5 عیب دوربین بی سیم که هرگز به شما نمی گویند!

در حالی که هر روز به شمار استفاده کنندگان از دوربین های بی سیم اضافه می شود و از طرفداران دوربین کابلی کم می شود، این سوال پیش می آید آیا این دوربین ها واقعا کارایی دارند و صرف تبلیغات است که به فروش این دوربین ها کمک کرده و آن گونه که می گویند این دوربین ها کارایی ندارد. ما در این مقاله سعی داریم شما را با معایب دوربین های بی سیم یا وای فای آشنا کنیم، چرا که احتمالا گوش شما از مزایای این دوربین ها پر است. نکته ای که در ابتدا باید بگوییم این است که ما این دوربین ها را با توجه به شرایط ایران سنجیده ایم و ممکن است این معایب در کشورهای دیگر وجود نداشته باشد.

نامناسب بودن برای فضای خارجی

یکی از تبلیغاتی که در مورد دوربین های بی سیم وجود دارد این است که این دوربین ها برای خارج ساختمان مناسب است و می توان آن را حتی در باغ نیز استفاده کرد. اما موردی که هرگز به شما گفته نمی شود این است که امنیت این دوربین ها برای استفاده در خارج از ساختمان چقدر است. دوربین های بی سیم همه چیز را در خود دارند، این همه چیز از لنز و پورت وای فای گرفته می شود تا حتی مموری کارت که تصاویر در آن ذخیره می شود. پس اگر دوربین در دسترس باشد، سارق با باز کردن دوربین هیچ ردی از خود بجا نمی گذارد. اما اگر شما در آنجا از دوربین کابلی استفاده کرده بودید، در صورت به سرقت رفتن دوربین تصاویر مربوط به سارق روی دستگاه دی وی آر ذخیره می شد و می توانستید از چگونگی نفوذ او آگاه شوید.

سرور های قطع و کند در دوربین بی سیم

یکی از ویژگی های اصلی دوربین وای فای در دسترس بودن همیشگی آن به وسیله تلفن همراه است. در بازار دوربین های بیسیم مختلفی از برندهای گوناگون تبلیغ می شود و معمولا شما قبل از خرید دسترسی به سرعت و چگونگی انتقال تصویر آن ندارید. بسیاری از این دوربین ها سرور متصلی ندارند و گاها باید از فیلتر شکن برای مشاهده تصویر استفاده کرد و یا استیبل نیستند و گاهی قطع و گاهی وصل هستند. مثلا اکثر دوربین ها با نرم افزار V380 و ICSee که در حال حاضر اکثر دوربین های بی سیم بازار را شامل می شوند سرور قابل اعتمادی ندارند و بیشتر اپراتورها پورت سرور آنها را مسدود کرده اند. البته به تازگی برخی شرکت ها مانند دوربین اسفیورد سرور هایشان را به ایران آورده اند تا با این مشکل روبرو نباشند.

معایب دوربین مداربسته وایرلس

نا کارآمدی در پکیج های چند تایی دوربین بی سیم

اینکه یک دوربین بیسیم برای پرستار کودک یا سالمند خود خریداری کنید منطقی و بسیار به صرفه است. اما اصلا فکر اینکه با قیمت پایین ساختمان ده واحدی خود را به دوربین بی سیم مجهز کنید را باید از سر خود بیرون کنید. استفاده چندتایی از دوربین بی سیم هزینه کلی سیستم را بالا می برد و شما در نهایت باید از دستگاه ضبط کننده نیز استفاده کنید. هزینه بالا، احتمال قطعی ارتباط با مودم یا دی وی آر از و در نهایت عدم اطمینان به آن از مشکلات شایع پکیج های دوربین وایرلس هستند.

امنیت نامشخص دوربین وایرلس

همانطور که گفته شد با توجه به تنوع دوربین های ارزان بازار اصلا امنیت دوربین ها قابل اندازه گیری نیست. تا جایی که حداقل یکبار برای نگارنده پیش آمده که در راه اندازی یک دوربین با نرم افزار V380 تصویری از یک دوربین دیگر که در مکانی نامشخص بود دریافت کردم. اینکه واقعا این تصاویر چقدر برای شما با ارزش است به شما بستگی دارد و ما قصد نداریم همه ی شرکت های تولید کننده دوربین بی سیم را زیر سوال ببریم. اما حتما قبل از خرید به سابقه شرکت و تعهدی که تولید کننده به مشتریانش میدهد توجه کنید تا امنیت و حریم شخصی شما با خطر روبرو نشود.

پهنای باند محدود در دوربین بی سیم

مشکل پهنای باند وقتی پیش می آید که تعداد دستگاههای متصل به مودم شما زیاد باشد. اگر از یک مودم برای دیوایس های مختلف استفاده می کنید ممکن است در انتقال و دریافت تصاویر مشکل داشته باشید و این مورد ممکن است هنگام استفاده چند دوربین وایرلس نیز ایجاد شود. پس قبل از خرید باید به سرعت و پهنای باند مودم و حتی سرعت اینترنت خود نیز توجه کنید. البته این مورد هیچ مشکلی در ضبط تصاویر ایجاد نمی کند و تنها انتقال تصویر است که با کندی روبرو می شود.

معایب دوربین مداربسته وایرلس-1

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدا گفتیم ما در اینجا قصد بازگو کردن معایب دوربین های بی سیم را داشتیم و از مزایای آن اصلا نگفتم. اما این مزایا هر روز بیشتر و بیشتر می شود تا جایی که ما آینده را از آن دوربین بیسیم می دانیم. قابلیت مدیریت مستقل و بدون نیاز به سیم کشی چیزی نیست که از آن به راحتی بگذریم. قابلیت دریافت تصویر و صدا، گردش هوشمند و استفاده از هوش مصنوعی باعث می شود هر روز این دوربین ها جذاب تر شوند. نکته پایانی این است که در خرید دوربین بی سیم در وحله نگاه اول شما به کیفیت دستگاه باشد و سپس به قیمت آن توجه کنید. برند هایی مثل آیمو، بلورمز و حتی اسفیورد که در ایران تولید می شود می تواند گزینه های قابل اعتمادی باشد و البته برند های دیگری نیز در این سطح وجود دارند. اما هرگز حریم خصوصی خود را قربانی جنس ارزان با کیفیت نامشخص نکنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx