طریقه نصب ریموت نور بالا خودرو

گم شدن ریموت، ضربه خوردن یا آب خوردگی آن باعث می شود که هر چه می توانیم تعداد آن را پایین آوریم تا مسئولیت نگهداری این تجهیزات کم شود. یکی از حربه های جدید حذف ریموت جای دادن آن داخل خودرو است به نحوی که در دسترس سارق نباشد و از طرف دیگر صاحب خودرو یا موتور سیکلت به راحتی از آن استفاده کند. این کار با قطعه ای با نام کیت ریموت نوربالا خودرو امکان پذیر است که برقش از چراغ ماشین تامین شده و کاربر می تواند با نور بالای خودرو درب را باز کند. حال ما در ادامه روش نصب ریموت نور بالا خودرو مدل جگوار را آموزش می دهیم و روش ست کردن آن را نیز خواهیم گفتم.

ویدیو آموزش نصب و ست کردن ریموت نور بالا روی خودرو

مراحل نصب ریموت نور بالای خودرو یا موتور سیکلت:

  • پیدا کردن دو سیم مربوط به نور بالا 
  • آماده سازی جهت اتصال کیت نور بالا به سیم های نور بالا
  • ست کردن کیت نور بالا با یک ریموت از قبل ست شده
  • جایگذاری کیت ریموت و مستحکم کردن آن داخل کاپوت
  • تست نهایی

A- یافتن سیم نور بالای خودرو یا موتور

شاید چالشی ترین قسمت نصب کیت نوربالا یافتن دو سیم مربوط به نور بالای خودرو باشد. بسیاری از خودروها چراغ نور بالا را در کاسه جداگانه ای قرار دادند و به همین دلیل دو سیم نوربالای آن مشخص است. اما در برخی خودروها و موتور سیکلت ها سه سیم وارد کاسه چراغ شده و شما باید دو سیم نور بالا را از آن سه سیم جدا کنید. باید بدانید این سه سیم یکی نول یا زمین است و دو تای دیگر یکی برای نور پایین و دیگری برای نور بالاست. یکی از راه ها این است که وسیله نقلیه را روشن کنید و در حالت نور بالا قرار دهید و کیت ریموت را به سیم ها وصل کنید. هر وقت ال ای دی روی آن روشن شد یعنی آن دو سیم مربوط به نور بالا می باشد با این حال یکبار چراغ خودرو را خاموش یا در حالت نور پایین قرار دهید و در این حالت باید ال ای دی روی کیت ریموت خاموش شود.

B- اتصال کیت ریموت به سیم نور بالا خودرو

کیت ریموت نیز دارای دو سیم است که یکی باید به مثبت وصل شود( رنگ قرمز رنگ) و دیگری به منفی وصل شود (رنگ آبی). برای بسیاری از وسایل نقلیه می توان خیلی تمیز بدون لخت کردن سیم نور بالای خودرو، دو سیم مربوط به کیت ریموت را به پشت سوکت نور بالا وصل کرد اما اگر چاره ای نبود می توان با لخت کردن دو سیم مربوط به نور بالا، کیت ریموت را به آن وصل کرد.

C- ست کردن کیت ریموت نور بالا روی جک یا کرکره برقی

از اینجا به بعد دیگر کار ساده است. برای ست کردن ریموت نور بالا باید یک ریموت که قبلا روی جک یا کرکره برقی ای که میخواهید آن را با نور بالا باز کنید داشته باشید تا از روی آن کپی بگیرید. حالا مراحل زیر را پی بگیرید:

در کنار دستگاه جگوار دو کلید قرار داده شده که کلید سمت راست برا ست کردن و کلید سمت چپ برای حذف ریموت های ست شده می باشد.

کلید راست (S یا ست)

کلید چپ ( R یا ریست)

مراحل ست کردن ریموت:

1- نور بالا را یکبار یا دو بار یا سه باز زده و نگه دارید.

* منظور از دو یا سه نور بالا این است که بین هر بار زدن حداقل نیم ثانیه وقفه بیندازید.

( با یکبار زدن نور بالا و نگهداشتن آن، ال ای دی روی کیت سبز-قرمز چشمک زن سریع شده و با دوبار نوربالا سبز چشمک زن سریع و با سه بار نور بالا قرمز چشمک زن سریع می شود)

2- زمانی که نور بالا را زده و نگه داشتید، همزمان باید کلید سمت راست یا S روی دستگاه را نگه دارید.

(به محض گرفتن کلید سمت راست چشمک زن سریع به حالت چشمک زن آهسته در می آید و این تغییر به این معناست که دستگاه آماده ست کردن ریموت است)

3-در حالتی که کلید سمت راست دستگاه و نور بالا را نگه داشتید حالا کافیست دکمه مورد نظرتان روی ریموت را گرفته تا ریموت روی کیت نور بالا ست شود.

(اگر فرآیند را درست طی کرده باشید چراغ دستگاه تغییر رنگ میدهد و برای ثانیه هایی ثابت می ماند. در غیر این صورت اگر تغییر رنگ صورت نگرفت و همان رنگ چشمک زن سریع شد بدین معناست که این ریموت روی کیت ریموت قبلا ست شده یا ظرفیت آن کانال کیت ریموت پر شده است)

حذف کردن ریموت به صورت تکی

تمام مراحل بالا را انجام داده، فقط در مرحله 2 به جای گرفتن کلید سمت راست، کلید سمت چپ را بگیرید.

ریست کردن کیت ریموت

گاهی پیش می آید که میخواهید کیت ریموت را به کل ریست کنید و همه کدها را حذف کنید. برای این کار باید هر دو کلید روی کیت ریموت را به صورت همزمان 5 ثانیه نگه دارید تا ال ای دی روی آن یه بار چشمک زن قرمز رنگ شود.

D- جایگذاری کیت و تست نهایی

زیر کیت ریموت نوربالا یک چیب دو طرفه وجود دارد که می توانید آن را به بدنه داخلی موتور متصل کنید و دو بست کمربندی نیز برای منظم کردن سیم ها یا مستحکم کردن کیت ریموت نیز قرار دارد که می توانید از آنها نیز بهره ببرید. در نهایت باید با نور بالا تست نهایی را برای باز و بسته شدن درب انجام دهید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx