تفاوت راهبند برقی و دستی

راهبند یکی از بهترین سیستم های کنترل تردد در قسمت های ورودی اماکن خصوصی و عمومی است که نقش بسزایی در تامین امنیت و عدم ورود افراد غیر مجاز به منطقه مورد نظر دارد. با نصب راهبند در پارکینگ ساختمان خودروها مورد بررسی قرار میگرند و در صورتی که اجازه ورود دریافت نشود یا غیر مجاز و مشکوک باشد مانع ورود آن به ساختمان می شود. در گذشته این سیستم کنترل بصورت دستی اعمال می شد که امروزه با پیشرفت تکنولوژی راهبند های برقی و اتوماتیک عرضه شدند که براحتی از طریق رمز یا ریموت کار می کنند. سرعت عملکرد و ایمنی بالای سیستم های تردد جدید در مقایسه با راهبند های دستی بسیار متفاوت است. جهت آشنایی بیشتر با راهبند اتوماتیک پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

تفاوت راهبند برقی و دستی

مزایای استفاده از راهبند دستی

راهبند دستی با ساختاری ابتدایی و ساده جهت کنترل تردد خودرو ها در گذشته می باشد. این راهبند عملکرد ابتدایی دارد که بر روی یک پایه متصل شده و توسط چرخاندن بوم بالا و پایین (باز و بسته) می رود. پس از بررسی و تایید خودرو جهت ورود، راهبند توسط شخص کنترلر بصورت دستی جابجا شده و اجازه ورود می دهد. از مزیت های استفاده از این راهبند می توان به نصب سریع، راحت و کم هزینه بودن آن اشاره کرد.

مزایای استفاده از راهبند برقی

راهبند برقی یکی از روش های هوشمند کاربردی جهت کنترل کردن خودروها در پارکینگ های عمومی و خصوصی است. این راهبند های هوشمند از تردد طولانی خودرو ها در معابر جلوگیری کرده و با سرعت بالا به کنترل خودرو ها می پردازد. از مزایای دیگر این راهبند برقی باز و بسته شدن راهبند تنها از طریق فشردن دکمه ریموت است که توسط اپراتور مربوطه صورت می گیرد. راهبند برقی با پنل مرکزی هوشمند تا زمانیکه خودرو زیر آن قرار گرفته باشد بسته نمی شود و با اطمینان بالا تردد امکانپذیر می شود.

راهبند دستی
راهبند برقی

بررسی تفاوت های راهبند برقی و دستی

در گذشته از راهبند دستی در ورودی پارکینگ های ورودی پارکینگ ها، شهرک های ساختمانی ، فرودگاه ها،کارخانجات و … استفاده می شد که با ورود تکنولوژی هوشمند راهبند برقی جایگزین سیستم قدیمی شد تا با سرعت بالا و در زمان کمتر این امربه سهولت صورت گیرد.

بررسی ویژگی های راهبند دستی

در گذشته از راهبند دستی جهت کنترل کردن خودروها در ورودی پارکینگ استفاده می شد که با کمک نیروی مکانیکی برای ورود و خروج بوم را حرکت (بالا و پایین) می آوردند. ساختار راهبند دستی از پلاستیک با وزن سبک است که به دلیل هزینه کم و جابجایی راحت کاربرد داشت؛ البته جهت بالا بردن اطمینان و ایمنی از دوربین مداربسته در کنار راهبند استفاده می شد.

بررسی ویژگی های راهبند برقی

با بروی آوردن به سیستم های هوشمند و اتوماتیک، راهبند ها پیشرفته شده و از طریق ریموت، کنترل و مدیریت می شوند. راهبند برقی دارای موتور الکتریکی است که برای باز و بستن آن می توان از ریموت کنترل استفاده کرد. قدرت و عملکرد بازو های راهبند برقی بالاست و درکمترین زمان این پروسه انجام می شود. نصب دوربین مداربسته در راهبند برقی به راحتی امکانپذیر است و بصورت پنهان ثبت و ضبط تصاویر و فیلم های ورودی خودروها با کیفیت بالاتری انجام می شود. راهبند برقی با بوم فلزی از جنس آهن و در برخی موارد نیز از جنس پلاستیک فشرده و کائوچو هستند که با مقاومت بالایی همراهند.

شرکت دی سی ای کالا با نمایندگی فروش راهبند های سیماران، بتا، فادینی، بی اف تی، بنینکا و فک در سریعترین زمان محصولات این شرکت ها را به محل اجرا پروژه شما ارسال می نماید. می توانید با مطالعه و بررسی ویژگی انواع محصولات کنترل تردد در سایت dcakala.com محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده وبا مشاوران ما تماس بگیرید تا برای خرید و ارسال محصول شما را راهنمایی کنند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
4 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx