چرا روشن ماندن فلاشر درب پارکینگ خطرناک است؟

چراغ چشمک یا فلاشر جک پارکینگی و یا حتی کرکره برقی وسیله ای هشدار دهنده است که وضعیت کارکرد سیستم را مشخص می کند. این یعنی وقتی درب در حال باز و بسته است این چراغ با چشمک زدن این هشدار را به رهگذران و خودروهایی که قصد عبور و مرور دارند را می دهد که شخصی قصد تردد از درب پارکینگ را دارد و از این رو باید احتیاط کرد.

اما شاید برایتان پیش آمده که دیده باشید که برخی از درب های پارکینگی بعد از بسته شدن درب، همچنان فلاشر شان در حال چشمک زدن است و زمانی طول می کشد که این چراغ خاموش شود و سیستم به کلی قطع شود. اما این تاخیر در خاموش شدن چراغ چشمک زن حاوی پیامی هشدار است که باید سریعا به آن رسیدگی شود و الا ممکن است امنیت ساختمان و یا کارکرد بازوها به خطر بیفتد. حالا در ادامه 3 اشکالی که روشن ماندن فلاشر جک درب پارکینگ ممکن است ایجاد کند را بازگو می کنیم.

فلاشر درب پارکینگی

1- باز شدن درب با تحریک چشمی ها

همه می دانیم که در صورتی که درب در حال بسته شدن است اگر جلو چشمی های محافظ برویم حرکت درب به حالت عکس در می آید و باز می شود. این کار برای حفاظت افراد و خودرو از برخورد به درب است تا جلوی آسیب گرفته شود. وقتی چراغ فلاشر روشن است یعنی درب در حال کار کردن است یعنی زمان بسته شدن درب تمام نشده و اگر کسی دست یا بدنش را جلوی چشمی بگذارد درب باز شده و شخص به مشاعات ساختمان به راحتی دسترسی دارد. همین موضوع باعث می شود امنیت ساختمان به دلیل یک تنظیم ساده جک پارکینگی از بین رفته و وسیله ای که قرار بود باعث امنیت و راحتی شود باعث به خطر افتادن اموال آنجا گردد.

2- آسیب به موتور و بازو

وقتی که درب کاملا بسته یا باز شد و چراغ چشمک زن روشن است، این یعنی موتور در پایان مسیر همچنان دارد کار میکند. این کار کردن شاید چند ثانیه مشکلی ایجاد نکند اما در دراز مدت به شدت عمر موتور و گیربکس را پایین می آورد و باعث میشود چرخ دنده ها هرز شده و یا موتور به کلی بسوزد. در برخی مدل ها این مشکل حتی به مدار کنترل نیز انتقال می یابد و به علت کشیدن آمپر بالا در زمان توقف درب، رله های مدار فرمان سریعا مستهلک می شوند.

3- غیر قابل اعتماد شدن

برخی از جک های پارکینگی وقتی به حالت فلاشر چشمک زن در می آیند این پیام را میدهند که هنوز مراحل برنامه ریزی آنها تمام نشده و باید این مرحله کامل شود. در اینجا ممکن است جک پارکینگی خود به خود باز و بسته شود و سعی کند تنظیم شود. این کار می تواند دوباره امنیت ساختمان و حتی افراد و خودرو ها را تهدید کند و باعث خسارت به آنها شود.

وقتی چراغ چشمک زن روشن ماند چکار کنیم؟

عمده دلیل روشن ماندن فلاشر تنظیم نبودن زمان باز و بسته شدن مدار جک پارکینگی است که یک نصاب میتواند سریعا آن را تنظیم نماید. برخی از جک های پارکینگی ایتالیایی و آلمانی از سیستم میکروسوئئچ با حد باز و بسته درب استفاده میکنند که تنظیم نبودن آن نیز باعث این مشکل می شود. پس در اولین از تکنیسن مجرب درب پارکینگ بهره ببرید و این مشکل را رفع نمایید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx