4 نوع دوربین مداربسته که نباید هرگز استفاده کرد!

مطمئنا وقتی دنبال انتخاب و خرید نصب دوربین مدار بسته باشیم این امید را داریم که در صورت وقع اتفاقی که نیاز به بازبینی تصاویر دوربین باشد، این وسیله به کار آید و بتواند ما را در رفع مشکل یاری رساند. اما در سال 2023 چهار نوع دوربینی که نباید بخرید را معرفی میکنیم تا بدانید در صورت خرید این دوربین ها با چه مشکلاتی روبرو خواهید شد.

1- دوربین های آنالوگ تی وی لاینی

بیش از 8 سال از عمر دوربین های آنالوگ که به صورت TVL تصویربرداری می کردند می گذرد. اما همچنان در برخی فروشگاه ها این نوع دوربین ها را برای فروش عرضه میکنند و یا ساختمانهایی که سالهای قبل از این سیستم استفاده نموده اند اقدامی در جهت بروزرسانی دستگاه شان انجام نداده اند. در توضیح ضرورت بروز رسانی این موضوع را بگوییم که در حال حاضر ارزانترین دوربین AHD یا HDCVI اندازه تصویر 1280 در 720 دارد و در صورتی که نیاز به زوم باشد این تصویر با کمی افت در کیفیت قابل انجام است. اما دوربین های آنالوگ قدیمی اندازه تصویر 350 در 285 داشتند که عملا زوم در آن امکان پذیر نیست و فقط می توان اجسام با ابعاد بزرگ را شناسایی کرد.

فیلم زیر خودرو یک باند سرقت را مشاهده می کنید که در حالی که فاصله اش با دوربین چندان دور نبود اما دوربین به هیچ عنوان قادر به شناسایی پلاک نیست.

2- استفاده از دوربین بی سیم برای فضای خارجی

با اینکه دوربین های وای فای یا بی سیم بازار داغی دارند اما واقعا استفاده از دوربین بی سیم برای فضای بازی که هیچ حفاظی ندارد توصیه نمی شود. علت این موضوع این است که دوربین بی سیم همه کار را خودش انجام میدهد و ضبط تصاویر نیز در رم میکرو اس دی داخلی انجام می پذیرد و اگر دوربین در فضایی نصب گردد که امکان دسترسی به آن فراهم باشد، با سرقت دوربین همه چیز از بین می رود و ردی از سارق نمی ماند. اما در مدل های سیم دار در صورت سرقت دوربین، تصاویر ضبط شده در دی وی آر موجود می ماند و از طرفی قیمت دوربین های با سیم بسیار کمتر از مدل های بی سیم بیرونی است.

دوربین مداربسته وایرلس

اما اگر ناچارا می بایست از دوربین بی سیم بیرونی برای پوشش دهی فضای خارجی استفاده کرد باید آن را از فاصله ای از زمین نصب کرد تا دسترسی به آن دشوار باشد و همچنین قابلیت تشخیص انسان و پروزکتور در دوربین وجود داشته باشد تا دوربین تهدیدات را درک کرده و باعث فراری سارقین شود.

3- دوربین بی سیم با انتقال تصویر قطع

یکی از مهمترین قابلیت هایی که دوربین های وایرلس دارند انتقال تصویر و مشاهده آنلاین آن روی تلفن همراه است. همین دلیل است که باعث می شود برخی از دوربین های بی سیم در ایران بسیار ارزان باشند و به دلیل عدم پشتیبانی از سرورهای قدرتمند چاره ای جز زیر فروشی جهت فروش این اجناس در آنان وجود ندارد. این یعنی ممکن است با خرید این محصول گاهی اصلا انتقال تصویر نداشته باشید، گاهی سرعت کم باشد و شاید خوش شانس بوده و تصویر خوبی داشته باشید. اما شخص منطقی پولش را فدای شانس نمی کند و با خرید جنسی که مطمئنا انتقال تصویر سریعی دارد سرمایه اش را درست خرج می کند. 

دوربین های زیادی با نرم افزار V380 و Xmeye در بازار وجود دارند که اکثریت آنان از انتقال تصویر بی کیفیت و ضعیف رنج می برند و مشتریان بعد از خرید آنها متوجه می شود که چه محصول غیرکاربردی ای خریداری کرده است. 

4- دوربین مدار بسته مخفی

شاید ندانید که دوربین مخفی میتواند چه بر سر استفاده کننده از آن بیاورد. در همه ی کشورها قوانین سختگیرانه ای در استفاده از دوربین مخفی وجود دارد و ایران نیز از آن مستثنی نیست. استفاده از دوربین مخفی جه از نوع فلتی، پریزی یا طرح شارژر حتی در محل کسب خود و در صورتی که جهت استفاده به عنوان مدرک نصب شود می تواند باعث دردسر بالای برای صاحبش شود. قوانین استفاده از دوربین مدار بسته این را می گوید که کارفرمایان می بایست محل دقیق دوربین هایی که تصاویر کارمند را دریافت میکند به او نشان دهد و بگوید که علت نصب این دوربین در آن محل چیست. این یکی از قوانین برای استفاده در شرکت های شخصی است و برای مکانهای خصوصی استفاده از دوربین ممنوع و بسیار سختگیرانه تر است و اگر ثابت شود دوربین مخفی بوده که استفاده کننده قطعا با مجازات زندان روبرو خواهد شد.

دوربین مداربسته پریزی

این چهار نوع دوربینی است که شما در سال 2023 هرگز به سمتش نروید و همواره دنبال سیستم های نظارتی باشید که قانونی، بروز و کاربردی باشد تا زمان نیاز واقعا به کار آید و هزینه بی موردی برایتان نشود.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
3 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx