معایب و مزایای جک میلان

اکنون که استفاده از درب اتوماتیک پارکینگ برای ساختمانها یک الزام و نیاز اساسی است، بسیاری برای کاهش هزینه هایشان رو به جک درب پارکینگ ایرانی آورده اند. اگر بخواهیم یکی از جک های پر فروش بازار را که استقبال خوبی از آن شده نام ببریم قاعدتا می توان جک میلان را یکی از آنها دانست.

بسیار از خریداران می خواهند بدانند که علت استقبال از این سیستم اتومات پارکینگی چیست؟ آیا صرف قیمت معقول و یا درصد سود مناسب برای فروشنده است که باعث شده جکهای میلان به اینجا برسد و یا نه قابلیت های فنی آن آنقدر خوب بوده که مشتری را متقاعد کند که از این برند استفاده نماید. ما در ابتدا مزایای جک میلان را بازگو می کنیم و در ادامه از معایب آن می گوییم.

جک درب میلان

مزایای استفاده از جک پارکینگی میلان

1- قیمت رقابتی و معقول

مطمئنا در بازار جک های ایرانی اگر قیمت رقابتی نباشد، فرصت این به وجود نمی آید که گروه زیادی از محصول استفاده نمایند و آن محصول را چه خوب یا بد بررسی کرده و این بازخور را به دیگران بدهند. حال اگر یک سیستم اتوماتیک پارکینگ مثل میلان از کیفیت خوبی برخوردار باشد و با قیمت مناسب عرضه شود شمار بیشتری از خریداران دیگران را تشویق به استفاده از آن سیستم می کنند.

2- بازو های با کیفیت

اصلی ترین قطعه در جک پارکینگی بازو های آن است که اگر طراحی و کیفیت آن به گونه ای باشد که دردسر پایین و ماندگاری بالایی داشته باشد، می تواند سکوی پرتاب آن برند باشد. شرکتهای ایرانی سالها در ساخت یک بازوی با کیفیت که از لحاظ ظاهری نیز با نمونه های جهانی مطابقت داشته باشند کلنجار رفته اند و خروجی آن بازوهای خوبی بود که یکی از آنها را می توان بازو جک میلان دانست.

بازو میلان دقیقا مشابه بازو پروتکو لیدر 4 است و این باعث می شود که کپی آن نیز اگر با کیفیت باشد، از لحاظ فنی و ساختاری مشکلی نداشته باشد. به طور مثال استفاده از سیستم کلید خلاص کن بجای استفاده از آلن در امنیت جک پارکینگی نقش بسزایی دارد و امروزه که امنیت یکی از ملاک مهم خریداران است، این را می توان برتری بزرگی در بازوهای این برند دانست.

3- مدار کنترل تست شده

بسیاری از شرکتهای ناکام در تولید جک پارکینگی، هدفشان این بود که صفر تا صد یک محصول را خودشان تولید کنند و این مستلزم هزینه و زمان بالا برای تولید و تست محصول است. اما میلان به محض تولید بازوهایش و دریافت اطمینان از کیفیت آن از بهترین مدار کنترل های بازار مثل رامونا و MS1 کرد که سالها توسط نصابان به کار گرفته شده بودند.

به کار بردن مدار کنترل از دیگر شرکتهای معتبر این حسن را برای میلان داشت که از بابت کیفیت این قطعه خیال همه را راحت کند و از سوی دیگر شمار زیادی از تکنسین ها و نصابها با آن مدار کنترل ها آشنایی داشتند و نیاز به آموزش خاصی وجود نداشت.

البته بعدها میلان با استفاده از تجربیات شرکتهای بزرگ تولید کننده، مدار کنترل با برند خود را روی جک های پارکینگی میلان گذاشته که تفاوتی خاصی با مدلهای قبلی ندارد.

معایب جک میلان

حالا که به مهمترین مزایای جک میلان در بالا گفتیم، بد نیست از معایب آن نیز بگوییم تا مصرف کننده با چشم باز محصول خودش را انتخاب نماید.

1-اصالت خودت را فریاد بزن

در گام اول به معرفی معایب جک میلان، همانطور که در بالا گفتیم این جک پارکینگی دقیقا شبیه به جک پروتکو لیدر 4 ساخته شده است و اگر برچسب های پروتکو بر روی سیستم بخورد، تشخیص دادن اصالت آن توسط مصرف کننده کار بسیار مشکلی است.

در ابتدا میلان از این جریان سود برد چرا که بسیاری این جک را به نام ایتالیایی و حتی جای پروتکو به مصرف کننده می فروختند. همین جریان باعث شد که هم فروشندگان و هم مصرف کنندگان از کیفیت بالای این سیستم متعجب شوند و بعد از چند سال جک میلان به نام میلان و نه پروتکو یا جنسی خارجی طالب داشت.

جعبه و گارانتی جک میلان

اما باز هم تولید کننده با اینکه میداند برخی این سیستم را به نامی به غیر جنس ایرانی می فروشند، هیچ کاری در جهت نشان دادن اصالت آن نکرده و چه بسا این کار را به وسیله، عدم درج ساخت ایران بر روی جعبه یا کاتالوگ  و همچنین استفاده از آدرس اینترنتی با پسوند .net هموار ساخته است.

2- پک بسته بندی ساده و بی کیفیت

هر چقدر که میلان در کپی برداری اجناس از محصولات ایتالیایی موفق بود اما در بسته بندی و پکینگ اصلا خوب کار نکرد و جزو معایب جک میلان است. بسته بندی جک میلان آنقدر ضعیف است که اگر 5،6 جعبه از جک میلان را روی هم بگذارند (این کار در بین فروشندگان امری طبیعی است) احتمال اینکه جعبه های زیرین آسیب دیده و له شود زیاد است.

بسته بندی جک میلان در مقایسه با جک سوپر لایف

کاش میلان در این قسمت حداقل به کیفیت بسته بندی رقیبان ایرانی خود مثل سوپر لایف و یا یال توجه می کرد و بسته بندی های درست را می آموخت.

3- گارانتی محصول

هر چند گارانتی جک میلان 30 ماه ذکر شده اما شرکت میلان در محل نصب هیچ خدماتی ارائه نمی کند و این مورد یعنی نصاب و یا فروشنده باید به شما تعهد داشته باشد که در صورت از کار افتادن جک، خرابی را تشخیص داده و در صورت نیاز قطعه آسیب دیده را برای گارانتی ارسال نماید.

انتظار ما از یک سیستم پر فروش این بود که در تهران و برخی از شهرستانهای بزرگ مستقیما در محل خدمات گارانتی ارائه می شد، اما تا کنون برای جک میلان اینگونه نبوده است. پس خرید جک میلان از فروشگاه های معتبر که خدمات پس از فروش نیز ارائه می دهند بسیار حیاتی است. این مورد را می توان یکی از معایب جک میلان دانست.

فروشگاه دی سی ای کالا به عنوان یکی از فروشندگان میلان قادر است در تهران و بسیاری از شهرستانها خدمات نصب و گارانتی را برای جک میلان ارائه نماید.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات بالا در می یابیم که جک میلان چه در اندازه 400 و چه در اندازه 500 به لحاظ فنی نه تنها مشکلی ندارد بلکه آن را می توان جزو محصولات با کیفیت بازار دانست.  ایرادات آن در چگونگی توزیع و گارانتی است که شرکت تولید کننده می تواند به راحتی این موارد را نیز مرتفع سازد.

مشخصات جک پارکینگی میلان

جک میلان در دو مدل 400 و 500 تولید شده که تفاوت این دو تنها در اندازه شفت است. در صورتی که درب پارکینگ بالاتر از 2.5 متر باشد می بایست از مدل 500 استفاده نماییم. قدرت بازوهای مدل 400 حداکثر 350 کیلوگرم و مدل بازو بلند 500 کیلوگرم می باشد.

مدار کنترل جک پارکینگی میلان هوشمند بوده و تمامی قابلیت ها به کاملا دیجیتالی قابل تنظیم می باشد. قابلیت های نظیر 

  • تنظیم زمان باز و بسته شدن برای هر لنگه
  • زمان دوم برای هر بازو هنگام باز و بسته شدن
  • خروجی قفل برقی
  • بسته شدن اتوماتیک درب
  • فست کلوز ( بسته شدن درب پس از گذر خودرو)

از امکانات مدار کنترل این سیستم درب اتوماتیک می باشد.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
5 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx