فیلتر محصولات

براساس قیمت
تومان تومان
برندها
فیلتر محصولات

دوربین مدار بسته HDCVI

با توجه به استفاده از دوربین های مداربسته در کنترل و نظارت دقیق بر محیط پیرامونی که شامل تردد افراد، خودروها می شود. کیفیت و میزان وضوح آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین برای انتخاب خرید آگاهانه یک سیستم دوربین مداربسته باید به کیفیت رزولوشن لنز دوربین، توان لامپ های LED دید در شب، تکنولوژی ساخت بدنه، گارانتی محصول و … توجه ویژه ای داشت. امروزه تکنولوژی های گوناگونی برای دریافت و ارائه تصاویر در دوربین های مداربسته اختراع شده است که یکی از آن ها تکنولوژی HDCVI است. در این شاخه به تشریح ویژگی های دوربین مداربسته HDCVI به شما ارائه خواهیم داد.

دوربین مدار بسته HDCVI- نام محصول

معرفی دوربین مداربسته HDCVI

حروف تکنولوژی HDCVI، مخفف اصطلاح High Definition Composite Video Interface است که به معنای رابط ویدیویی کامپوزیت با وضوح بالا می باشد و در پروژه هایی که شرایط نصب و بودجه خود را نمی توانند تامین کنند با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع همانطور که گفته شد تولید دوربین مداربسته HDCVI نتیجه ارتقا یک سیستم آنالوگ سنتی است که با وضوح بالای جزئیات تصاویر آن همراه است، این تکنولوی امکان انتقال تصاویر و صوت از طریق بستر کواکسیال در مسافت های طولانی را متناسب با جنس کابل، رزولوشن تصویر و … می باشد که محدوده آن به صورت کلی از طرف شرکت داهوا، تعیین شده است.

ابداع کننده دوربین مداربسته HDCVI

ابداع کننده اصلی تکنولوژی HDCVI شرکت بزرگ داهوا است. از آنجایی که دوربین های آنالوگ قدیمی محدودیت کیفیت تصویر داشتند استفاده از آنها را در اماکن حساس بازدهی لازم را به همراه نداشته است. این شرکت با هدف افزایش وضوح تصاویر برای کاربران، دست به ارتقا دوربین های آنالوگ خود زده و این تکنولوژی را به وجود آورده است. در حال حاضر این تئوری کاملا به الفعل شده و منجر به تولید انواع تکنولوژی های تصویری جدید در همان بستر کابل کشی کواکسیال شده است که تحت عنوان دوربین مداربسته HDCVI در بازار شناخته می شوند. در ابتدا دوربین های HDCVI در رزولوشن های 720 و یک مگاپیکسل ارائه شدند ولی پس از مدت کوتاهی با رسیدن به رزولوشن های بالاتری در حد 4K(8MP) به ارتقای چشمگیری در این صنعت دست پیدا کرده اند.

دوربین مدار بسته HDCVI محیط خارجی

ایده تولید دوربین های HDCVI

تولید دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) به‌ شدت دنیای دوربین های مداربسته را تحت شعاع قرار داد. دیگر دوربین های مداربسته مرسوم چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری توان رقابت با کیفیت بالای دوربین‌ های تحت شبکه را نداشتند. اما چندی بعد برای جبران این موضوع دوربین مداربسته HDSDI وارد بازار شدند. اما به دلیل کاهش توان انتقال برق از کابل کواکسیال با فواصل بیش از 100 متر این سیستم‌ های نظارتی نیازمند ماژول تقویت‌ کننده بودند که باعث می‌ شد هزینه تمام شده این دوربین ها از دوربین های شبکه بیشتر شود و همچنان ضعف نرم‌ افزاری سیستم برجای خود باقی مانده بود. با توجه به این مسئله بعضی شرکت ‌های تولید دوربین مدار بسته برای رفع این نقایص نسل جدید از دوربین های مداربسته را معرفی کردند. یکی از این شرکت ‌ها داهوا بود که از دوربین های مدار بسته جدید خود تحت عنوان HDCVI رونمایی کرد. می توان گفت مهمترین ایراد وارد بر دوربین HDSDI یعنی عدم امکان ارسال تصاویر تا فواصل بیش از ۱۰۰ متر، در این محصول جدید رفع گردیده و می ‌توان تا ۵۰۰ متر برد ارسال تصاویر با کابل را از آن انتظار داشت.

شرکت داهوا و نقش آن در توسعه دوربین های مدار بسته

همانطور که می دانید ابداع ‌کننده فناوری HDCVI کمپانی داهوا می‌ باشد که دارنده رتبه سوم رده ‌بندی جهانی دوربین های مداربسته بر اساس فروش سالیانه است. این فناوری بر خلاف HDSDI پلتفرمی محدود است. به این معنی که امتیاز بهره ‌برداری مادی و معنوی از نام، فناوری، ارتقاء، نوآوری و… در مورد HDCVI در انحصار داهوا بوده و کمپانی‌ های دیگر برای استفاده از آن باید از این کمپانی لایسنس دریافت کنند. هم ‌اکنون بسیاری از کمپانی‌ های معروف آمریکایی، اروپایی، چینی و تایوانی ارزان قیمت مانند SHANY با دریافت لایسنس از داهوا، مشغول ارائه دوربین های مداربسته و DVR های با قابلیت HDCVI هستند.

دوربین مدار بسته HDCVI محیط داخلی

انواع دوربین مداربسته HDCVI از نظر ظاهری

اگر بخواهیم دوربین مداربسته HDCVI را دسته بندی کنیم می توان به دسته های گوناگونی چون POC ، Lite، Pro، Active Deterrence، Panorama، Cooper و Micro-Size اشاره کرد که هر یک از این دسته ها دارای مدل های گوناگونی هستند. بعضی مدل ها مانند مدل های بولت، دام و اسپید دام را می توان در این زمینه نام برد که هر یک با توجه به ساختار و شکل بدنه آن ها کاربری متفاوتی دارند. شما می توانید با اطلاع دقیق از این ویژگی ها یک خرید آگاهانه متناسب با قابلیت های مورد نظر و هزینه ای که می خواهید صرف کنید داشته باشید.

ویژگی های فنی دوربین های مداربسته HDCVI

امکان ارائه تصاویر تمام رنگی در شب با تکنولوژی استارلایت، امکان ارسال تصویر، صدا، تغذیه و دستورهای کنترلی از طریق یک کابل کواکسیال با تکنولوژی POC، قابلیت تبدیل به تکنولوژی های دیگر از طریق منو OSD خود در برخی از دوربین های مداربسته داهوا مدل HDCVI، قیمت پایین و مقرون به صرفه همراه با کیفیت بالا و توان ارائه ی تصاویر با جزئیات قابل توجه و … از ویژگی های این نسل از دوربین های مداربسته می باشد. اگر با تکنولوژی HDCVI در محصولات Dahua آشنا نیستید ما در ادامه به تشریح این ویژگی ها به طور مفصل تر می پردازیم، با ما تا پایان این متن همراه باشید.

دوربین مدار بسته HDCVI محیط بزرگ

حفاظت پیرامونی دقیق

محصولات سری HDCVI نسخه 5 می توانند تهدیدات احتمالی را با تکیه بر سنسور تشخیص حرکت خود هر گونه حرکت غیر مجاز را تشخیص داده و آن را شناسایی کند. این سیستم با ارسال هشداری برای کاربر، او را از خطر احتمالی آگاه می ‌کند. البته در راستای افزایش کارایی سیستم و کاهش ارسال هشدارهای اشتباه، این سیستم‌ های نظارت تصویری دوربین مدار بسته داهوا مدل HDCVI با بهره‌ گیری از آنالیز های هوشمند تفاوت حرکت های غیر مخرب مانند حرکات حیوانات، حشرات، برگ درختان، و ... را از حرکات خطرآفرین مثل عبور اشخاص یا وسایل نقلیه غیر مجاز در ساعات غیر مجاز را شناسایی کنند.

تشخیص چهره با ظرفیت بالا

دوربین مداربسته سری HDCVI 5.0 قادر است چهره افرادی که وارد یک ساختمان می ‌شوند را تشخیص داده و سپس با تصاویر موجود در پایگاه داده مقایسه کند. با توجه به تصاویر چهره افرادی که در لیست پایگاه داده قرار دارند، اگر فرد وارد شده به فروشگاه جزو آن ها نباشد، سیستم بلافاصله هشداری برای مرکز امنیت مجموعه ارسال می‌ کند تا تیم امنیتی فرد غیر مجاز را جلوی درب ورودی متوقف کرده و شناسایی کنند. برای دقت و کارایی بیشتر، این سیستم می تواند در هر ثانیه 24 چهره را شناخته و با اطلاعات موجود در 20 پایگاه داده با گنجایش 100000 چهره مقایسه کند. علاوه بر این سیستم HDCVI نسخه پنج قادر است جنسیت، سن، عینک، ماسک، ریش و... را از چهره تشخیص داده و در پایگاه داده ذخیره کند. این اطلاعات امکان جستجوی هوشمند با مقایسه دقیق را فراهم کرده و باعث افزایش دقت و کارایی سیستم می شود. مقایسه و تحلیل این گونه اطلاعات در بعضی مشاغل بسیار کارآمد بوده و به بهبود روال ‌ کاری و در نهایت رشد کسب‌ و کار کمک شایانی می کند.

حافظه دوربین های مدار بسته HDCVI

کاملا واضح است که جهت ذخیره و مدیریت تصاویر دوربین های HDCVI به یک دستگاه ذخیره ساز یا Recorder نیاز ضروری است که باید با توجه به مشخصات فنی آن، با دوربین مداربسته مورد استفاده تطابق داشته باشد. HDCVI یکی از راه‌ های رایج برای برداشت، ضبط و ارسال تصاویر HD در بستر آنالوگ توسط کابل کواکسال می‌ باشد. منظور از بستر آنالوگ غیر از کابل کواکسال فیش BNC و سیستم DVR می ‌باشد. در ضمن این سیستم با بهره ‌گیری از قابلیت تشخیص حرکت که باعث بهبود دقت و کاهش فضای ذخیره‌ سازی مورد نیاز در سیستم ‌های که تنها هنگام تشخیص حرکتی تصاویر آن را ضبط می ‌کنند. نه تنها ارسال هشدار صحیح را به خوبی برای کاربر انجام می دهد، بلکه با استفاده از نور و آژیر به مزاحمان و خرابکاران نیز هشدار می‌ دهد. 

تکنولوژی Starlight و Full-Color داهوا

اخیرا، قابلیت استارلایت به دوربین مداربسته HDCVI اضافه شده که سبب ارائه ی تصاویر تمام رنگی حتی در تاریکی شب می شود و کاربران می توانند تصاویر محیط پیرامون خود را به صورت 24 ساعته  با همین کیفیت دریافت کنند. این امکان که Full-Color نام دارد با میزان لوکس نوری بیشتر از میزان لوکس نوری چشم غیر مسلح در دوربین مدار بسته HDCVI ایجاد شده تا دید واضح در تاریکی میسر شود. در واقع سنسور این سری دوربین ‌ها از دوربین‌ های معمولی بزرگ‌ تر بوده و دارای دیافراگم بازتر و سرعت شاتر پایین تری هستند که دریافت نور بیشتر را برای سنسور سبب می‌ شود. برای برخورداری از این تکنولوژی نوین قبل از انتخاب و خرید باید از استارلایت بودن آن اطمینان حاصل کرد.

دوربین مدار بسته HDCVI کمپانی داهوا

کلام آخر در خصوص دوربین مداربسته HDCVI داهوا

این تکنولوژی یکی از تکنولوژی های محبوب کاربران در کشور های مختلف به شمار می رود چرا که می تواند تصاویر راهمراه با جزئیات مناسب ارائه دهد. شما مشتری گرامی با خرید سیستم دوربین مداربسته HDCVI و دستگاه ذخیره ساز مناسب آن به صورت یکجا می توانید نیازهای مورد نظر خود را تامین نماید. شرکت Dahua Technology به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر در صنعت سیستم های نظارت تصویری، شناخته می شود. تلاش بسیاری برای نوآوری، کیفیت و خدمات پس از فروش آن کرده است، که نتیجه این تلاش ‌ها منجر به محصولاتی مانند دوربین HDCVI شده است. این سیستم د در راستای دستیابی به هدف بزرگ شرکت داهوا، یعنی ایجاد جامعه‌ ای امن‌ تر و زندگی هوشمند تر بوده است.

ادامه مطلب
بستن
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
منوی اصلی
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
تخفیف ها و پیشنهادها
کالای دست دوم
وبلاگ
تماس با ما

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به حساب کاربری