مقایسه کرکره برقی و رول گیتر

رول گیتر را می توان از خانواده کرکره برقی دانست که درست به مانند کرکره با پایین آمدن باعث مسدود شدن عبور مرور میگردد و دسترسی را به مکان کار رفته شده می بندد. در هر دو از موتور های کرکره برقی استفاده میشود و می بایست که با توجه به وزن تیغه ها موتور را خریداری کرد و تمامی متعلقاتی که در نصب کرکره اتوماتیک استفاده می شود در رول گیتر هم استفاده می گردد. اینها همه ی مشترکات رول گیتر و کرکره برقی بود اما بین این دو تفاوت هایی است که در پایین آنها را شرح می دهیم.

جنس تیغه ها

بارز ترین تفاوت کرکره و رول گیتر در جنس تیغه هاست که در کرکره برقی تیغه هایی با جنس آلومینیوم، فولاد و یا پلی کربنات به کار میرود اما در رول گیتر از از میله گردهایی که روکشی استیل آنها را پوشانده استفاده شده که تفاوتی اساسی بین این دو است.

رول گیتر یا کرکره برقی

هدف استفاده از این دو

با اینکه تیغه کرکره برقی استحکام خوبی دارد اما در مقایسه با رول گیتر حرفی برای گفتن ندارد. کرکره برقی نهایتا راه را برای سارقان می بندد اما رول گیتر توانایی ایستادگی در شرایطی نظیر شورش ها نیز دارد. این یعنی کسب کارهایی نظیر صرافی ها، طلافروشی ها، بانک ها که در معرضی سرقت های مسلحانه و گروهی و یا تخریب در اثر شورش قرار دارند، رول گیتر گزینه ای است که قادر راست راه از ورودی اصلی ببندد تا مانع تجاوز به حریم آن شود.

ظاهر تیغه ها

در اکثر کرکره برقی ها تیغه تمام ورودی را مسدود میکند و معمولا نور و جریان هوا از آن عبور نمی کند. اما رول گیتر این طور نیست. تیغه های رول گیتر فضا را به صورت شبکه ای می بندند پس بین میلگردها فضای خالی ای میماند که نور و جریان هوا از آن گذر می کند. این مورد می تواند خوبی و بدی هایی داشته باشد. که مزیت آن این است که حتی در صورت بسته بودن فروشگاه ویترین آن نمایان است و رهگذران می توانند آن را 24 ساعت شبانه روز ببینند. اما ضعف آن این است که باعث عبور گرد و غبار می شود و هیچ مانعی در مقابل آن ندارند.

قیمت بالا به نسبت تیغه کرکره

اگر بخواهیم قیمت هر متر مربع تیغه کرکره برقی را با تیغه های رول گیتر مقایسه کنیم، تیغه رول گیتر تقریبا 50 درصد گرانتر از کرکره برقی هستند. همچین زمان ساخت رول گیتر تقریبا دو برابر بیشتر از سفارش و دریافت تیغه های کرکره برقی است. چرا که تیغه  کرکره برقی معمولا آماده است و فقط باید آن را بر اساس اندازه پروژه برش داد. اما در رول گیتر تیغه ها بر اساس دهانه پروژه ساخته می شود.

نتیجه گیری

با اینکه کرکره اتوماتیک و رول گیتر از یک خانواده هستند ولی به لحاظ کاربرد رول گیتر در فضاهایی استفاده می شود که به شدت به امنیت بالایی نیاز دارند. عمده تفاوت این دو در جنس تیغه هاست که در کرکره برقی از آلومینیوم و فولاد استفاده شده، ولی در رول گیتر از میلگرد و روکشی از جنس آلومینیوم یا استیل استفاده میشود. در کرکره برقی تیغه ها کل فضا را می بندند اما در رول گیتر ورودی به صورت شبکه ای بسته می شود.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx