دوربین مدار بسته وایرلس شیائومی

با پیشرفت صنعت تجهیزات الکترونیکی و ساخت محصولات و سامانه های با کیفیت مانند انواع دوربین مداربسته توسط شرکت ها و کمپانی های مختلف شاهد کارایی های منحصر به فرد و تاثیر گذار این نوع محصولات در زندگی روزمره خود شده ایم. کمپانی شیائومی که در زمان افتتاح تنها یکی استارت آپ جهت فروش موبایل های میان رده و ارزان قیمت بوده است، با هدف مندی و برنامه ریزی دقیق باعث شده است که علاوه بر تولید موبایل و تجهیزات جانبی آن در عرصه های دیگر همچون لپ تاپ، گجت پوشیدنی، و دوربین مدار بسته وایرلس شروع به فعالیت و معرفی تجهیزات با کیفیت خود کند. این برنامه ریزی روشن و دقیق باعث شده که در حال حاضر 5.8% از بازار تجهیزات الکترونیکی را در اختیار خود قرار داده و رتبه 5  جهانی را در بین کمپانی های دانش بنیان خارجی بدست آورد. در این مقاله سعی داریم که به صورت تخصصی با چگونگی کارکرد دوربین مداربسته Wireless شیائومی و انواع آن آشنا شویم.

دوربین مدار بسته بی سیم شیائومی
دوربین مدار بسته بی سیم شیائومی

دوربین مدار بسته وایرلس

دوربین مدار بسته بی سیم، جدید ترین و آخرین تکنولوژی انتقال داده در دوربین مداربسته است که صرفه جویی اقتصادی بسیاری را در مواردی همچون سیم کشی برق، تصویر و فضای ذخیره سازی به ارمغان آورده است. دوربین مداربسته بی سیم با کمک یک فرستنده ی رادیویی داده ای ذخیره شده توسط لنز را به صورت صوت و تصویر به یک گیرنده رادیویی مخابره می کند. دوربین های مداربسته ی بی سیم اکثرا دارای یک سیستم برای منبع تغذیه و تامین برق دوربین هستند و بی سیم بودن آن ها بیشتر در جهت انتقال داده به گوشی موبایل و دیگر دستگاه تعریف شده است، بعضی از مدل های دیگر دوربین وایرلس از باتری جهت تامین انرژی خود استفاده می کنند. برد ارسال تصاویر این دوربین ها اگر فضا کاملا باز و یکدست باشد در حدود ۱۵۰ متر است اما در فضا هایی که پیچیدگی هایی مانند دیواره های مختلف ، ستون ها و طبقات متعدد وجود دارد معمولا این مقدار زیر ۵۰ متر می باشد .نصب دوربین در فضاهای مختلف می تواند در میزان برد ارسال اطلاعات به صورت وایرلس تاثیر بگذارد. به عنوان مثال برد وایرلس دوربین در ساختمان های بتنی با ساختمان آهنی با یکدیگر متفاوت  است.

دوربین مدار بسته شیائومی
دوربین مدار بسته شیائومی

چگونگی ضبط تصاویر دوربین مدار بسته بی سیم شیائومی

جهت ضبط تصویر دوربین مدار بسته وایرلس تحت شبکه دو راهبرد وجود دارد. در راه اول تصاویر دوربین مدار بسته بی سیم به ضبط کننده وایرلس تعبیه شده در محیط انتقال داده شده و شروع به ذخیره سازی داده و پخش آن ها بر روی سیستم های مرتبط به آن می کند. در راه دوم برای این که به راحتی بتوانیم تصاویر دوربین را در هر نقطه مکانی و زمانی مشاهده کرده اقدامات لازم را انجام دهیم علاوه بر استفاده بی سیم از یک Access Point یا همان مودم برای تماشای تصاویر استفاده می کنیم. جالب ترین مزیت این روش نصب، استفاده از ضبط کننده تحت شبکه بی سیم و با سیم است تا کاربر با در نظر گرفتن ارزش هایی همچون تعداد دوربین، صرفه جویی اقتصادی، میزان پشتیبانی از فضای ذخیره سازی مجموعه ای کاربردی را برای خود تهیه نماید.

دوربین بی سیم شیائومی

شرکت شیائومی با خریداری خط تولید پیشرفته تولید دوربین مداربسته و طراحی منحصر به فرد و ویژه محصولات حضور موثری در بازار های جهانی و آسیایی تجهیزات نظارتی داشته است. اگر بخواهیم دوربین مدار بسته وایرلس شیائومی را به دسته بندی های مختلف جهت شناخت آسان تر تقسیم کنیم، این محصولات به 3 دسته تقسیم می شوند تا شناخت آسان تری را از سامانه های برند XIAOMI داشته باشید.

دوربین مداربسته ثابت بی سیم شیائومی

دوربین مداربسته ثابت شیائومی

دوربین مداربسته وایرلسی ثابت Xiaomi قابلیت نصب به روی میز یا دیوار را دارد. این محصول جدید با لنز یک میلی متری خود بیشتر برای مواردی هم چون مشاهده شرایط نوزاد، فرزند خردسال و حیوانات خانگی به کار می رود. قابلیت چرخش 90 درجه ای دوربین در کنار حافظه ذخیره سازی 64 گیگا بایتی، باعث شده این دوربین را به یک محصول جمع و جور و مناسب تبدیل می کند. نحوه کنترل این محصول با کمک مودم خانگی یا اکسس پوینت می باشد. بدین صورت که پس از اتصال دوربین به شبکه خانگی و اداره و نصب نرم افزار میجیا شیائومی تمام مدیریت محصول را از راه دور و بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام می دهید.

دوربین مدار بسته معکبی
دوربین مدار بسته معکبی

دوربین مداربسته مکعبی

این نسخه از دوربین تحت شبکه شیائومی از ویژه ترین محصولات این شرکت است دلیل این موضوع وجود دو لنز جداگانه است با قدرت ضبط 2 مگا پیکسلی داده های با کیفیت را ذخیره سازی می کنند. زاویه دید هر کدام از این دو لنز 210 درجه است که باعث می شود دید پانوراما و عریض از محیط در اختیار داشته باشید. مدیریت دوربین مکعبی شیائومی با کمک نرم افزار mi home است که تنظیماتی از قبیل دید در شب، میزان زوم، دیدن وقایع به صورت زنده را انجام داد. ایستادگی بدنه دوربین بر روی سطوح از طریق یک پایه صاف صورت می گیرد و حالت مغناطیسی آن باعث شده تا در هنگام قرار گیری بر روی سطوح فلزی هیچگونه لغزش را دریافت نکرده و از آسیب و یا لرزش تصاویر جلوگیری کند.

 دوربین مداربسته بولت شیائومی
دوربین مداربسته بولت شیائومی

دوربین مداربسته بولت شیائومی

دوربین وایرلسی بولت XIAOMI بیشتر برای نصب در فضای باز و گسترده فروشگاه، مغازه، رستوران و پارکینگ سرپوشیده و معمولی مورد استفاده قرار می گیرد برای این منظور لازم است که دوربین در مقابل شرایط جوی همانند آفتاب شدید، بارندگی و رطوبت مقاومتی مناسبی را در اختیار داشته باشد، به همین جهت شرکت شیائومی از استاندارد جهانی IP65 بهره برده است تا علاوه بر اثبات کیفیت حد اکثری محصولات خود، کارایی آن ها در هر شرایطی تضمین کند. لنز این دوربین که با اتکا به دانش داخلی این برند تولید شده، رزولوشن 2 مگا پیکسل و زاویه دید 110 درجه را در خروجی به نمایش در آورده تا در هر زمان از شبانه تصاویر مورد نظر خود را جزئیات دقیق تماشا کنید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx