چگونه کرکره و ریموت را با هم ست کنیم؟

در حال حاضر کرکره اتوماتیک یا همان درب های کرکره ای یکی از ملزومات هر مکانی از جمله اماکن مسکونی، مغازه ها، فروشگاه ها، مجتمع های اداری و تجاری و… به شمار می روند. این کرکره ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند و عملکرد اغلب آن ها به وسیله یک ریموت، کنترل می شود.
برای استفاده از ریموت کنترل به منظور تحت فرمان داشتن کرکره برقی لازم است تا مراحلی را طی کنید. از این رو ما در این مقاله به روش ست کردن کرکره و ریموت به طور جامع می پردازیم.

چه راه هایی برای ست کردن کرکره و ریموت وجود دارد؟

به طور کلی دو راه برای ست کردن برند های مختلف کرکره برقی نظیر بارزانته، اسمارت، بتا، sdc و… با ریموت کنترل وجود دارد که عبارت اند از:

  • ست کردن ریموت و کرکره به کمک دکمه های دیپ سوئیچ
  • کد دهی یا ست کردن ریموت و کرکره با کلید learn رسیور

ست کردن ریموت کنترل و کرکره برقی به کمک دکمه دیپ سوئیچ

دیپ سوئیچ به همان دکمه های داخل برد کنترلی ریموت و رسیور تلقی می شود. دکمه های دیپ سوئیچ از قابلیت کلید در سه حالت: راست، چپ و وسط برخوردار هستند و برای کد دهی از طریق این دکمه ها می بایست سه گام ذیل را به ترتیب طی کنید:

  • گام اول برای کد دهی از طریق دیپ سوئیچ: در ابتدا صفحه پشت ریموت را با احتیاط جدا و باز کنید تا دیپ سوئیچ های موجود در داخل برد مشاهده شوند.
  • گام دوم برای کد دهی از طریق دیپ سوئیچ: پس از بازگشایی صفحه پشتی ریموت کنترل، حال لازم است تا دکمه های دیپ سوئیچ را در هر حالتی که مایل هستید (چپ، راست یا وسط) قرار دهید و سپس صفحه پشت ریموت را ببندید.
  • گام سوم برای کد دهی از طریق دیپ سوئیچ: حال دقیقا تمامی مراحلی را که برای کد دهی ریموت کنترل انجام داده اید را بر روی برد رسیور اعمال کنید. با اتمام این مرحله برد رسیور شما با ریموت کنترل با یکدیگر هماهنگ می شوند.ست کردن ریموت کنترل و کرکره برقی با کلید لرن روی رسیور
ریموت کرکره برقی

یکی دیگر از روش های ست کردن ریموت کنترل و کرکره برقی، استفاده از کلید لرن (learn) یا code است. خوشبختانه این روش نیز همچون روش پیشین برای ست کردن ریموت کنترل و کرکره برقی بسیار ساده است و تنها در چند مرحله به اتمام می رسد.

  • گام اول برای ست کردن ریموت از طریق کلید لرن: در اولین گام برای مچ و هماهنگ کردن ریموت کنترل و کرکره برقی با استفاده از دکمه لرن می بایست درب رسیور یا همان برد کنترلی را به آرامی باز کنید.
  • گام دوم برای ست کردن ریموت از طریق کلید لرن: حال شما یک دکمه تحت عنوان learn یا code را بر روی برد مشاهده خواهید کرد. این دکمه را به مدت 2 ثانیه بفشارید تا چراغ led روشن شود.
  • گام سوم برای ست کردن ریموت از طریق کلید لرن: پس از روشن شدن چراغ ال ای دی تعبیه شده بر روی برد، در مرحله بعد کلید نشان داده شده در تصویر زیر بر روی ریموت کنترل را به مدت 2 ثانیه فشار دهید.
  • گام چهارم برای ست کردن ریموت از طریق کلید لرن: چنانچه چراغ تعبیه شده بر روی برد رسیور به حالت چشمک زن درآمد، این بدان معناست که ریموت کنترل به درستی ست شده است.
ست کردن ریموت و کرکره برقی

چگونگی حذف ریموت کنترل کرکره برقی

در مواقعی که ریموت کنترل کرکره شما به دلایل مختلف گم می شود، لازم است تا کد دهی آن ریموت را با رسیور کرکره قطع نمایید. برای این منظور ابتدا شاسی learn یا code را به مدت زمان 10 ثانیه نگه داشته و بفشارید. سپس یک ال ای دی روشن و پس از 10 ثانیه خاموش می شود. حال با رها کردن شاسی تمامی ریموت های کد دهی شده بر روی کرکره برقی حذف خواهند شد.
دقت کنید که دستگاه از قابلیت حذف تکی ریموت کنترل ها برخوردار نیست و با انجام این کار تمامی ریموت های ست شده بر روی حافظه دستگاه حذف خواهند شد. بنابراین برای تعریف مجدد ریموت کنترل ها می بایست دوباره مراحل ذکر شده در بالا را به ازای هر ریموت طی کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله همانطور که وعده داده بودیم، انواع روش های ست کردن ریموت کنترل و کرکره برقی را به طور کامل بررسی کردیم. همچنین به شرح نحوه حذف این ریموت ها از روی حافظه دستگاه پرداختیم. به طور کلی ست کردن ریموت و کرکره برقی کار دشواری به حساب نمی آید و مشتریان کرکره های برقی می توانند با کمک مقالات آموزشی، خود به انجام این کار بپردازند.
اما برای سایر مراحل نصب کرکره برقی و انجام تنظیمات مربوط به ریموت آن توصیه می شود تا از متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا در آینده مشکلات متعددی برای کرکره شما به وجود نیاید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
فرناز
فرناز
9 months ago

سلام برد رسیور ما اصلا کلید لرن و کد ندارع!! فقط کلید بک A B C D داره… چطوری ریموت رو ست کنم؟؟

مسلم زمانی
Admin
مسلم زمانی
9 months ago
پاسخ دادن به  فرناز

لطفا عکس برد رو همینجا بفرستید

2
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx