سیستم حضور و غیاب ابری cloud system

یکی از مهم ترین ابزار جهت کنترل ورود و خروج کارکنان، بررسی و ثبت اطلاعات پرسنل، مدیریت آسان توسط کارفرما، وقت شناسی و ایجاد نظم، گزارش گیری با تاریخ و ساعت دقیق، دستگاه حضور و غیاب است. دستگاه حضور و غیاب در انواع مدل و کارایی متفاوت تولید شده اند که با توجه به نوع کاربری سازمان و هزینه انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم های حضور و غیاب با توجه به قابلیت ها، نوع ذخیره سازی اطلاعات و روش های اهراز هویت در قیمت های متفاوتی در بازار موجودند. معمولا دستگاه هایی حضور غیاب مبتنی بر فضای ابری ( Cloud system ) هزینه های کمتری نسبت بر سیستمهای داخلی ( server ) دارند؛ چراکه برای پشتیبانی و سرویس سیستم حضور و غیاب در دستگاه حضور و غیاب با ذخیره سازی در فضای ابری نیاز به پرداخت هزینه کمتری می باشد.

اکسس کنترل با ذخیره سازی ابری

کنترل دسترسی مبتنی بر ابر چگونه کار می کند؟

بر خلاف کنترل دسترسی قدیمی، یک راه حل مبتنی بر ابر با ذخیره داده ها در ابر، به جای سرور در محل کار می کند. این بدان معناست که کاربران به طور مداوم به داده های خود دسترسی دارند و از هر دستگاهی در مجوزهای کاربر تغییراتی ایجاد می کنند. برای اینکار باید تمام سخت افزار کنترل دسترسی شما با استفاده از اتصال سیمی یا بی سیم به اینترنت متصل شود تا به‌روزرسانی‌ها و تغییرات سیستم شما به سرعت انجام شود.

آیا کنترل دسترسی مبتنی بر ابر گران است؟

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد کنترل دسترسی مبتنی بر ابر این است که گران تر است. مطمئناً، بسته‌های خاصی دارای برچسب قیمت اولیه بالایی هستند، اما در بسیاری از موارد، در واقع سرمایه‌گذاری معقولی را به همراه دارند. اکثر اوقات، دارندگان کنترل دسترسی جدید مبتنی بر ابر از یک سیستم قدیمی موجود ارتقا می‌یابند.
در سیستم های حضور و غیاب با ذخیره سازی ابری نیاز به پرداخت هزینه ماهیانه بر اساس هر کاربر است که در شرکت هایی با تعداد پرسنل کم گزینه مناسب تری است.

مزایای استفاده از سیستم حضور و غیاب

  • کنترل حضور و غیاب پرسنل
  • کاربری و مدیریت ساده
  • ایجاد نظم و انضباط کاری
  • ثبت اطلاعات پرسنل در سیستم با امنیت بالا

دسترسی دستگاه اکسس کنترل

اکسس کنترل با هدف افزایش امنیت جهت احراز هویت و دسترسی افراد با توجه به مکان و نوع کاربری از شیوه های متفاوتی استفاده می کند که در شیوه عملکرد به دسته های: تشخیص چهره، اثر انگشت، کارتی و پین تقسیم می شوند. در نتیجه در شرکت های کوچک جهت ثبت و ذخیره اطلاعات، دستگاه حضور و غیاب با نرم افزار ابری ( Cloud system ) با صرف هزینه کم، انتخاب هوشمندانه تری است.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx