کاهش صدای کرکره برقی

چگونه می توان بزرگترین مشکل کرکره های اتوماتیک “سر و صدا” را حل کرد؟

اغلب مشتریان کرکره برقی از سر و صدا و نویز کرکره ها در حین حرکت غلطک ها رضایت کافی ندارند و به دنبال کرکره هایی با حرکت نرم و بیصدا هستند. خصوصا کرکره های برقی که در خانه و کسب و کار اداری یا خصوصی باید کاملا بیصدا و آرام باز و بسته شوند. برخی از درب های کرکره ای صدای بسیار بلندی دارند. خانه یا محیط کار شما امن و آرام ترین پناهگاه شماست که در آن بتوانید دور از هرج و مرج و هیاهوی بیرون، روی مسائل مهم تمرکز کنید. کرکره‌های یرقی یکی از آسان و منطقی ترین روش ها جهت باز و بسته کردن محدوده بیرونی و درونی است که با سرعت بالا، بدون نیاز به نیروی انسانی، این امکان را به ما می دهد. نصب کرکره برقی یکی از دلایلی است که به ما تضمین کاهش صدای بی‌وقفه ترافیک یا همسایگان پر سر و صدا و حیوانات خانگی و … را ایجاد می کند. گاهی خود کرکره برقی در باز و بسته شدن صدای ناهنجاری تولید می کند که ممکن است به عوامل متعددی بستگی داشته باشد.

نویز در کرکره برقی

دلایل نویز و سر و صدای کرکره های برقی

دلایل زیادی می تواند عامل نویز کرکره های غلتکی هنگام کار باشند که اغلب، بستگی به ابعاد و دهانه درب، قطعات و عملکرد موتور، تاثیر گرما و یرما بر روی قطعات و … دارند. در متن زیر به برخی از این عوامل اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید:

  • موتور کرکره برقی: کرکره های هوشمند جدید، در صورتیکه تحت فشار و خراب نباشد، تقریبا تاثیر زیادی در سر و صدای کرکره برقی ندارد؛ اما قطعات موتور کرکره برقی جهت عملکرد صحیح نیاز به روغن کاری دارند. با روغن کاری چرخ دنده ها، چرخ ها و سایر قطعات متحرک فلزی از ایجاد سرو صدای اضافی کرکره جلوگیری می شود.
  • لغزش بدنه فلزی: کرکره‌ ها ساخته شده از لت‌های فولادی رول‌ شده هستند که جهت باز و بسته شدن درب روی یکدیگر غلت می‌خورند. برخورد “فلز روی فلز” صدای نا هنجار و آزلر دهنده ی زیادی ایجاد می کند.
  • قدمت بالای کرکره: کرکره‌های قدیمی‌تر با گذشت زمان، لت‌هایشان کشیده و در هنگام چرخش درب آویزان می شود؛ این عمل به نوبه خود بار زیادی روی موتور وارد می کند که منجر به تشدید صداها نیز می شود.
  • ابعاد درب: درب های بزرگ و دهانه های وسیع که با کرکره برقی پوشانده شده اند وزن بالاتری به همراه دارند که با قرار گیری در مجاورت گرمای مستقیم منبسط می شوند. انبساط درب ها باعث اتصال و اصطکاک اضافی در هنگام کار درب می شوند؛ این عمل به مروربه صدای جیغ بلند هنگام باز شدن درب تبدیل می شود که ناخوشایند است.
دلایل نویز و سر و صدای کرکره های غلطکی

چگونه می توان صدای کرکره برقی را بهبود بخشید؟

  • لت های میانی کرکره با گیره های نوار نایلونی نصب می شوند؛ این عمل به دور نگه داشتن لت فلزی از راهنما و کاهش نویز کمک می کنند. در این مواقع می توان گیره‌هایی که شکسته یا گم شده‌اند را بررسی و تعویض کنید تا صدا کاهش یابد.
  • راهنماهای خود را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. حتی یک فرورفتگی کوچک در راهنما می تواند یک نقطه گیره برای حرکت درب ایجاد کند و بار و صدا را افزایش دهد.
  • کرکره ها به روغن کاری نیاز دارند تا از ساییدگی و پارگی فلز به فلز جلوگیری شود.
  • لت های آسیب دیده را بررسی و تعویض کنید. لت های قدیمی با گذشت زمان آسیب پذیرتر می شوند؛ ممکن است بر اثر ضربه خم شده باشد و به درستی بر روی غلطک حرکت نکنند.
نصب کرکره های برقی
نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx