرف هزینه های گزاف در صورت اختلال جلوگیری می کرده و مقاومت آنرا بالا می برد.

راهکارهای افزایش طول عمر جک درب پارکینگی-2

انتخاب جک پارکینگی متناسب با تردد

جک پارکینگی با میزان تردد رابطه مستقیم دارد و باید با توجه به میزان تردد جک درب مورد نظر را انتخاب کرد. به منظور بالا بردن عملکرد و طول عمر جک باید متناسب یه میزان عبور و مرور جک را نصب و راه اندازی کرد.

راهکارهای افزایش طول عمر جک درب پارکینگی

سرویس منظم جک

برای بهبود عملکرد جک درب پارکینگ و رفع ایرادات بوجود آمده نیاز به بازدید‌های ماهانه و مستمر است. کلیه سیستم های مکانیکی با گذشت زمان دچار استهلاک و فرسودگی می شوند که با بررسی سریع و به موقع می توان از صرف هزینه های زیاد بابت مشکلات غیر قابل جبران در قطعات و عملکرد جک جلوگیری کرد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx